Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilket oppsett vil dere velge?

Startet av Morten Christiansen, tirsdag 09. januar 2018, klokken 22:18

« forrige - neste »

Olemann


Selger ga en del interessant info denne uken.

- Hengerfeste kommer garantert ikke. 
- Importeres ikke i lav-utstyrsversjon, kun lux utgaven, samt med et tilleggsvalg for pluss.  Ingen andre valg.
- Leveres fra jan 2019 og antok de første 1000 ville få bil før sommerferien.

20 cm lengre enn Kona, men visste ikke hvor dette tas ut.

svingen

@olemann takk får info sa han noe om rails?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Stig-Arne

Sitat fra: Olemann på lørdag 13. januar 2018, klokken 18:40

Selger ga en del interessant info denne uken.

- Hengerfeste kommer garantert ikke. 
- Importeres ikke i lav-utstyrsversjon, kun lux utgaven, samt med et tilleggsvalg for pluss.  Ingen andre valg.
- Leveres fra jan 2019 og antok de første 1000 ville få bil før sommerferien.

20 cm lengre enn Kona, men visste ikke hvor dette tas ut.
Litt interessant på hvilket grunnlag han sier at hengerfeste garantert ikke kommer. Med tanke på motorstørrelsen og fordeler iforhold til andre leverandører utenom Tesla, så burde de få dette på plass. Om ikke hengerfeste er med så hopper iallefall jeg av køen. Da får Soulen klare seg litt til

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


lirekassa

Sitat fra: Olemann på lørdag 13. januar 2018, klokken 18:40

Selger ga en del interessant info denne uken.

- Hengerfeste kommer garantert ikke. 
- Importeres ikke i lav-utstyrsversjon, kun lux utgaven, samt med et tilleggsvalg for pluss.  Ingen andre valg.
- Leveres fra jan 2019 og antok de første 1000 ville få bil før sommerferien.

20 cm lengre enn Kona, men visste ikke hvor dette tas ut.

I mail fra Kia Ensjø skrev de om konfigurering av bil ca. i mai/juni og lansering desember 2018 (kan bli senere).

Indikerte han noe pris?


Olemann


Selger sa ikke noe om rails og ikke noe om pris, og jeg spurte rimeligvis heller ikke etter kilder for infoen.  Dette er og blir rykter på dette tidspunkt, men rykter kommer som kjent i 3 versjoner; fri fantasi, litt sant og helt sant.

Så kunsten er å kategorisere, det er vel fordi det er en smule vanskelig at det er så mange innlegg om dette tema som det er.   Ryktene er sluttet å gå om Leaf versjon 1, men de av oss som var her inne på det tidspunkt husker den tiden.  Om 5 år er det nok rolig om Niro også  :)

Cowboystrekk

Sitat fra: Olemann på lørdag 13. januar 2018, klokken 18:40
- Hengerfeste kommer garantert ikke. 
Og da ble bilen desverre uinteressant for oss :(
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Thorbjørn Hellehaven

Blir uinteressant her også, men ... jeg beholder uansett plassen til det blir helt offisielt avkreftet/bekreftet.

PionerThink

Har forhørt meg litt på Kia Niro EV her i Kr.sand, og kjørte opp til forhandler for å ta en kikk på bilen mtp størrelse da vi så for oss at den med største batteripakke kanskje kunne fungere som nr.1 bil til vestlandet og på fjellet ;)
Må jo innrømme at jeg ble litt skeptisk når jeg parkerte vår BMW i3 ved siden av og så at den ikke var veldig mye lengre ??? Ser noen har nevt 4,3m lengde(mot 4m på i3), så hvis dette blir i baggasjerom er jo det lovende 8)
Spurte derfor selger om både baggasjeromsvolum og muligheter for takboks så den kunne fungere på skiturer og frakte litt ting og tang. Svaret han ga sa ikke så mye:
Det er for tidlig for oss å si noe om detaljer på bagasjevolum osv. Vi vet ikke det ennå. Når det gjelder takboks, så har vi Soul i dag som er godkjent for det. Niro hybrid er også det, så det ville overraske veldig om ikke Niro EV skulle ha samme godkjenning. Det er dog heller ikke bekreftet ennå.
Er redd at hvis ikke baggasjerom blir i nærheten av Kia Sportage så sliter vi med at den blir for liten, selv med takboks ;D

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

navyelsen

Utvendig er nok Niro mye mindre enn den faktisk ser ut til.
Den kalles crossover, eller ofte en liten SUV i norske medier.
Men til tross for dette er den på størrelse med Soul, bare 20cm lengre. Så jeg håper også dette gir større bagasjerom.
Kona ble fort uaktuell for meg da jeg så hvor liten bakseteplass det var i den. Kona er dog også på størrelse med Soul og andre mindre elbiler.





Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

PionerThink

Da er jo BMW i3 bare litt mindre enn Kona og Soul, men Niro er 35 cm lengre enn i3 igjen!
Er jo veldig vanskelig dette med baggasjerom og utformingen av disse. Min svoger hadde Kia Sportage som jeg ser har oppgitt bagasjerom til 564 liter, som vi syntes ikke var mer enn hva det måtte være for en familie på tur. Fant et bilde av det som jeg legger ved, og dette skjønner jeg ikke hvordan kan være 564 liter? Har de målt med rommet under også? Niro Hybrid er oppgitt til 427 liter, men jeg hadde jo håpet at det kanskje ble større på Niro EV   ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sportage har bagasjerom på 491 l i normalposisjon som kan utvides med 12 l ved å flytte bagasjeplata ett hakk ned.

navyelsen

Sitat fra: PionerThink på mandag 15. januar 2018, klokken 11:31
Da er jo BMW i3 bare litt mindre enn Kona og Soul, men Niro er 35 cm lengre enn i3 igjen!
Er jo veldig vanskelig dette med baggasjerom og utformingen av disse.

Ja, i3 er vel blant de mindre elbilene med bare 260 liter bagasjerom.
Hvis man utelukkende sammenligner de ytre dimensjonene, så er vel faktisk nye Leaf den største (lengste) av kommende modeller, og med bekreftet bagasjerom på 435 liter. Kan Niro overgå dette?




Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Cowboystrekk

Sitat fra: Olemann på lørdag 13. januar 2018, klokken 18:40

Selger ga en del interessant info denne uken.

- Hengerfeste kommer garantert ikke. 
- Importeres ikke i lav-utstyrsversjon, kun lux utgaven, samt med et tilleggsvalg for pluss.  Ingen andre valg.
- Leveres fra jan 2019 og antok de første 1000 ville få bil før sommerferien.

20 cm lengre enn Kona, men visste ikke hvor dette tas ut.
Snakka med en KIA-salgsleder, han sa at de ikke hadde fått noe info fra KIA annet enn batteri og trolig lansering desember 2018. Han kunne ikke synse om noe mer. Detaljer som det ovenfor sa han ville bli besvart i Mars og info blir gradvis sendt ut på sms. Litt merkelig at en selger skal ha kunnskap som andre selgere som attpåtil er et stykke opp i systemet ikke vet dette. Kanskje synsing så folk heller skal velge hybrid eller plugin-in? ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Dexter

Selgere som oftest aner ikke hva de selger. Men skal ha deg på kroken. Og med dette idiotiske ventegreiene. Og depositum dritten. Så må de smøre deg imellomtiden. Så ta alt med en bøtte salt fra en selger.

geear

Så litt på pakkene til Niro, og konfigurerte opp en hybridbil. Ble over 370 lapper. Galemathias.

Kan ikke fordra når man blir låst til slike pakker på den måten. Vil egentlig bare ha en standard bil med farge på og det normale utstyret de fleste biler i dag har, samt ryggekamera, P-sensorer foran og bak, aktiv cruise, keyless. Og hengerfeste hvis det blir mulig. Og det småplukket blir da altså 70-80 lapper ekstra.  :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA