Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

lr-80

2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Vind


Huff...
[/quote]
Enig - I-pace er hvertfall svært vakker (synes jeg).  Gleder meg til det kommer bilder på produksjonsmodellene, da blir det lettere å ta endelig valg på HSE eller First Edition.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

lr-80

Nå ryktes det at Audi vil produsere 4700 etron i 2018, belgisk pre-salg begynner i morgen. Oppgitt pris 85-90.000 euro. Vet ikke hvordan det er med avgiftene i Belgia, men priser sett opp mot spec og ikke minst avgiftene vil vel raskt komme ut. Til sammenlikning koster i-Pace fra 82.000 euro, og First Edition 106.000 euro i Nederland (tror det er 21% mva i begge land).
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Stikkkontakt

Sitat fra: lr-80 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 21:25
Nå ryktes det at Audi vil produsere 4700 etron i 2018, belgisk pre-salg begynner i morgen. Oppgitt pris 85-90.000 euro. Vet ikke hvordan det er med avgiftene i Belgia, men priser sett opp mot spec og ikke minst avgiftene vil vel raskt komme ut. Til sammenlikning koster i-Pace fra 82.000 euro, og First Edition 106.000 euro i Nederland (tror det er 21% mva i begge land).

Sikkert litt avgifter i Belgia.
Tesla Model X 75D starter på 92.850 euro.

samotholt

Sitat fra: lr-80 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 21:25
Nå ryktes det at Audi vil produsere 4700 etron i 2018, belgisk pre-salg begynner i morgen.
Hva betyr pre-salg? Er det ikke bare i Norge at det allerede er reservasjoner?
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

lr-80

Sitat fra: samotholt på tirsdag 09. januar 2018, klokken 22:07
Sitat fra: lr-80 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 21:25
Nå ryktes det at Audi vil produsere 4700 etron i 2018, belgisk pre-salg begynner i morgen.
Hva betyr pre-salg? Er det ikke bare i Norge at det allerede er reservasjoner?
Antar forhåndsbestilte biler. Kan reservere mot 2000 €.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

samotholt

Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

scholro

Ifølge min forhandler:
- premium metallic : 20 knok
- garanti bil : 5 år / 100000 km; garanti batteri: 8 år / 160000 km

Xander

Sitat fra: scholro på torsdag 11. januar 2018, klokken 16:44
Ifølge min forhandler:
- premium metallic : 20 knok
- garanti bil : 5 år / 100000 km; garanti batteri: 8 år / 160000 km
Batteri garanti hvis effekt mindre enn 70% av opprinnelige kapasitet

Imagine

Sitat fra: gr på tirsdag 09. januar 2018, klokken 20:57
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 10:20
Jeg har hatt lyst på en nr 1 elbil i flere år, men synes Tesla er et steg ned på mange områder (og opp på noen) sammenlignet med bilen vi har fra før.
Hvis det er BMW du har fra før, så kan jeg jo iallfall si at min opplevelse med TMX er positiv. Kjenner flere som har gått fra Audi og BMW (faktisk både M3, M5 og andre gromme BMWer) til Tesla og er veldig fornøyde. Skal jeg trekke frem en ting jeg har tenkt at jeg savner fra BMW, så er det sportssetene til BMW, og spesielt den justerbare lårstøtta, men har vel egentlig funnet ut at det kanskje mest handlet om vane etter altfor mange BMWer. Jeg skal ikke begynne å nevne alt jeg syns X-en er bedre på - mange av kvalitetene handler utelukkende om at elbil er et overlegent konsept, men ikke alt.

Man vender seg til alt med rett innstilling. Det er ikke dermed sagt at man blir direkte fornøyd av den grunn, men vi mennesker kan enkelt innrette oss etter nye ting så lenge fordelene er store nok. Vi endrer oss og innfinner oss.
Jeg er enkel slik sett og den første til å innrømme at overgangen fra dagligbiler som BMW 750xi og før den en Panamera GTS som jeg elsket til betydelig enklere BMW i3 i daglig bruk er stor, men da man så de enorme hverdags-besparelsene og hvor mye lettere den er i faktisk bruk enn en svær doning var det likevel lett å svelge. Har riktignok flere andre gromt motoriserte bensinbiler å «trøste meg med» ved siden av når savnet blir for stort, og så lenge jeg har den blå-resept tilgangen til bensinmotorer trenger man faktisk bare en i3 i hverdagen.

Det skumle med elbil er at man mister lysten/behovet på å eie noe spesielt, da de uansett «bare er elbiler». Jeg lurer på hva i alle dager jeg skal med nyere dyrere bil med altfor stort verditap. Det er fortsatt tross alt bare en elbil. Så jeg beholder pga interesse for bensinbiler noen grombiler, en cabriolet med kompressor-V8 og en halvgammel Porsche sportsbil med manuelt gir og B6 motorer som ikke taper seg så mye fremover til koseturer og langturer og kjøper brukes-elbiler til hverdags. Hadde nok aldri kjørt elbil hvis ikke besparelsen er så stor at man føler seg som en økonomisk idiot om man ikke kjører elbil i Oslo-området. Jeg har regnet på det og sparer faktisk minst 6-7 000kr pr mnd med min enkle bilbruk (også noe i jobbsammenheng inn og ut av bommene).

Så jeg driver å diskuterer med meg selv om jeg gidder å legge større penger i stor elbil eller ikke. I-pace er tøff og jeg har en grombil av samme merke fra før så jeg liker Jaguar. Men det blir nok mest trolig en Etron.

Det blir uansett spennende når både I-Pace og Etron kommer og lese test mellom de, rekkevidde, ladehastighet, kjøreegenskaper, komfort, priser, dragrace, 4wd-system etc.
Tror jeg hadde gått for en First edition hvis jeg kjøpte I-Pace.

Frank_M

Sitat fra: Tellus på tirsdag 09. januar 2018, klokken 12:54
Fikk vite av min selger at det skulle komme en produksjonsversjon i februar. Fikk ikke inntrykk av at den skulle være anderledes enn senere produksjonsversjoner.

i følge min forhandler så er bilen som kommer på besøk i feb/mars ikke produksjonsmodell men konseptbilen. Interiørmessig blir den lik konseptet med unntak av setene. I-Pace får visstnok samme seter som F-Pace'n.
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Tellus

Hmm,

Jeg har fått høre at det er en produksjonsbil som kommer til Oslo i hvert fall.

bmw2002

Det er produksjonsbilen som kommer hit i februar var Insignia veldig klar på

scholro

Produksjonsbilen, også ifølge forhandleren i Stavanger (Sola). Kommer 20-21 Februar.

bmw2002

Alle bilene nå heter noe med Launch edition, feks HSE launch edition.

Kan man utelukke at SE/HSE blir lavere utstyrt senere? Jeg forsto det som at disse utgavene skulle være ekstra mye utstyr for pengene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA