Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rentekampanje og ubegrenset superlading TMX

Startet av lr-80, tirsdag 09. januar 2018, klokken 21:53

« forrige - neste »

lr-80

Til orientering for de som er klar til å bestille:
Var på prøvekjøring idag, vil gjerne ha testet før jeg evt bestiller i-Pace. Selger fortalte at rentekampanje går ut 11.01.18 og ubegrenset gratis superlading etter henvisning ut januar.
Gode insentiver, men ikke helt godfølelsen for meg. FWD krasjet i både husvegg hjemme og tak i parkeringshus. Svær bil!
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Red_Harvest

Skjønner ikke hvordan du får dørene til å kræsje i vegger og tak - hvis alt er som det skal være med bilen. Hadde sagt fra til forhandleren slik at de får sjekket det ut :)

Jeg åpner mine dører i en normal dobbelgarasje med vegg og bil på hver sin side. Takhøyden er også standard.

lr-80

Fikk ikke til å legge til video her, men den dunket i veggen på huset hjemme og i sprinkleranlegget i parkeringsanlegget på Storo-senteret. Turte ikke mer i nærheten av andre biler og sitter igjen med en bedre følelse for Jaguar...
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

sjokomelk

Kjent feil på alle Model X levert sent på året. Sensorer som feiler både i sidene og på taket. Så bilen smeller dørene inn i alt som finnes. Må bytte sensorer. Jeg har fått time til å ordne min bil 27. februar. Så tre måneder fra bilen ble levert til den blir ordnet... Akkurat nå hadde jeg styrt mot Jaguar jeg også, for Tesla har dessverre ikke kontroll på hverken produktet eller service.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Skal ikke kræsje nei, så det var feil. Det som skremmer meg litt med disse feilene er at eierne rapporterer om at det ikke er feilmeldinger inne på bilen. Så langt fremme Tesla er så burde de EGENTLIG ringe opp eierne og si at det ligger inne en feil og at de vil ha bilen inn til service. De gangene jeg har troppet opp uanmeldt med noe har jeg fått beskjed om å kjøre rett inn, og de har da lest av feilminnet på bilen før jeg rekker å trille den inn porten...

Det jeg ikke forstår med Jaguar er at den sees på som det trygge alternativet her. Er det ingen som har vært borti Jaguar og/eller Land Rover før?  :o

Her er et eksempel: https://www.consumeraffairs.com/automotive/jaguar.html

Jeg har hatt Land Rover, og det er helt uaktuelt å kjøpe Jaguaren enn så lenge.

lr-80

Om du ser signaturen min så har jeg Landrover. Dette er min tredje, to Discoveryer. Uproblematisk frem til siste par år, da jeg i tillegg til service har fått vedlikeholdskostnader pga slitedeler. Men ingen feil før passerte 8 år. Nå er vel ikke det statistisk signifikant, men jeg er godt fornøyd.

Jeg vil vel heller si mitt forhold til Landrover er et argument for å kjøpe britisk -  konsernsøster Jaguar.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA