Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva tror dere blir prisen?

Startet av lirekassa, tirsdag 09. januar 2018, klokken 23:59

« forrige - neste »

Gordon Retriever

#150
Toppmodellen Niro EV Noblesse koster 52.070.000 won før skattefordel vs. 50.710.000 won for Kona EV Premium.

Soltak Niro 440.000 won vs 540.000 won for Kona. Begge inkluderer LED interiørbelysning.

torlie

http://m.pulsenews.co.kr/view.php?sc=30800021&year=2018&no=455968

The 62 kWh Niro EV is available in two models - the Prestige at 47.8 million won ($42,241) and the Noblesse at 49.8 million won, after taxes.

Prestige = Active?
Noblesse = Exclusive?

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

geear

Hvis det er riktig at led interiørbelysning følger soltak for Niro så blir jeg sur. Det stod det ingenting om da vi tok valgene før 15. juli.

lirekassa

Jeg også...noen som vil sjekke med forhandler?

Gordon Retriever

Ser ut som om Niro EV får emblemer med fancy merkenavn:



Prisen?  Hva tror jeg prisen blir?
349.900.

Bjoris

Bilen er altså litt dyrere enn samme utgave av Kona, men kommer ikke skinn i tillegg på Kona?

Zuexi

Sitat fra: gr på torsdag 19. juli 2018, klokken 18:19
Hvis det er riktig at led interiørbelysning følger soltak for Niro så blir jeg sur. Det stod det ingenting om da vi tok valgene før 15. juli.
Som i LED ved fotbrønn o.l eller bare takbelysning?

Zuexi

Sitat fra: Bjoris på torsdag 19. juli 2018, klokken 19:11
Bilen er altså litt dyrere enn samme utgave av Kona, men kommer ikke skinn i tillegg på Kona?
Jo. Grunnpris kr. 325.000,- + 10.000,- for skinninteriør (og 10.000,- for soltak og 5.900,- for annen metalliclakk enn Galactic Grey)

Bjoris

Tipper prisen for likt utstyrt bil som Kona maks skiller +- 10.000

Gordon Retriever

#159
Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 02. juni 2018, klokken 01:40
Tidligere har det vært spekulert i at Kona ville bruke NCM 811, men de siste ukene og månedene har det dukket opp rapporter om at Niro vil bli konsernets første bil med NCM 811. 


Her en koreansk artikkel fra mars i år som sier NCM 622 for Kona: Link.


Blæh, Kia dropper NCM811 i Niro og bruker samme NCM622-batteri som i Kona:

한편 기아차에서는 이번 니로EV에 최초 적용할 예정이던 SK이노베이션의 NCM811 배터리를 포기하고 동사의 NCM622 배터리를 적용할 예정이다.

Men med hånden på hjertet:  Var det veldig overraskende at de to konsernslektningene til slutt endte opp med å dele samme batteri? Næh.

Counterpointer

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 31. juli 2018, klokken 01:03
Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 02. juni 2018, klokken 01:40
Tidligere har det vært spekulert i at Kona ville bruke NCM 811, men de siste ukene og månedene har det dukket opp rapporter om at Niro vil bli konsernets første bil med NCM 811. 


Her en koreansk artikkel fra mars i år som sier NCM 622 for Kona: Link.


Blæh, Kia dropper NCM811 i Niro og bruker samme NCM622-batteri som i Kona:

한편 기아차에서는 이번 니로EV에 최초 적용할 예정이던 SK이노베이션의 NCM811 배터리를 포기하고 동사의 NCM622 배터리를 적용할 예정이다.

Men med hånden på hjertet:  Var det veldig overraskende at de to konsernslektningene til slutt endte opp med å dele samme batteri? Næh.
Ikke overraskende.

Oppsiden blir at dette må øke sannsynligheten for Gabrielsen.

geear

Omtalt her og: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40598.msg698794#msg698794

Og nei, som jeg skrev der så er det ikke overraskende i det hele tatt.

Dessverre betyr det mindre miljøvennlig batteripakke (dobbelt så mye kobolt), dyrere (igjen, kobolt..). Vet ikke hva 811 ville hatt å si for ladefart, men nå blir det vel iallfall samme skuffende ladefart som Kona.

HCO

Sitat fra: Bjoris på torsdag 19. juli 2018, klokken 21:04
Tipper prisen for likt utstyrt bil som Kona maks skiller +- 10.000

Det blir nok (dessverre) større prisforskjell enn som så, basert på de franske prisene som noen har fanget opp (se FB-gruppa). Fullutstyrt bil € 46.500 + met.lakk € 650 = 47.150. Fransk mva er 20%, og euroen står i 9,44, da tilsvarer dette 47.150/1,2*9,44= NOK 370.913 Så kommer vinterhjul i tillegg med minst 10.000 (mer om man kjøper av Kia-forhandleren), da er vi på ca. 380.000.

Dette er litt i overkant for min del, men jeg skal vel tåle den. Dersom Kia faller for fristelsen til å prise bilen opp mot (eller over) 400.000, bare fordi de kan, så er jeg ute. Da blir det å vente på Tesla Model 3.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Sigurd2

Blir det ikke 356.000 om man trekker fra MVA?

telcontar

Sitat fra: HCO på onsdag 03. oktober 2018, klokken 12:34
Sitat fra: Bjoris på torsdag 19. juli 2018, klokken 21:04
Tipper prisen for likt utstyrt bil som Kona maks skiller +- 10.000

Det blir nok (dessverre) større prisforskjell enn som så, basert på de franske prisene som noen har fanget opp (se FB-gruppa). Fullutstyrt bil € 46.500 + met.lakk € 650 = 47.150. Fransk mva er 20%, og euroen står i 9,44, da tilsvarer dette 47.150/1,2*9,44= NOK 370.913 Så kommer vinterhjul i tillegg med minst 10.000 (mer om man kjøper av Kia-forhandleren), da er vi på ca. 380.000.

Dette er litt i overkant for min del, men jeg skal vel tåle den. Dersom Kia faller for fristelsen til å prise bilen opp mot (eller over) 400.000, bare fordi de kan, så er jeg ute. Da blir det å vente på Tesla Model 3.

Enig der, blir den rundt 380k så venter jeg heller på Model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA