Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva tror dere blir prisen?

Startet av lirekassa, tirsdag 09. januar 2018, klokken 23:59

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

MrStorm

Sitat fra: lfc4ever på onsdag 10. januar 2018, klokken 12:55
Selger indikerte en pris på rundt 350 000 for høyeste utstyrs nivå og 60 kwt batteri. Rekner med at det er uten vinterhjul, etc. Så tipper ferdig pris på vei 380-400.
Ca 350.000,- ferdig på vei, med største batteri og fullt utstyr, var det jeg fikk antydet fra min forhandler også.

André_

Er det sannsynlig at bagasjerommet blir større enn på plugin? Har forstått at det ofte er det på el-versjonene?

Er det veldig ugunstig å ha uteparkering uten lademulighet/forvarming og basere seg på offentlig stasjoner? Taper batteriet mye seg på dette fremfor å være plugget inn hver natt og lade opp til 80%

Elling Berg

Hei. Jeg tror ikke du behøver å tenke på batteriet, mer på om det fungerer for deg i praksis. Jeg har en Zoe som jeg lader en eller to ganger i uken når det begynner å bli lite strøm igjen. Forvarming vet man vel ikke så mye om når det gjelder Niro. Zoe kan forvarmes uten tilkobling så lenge det er godt med strøm igjen.

Elling

Dexter

Dyrt nok for en Kia. Men stemmer nok med rundt 350k

geear


Knut Røe

Det er vel absolutt ingenting som tyder på noe annet enn fwd nei. Da bør du nok se på noe annet enn Kia.

Limodriver

RWD eller AWD ville vært fantastisk. Jeg er ikke glad i å ha drivhjulene som river og sliter i rattet. Spesielt ille er det med elmotor med relativt høy effekt og dreiemoment og FWD - feilhjulstrekk.

En selger uttalte at det er sikkert at Niro ikke kommer med noe annet enn FWD.

ProsjektX

#23
Ser at prisene i Sør-Korea starter på 43.5M KRW (319k NOK) og 46.5M KRW (341k NOK) for 40 og 64kWh henholdsvis.

Hvis vi ser på prisene for Kia Soul i Sør-Korea starter denne på 42.8M KRW (314kNOK), altså bare 5k NOK under Niro 40kWh

Nå veit jeg ikke hva slags moms eller avgift det ligger på elbiler i Sørkorea, men for sammenligning med startpris på Kia Soul EV i Norge fra 230kNOK, og ser på forskjell Soul og Niro i SørKorea så burde Niro 40kWh starte på 235k, la oss si 239k da.. og 64kWh bør da starte på rundt 259k, 269k i verste fall (forskjell i Sør Korea er 22k NOK). Så, fullspekket 64kWh bør ligge i området 310-320k. 43k er forskjellen fra basic utgave til Exclusive på Soul EV, som referanse, inkludert lakkvalg.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

lirekassa

Det er til å leve med. Man inngår tross alt noen kompromisser når man velger elbil, så jeg tror ikke man skal overprise heller i denne fasen av utviklingen.

Tror ikke det er utenkelig at de vil gjøre som Opel og ta inn én premiumutgave så kan man vel kanskje velge farge selv pluss noe utstyr som ettermonteres.

geear

I så tilfelle høres det ut som oppskriften på en salgssuksess.

Sitter fortsatt litt "på vent", for jeg ønsker meg mulighet for hengerfeste (om så bare for sykkelstativ) og RWD eller AWD, for FWD er enda mer elendig på elbil enn fossilbil, men blir det i det prissjiktet der, og konkret info rundt Model 3 fortsatt lar vente på seg, så kan det fort bli bestilling. Er vel også en viss fare for at det går an å ta ut bil og selge etter en stund uten tap hvis det blir ventetider, men det er vel en risiko.

Limodriver

Jeg er helt enig i at fwd (feilhjulstrekk) er enda verre på elbil enn på fossilbil på grunn av det høye momentet og en da får trekk i rattet. Jeg tror awd vil komme som industristandard på elbiler i og med at merkostnadene ved produksjonen av awd vs 2wd blir veldig lav.

Dersom prisene blir ned mot 300k for en fullspekket 64kwh tror jeg Det blir et veldig godt kjøp. Å prise seg høyt i et marked som er i så sterk utvikling og med mange konkurrenter på vei inn i markedet tror jeg er risikabelt.

K.O

I kona tråden er det en som sier han har snakket med en selger som har prøvd Kona ev, og han fikk svar når det gjaldt pris "Jeg spurte og gravde mest om pris noe han ment ville ligge på 360-370." Det er vel å anta at Kona og Niro blir protest omtrent likt...... I tilfellet var dette i høyeste laget!

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk


geear

Håper han tar feil, for det er for høyt.

Iallfall hvis det er riktig at forskjellen på 40 og 64kWh i Sør-korea er kun 22k. I så tilfelle blir inngangsprisen for 40kWh for høy, og uansett så fremstår forskjellen som så lav at markedet for 40kWh-varianten blir veldig lite.

trykkertor

Sitat fra: Limodriver på onsdag 07. mars 2018, klokken 13:10
Jeg er helt enig i at fwd (feilhjulstrekk) er enda verre på elbil enn på fossilbil på grunn av det høye momentet og en da får trekk i rattet. Jeg tror awd vil komme som industristandard på elbiler i og med at merkostnadene ved produksjonen av awd vs 2wd blir veldig lav.
En bilmekaniker sa til meg engang at det er en fordel med forhjulstrekk på glatt føre.
"Det er bedre at hjulene drar bilen i en sving, enn at hjulene dytter bilen i en sving."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA