Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

erbo73

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 11:18
Sitat fra: lr-80 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 10:57
Har noen fått noe mer enn skriftlig spesifikasjoner? Jeg tenker da bilder av produksjonsmodellen, felger, interiør? Eller skal vi på venteliste bestille uten bilder?
Kunne tenke meg en SE i hvit, men skal ut for å prøve Model X idag som er under 700 med vinterhjul. Hjertet sier rasekatt, lommeboka sier MPV.

Har kun fått bilder av felger. Når det gjelder interiør så har jeg sett på Range Rover Velar og fargene i en perm hos forhandler, gir iallefall noe inntrykk.

Skulle du kunna lägga ut bilderna på de olika fälgarna?

S.S

Klarer du den, så klarer du den...
Skal jeg ha bilen, så må smerten ved pris avveies mot gleden med mest utsyr.
Økonomisk hensyn: Vent på S.
Har lyst på: First Edition.
Muligheter:
Kjøpe rein bil i ønsket farge uten noe annet.
Hengerfeste: Se om Thule kommer opp med noe, til fjerdeparten av prisen, installere selv.
Hjul: Kjøre på org 20" til vinteren kommer, kjøpe vinterdekk og sette på.  Ta kostnad med Vossen eller lignende 22", evt pent brukte, hjul neste år. Det som ( trolig) passer er: (de fleste SUV fra) Jaguar, Volvo, Ford.
Takstativ: Kjøpe senere, uoriginalt.

Kan da utsette 50 000 av kjøpsprisen... Og spare mye av dette og.



Tormod_Aas

Hei. Vurderer HSE gift SE, men signerer ingenting før jeg i det minste har fått sett bilder av prod. modell. Djevelen, og gud, er i detaljene. Noen som vet hvor lenge man kan vente med signering for levering i august?


Tellus

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 12:06
Felger for SE og HSE:
http://imgur.com/uW3Y5uX

Takker. Dette blir ikke lett.
For SE liker jeg den sorte felgen best, men da må  jeg ha hvit ikke-metallic farge (ikke perlemor takk).
Flere muligheter for HSE.

ludwig_holberg

Slik jeg har forstått Jaguars markedsføring, så fungerer jo depositumet på kr. 10.000,- også som et fast avbestillingsgebyr hvis man ombestemmer seg etter bestilling. I så fall er jo ikke nedsiden så stor ved å bestille lanseringsutgavene...Mye mulig man i august/september ser det blir mva (eller en justert vektavgift) i 2019, og at audi e-Tron da heller ikke får noen levering ila 2018. Mao blir det fort trangt inn elbildøra til høsten..

Xander

Sitat fra: Tormod_Aas på tirsdag 09. januar 2018, klokken 12:22
Hei. Vurderer HSE gift SE, men signerer ingenting før jeg i det minste har fått sett bilder av prod. modell. Djevelen, og gud, er i detaljene. Noen som vet hvor lenge man kan vente med signering for levering i august?

For å beholde plassen i køen så må du signere før utgangen av februar. Om det blir levering for alle som har betalt inn depositum i august er tvilsomt. Hvis alle som har betalt depositum signerer før utgangen av februar, så snakker vi om et volum på rundt 1000 biler - det samme antall Jaguarer som er levert i Norge siden 2008. Det spørs om leverandør apparetet er kalibrert til å håndtere 1000 I-pacer på noen få uker. Når det skal sies så ryktes det levering allerede fra juni.

Fikk også opplysninger fra selger i går at forhandlerene ville få besøk av en bil til beundring ila februar. Men selger visste ikke om dette var en full produksjonsmodell - Hvis det ikke er en full produksjonsmodell så synes nå iallefall jeg at verdien er veldig begrenset. På tide at vi får se annet enn prototypen.


Tellus

Fikk vite av min selger at det skulle komme en produksjonsversjon i februar. Fikk ikke inntrykk av at den skulle være anderledes enn senere produksjonsversjoner.

jkirkebo

Sitat fra: fantonsen på tirsdag 09. januar 2018, klokken 10:10
Og hvem vil kjøpe en bil til 700' uten utstyr som f.eks skinn og ACC? Neppe veldig mange. Galskap å bruke så mye penger på bil i mine øyne uten å iallefall gå for SE-varianten.

Tja, vi er da ganske mange Tesla X eiere som har valgt å kjøpe bilen med stoffinteriør og er meget godt fornøyde med det. Men Jaguar-kjøpere er kanskje mer glade i skinn enn Tesla-kjøpere?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vind

Jeg ser mange spekulerer i at Audi kommer lavere priset enn i-Pace, og har sittet og lekt meg med priser på F-Pace i forhold til Q7 og Q5, og jeg tviler på at forskjellen med tilsvarende utstyr kan bli så særlig stor.  Audi blir også en premium modell, og om du tar samme spesifikasjon (motor og utstyr) på en Q5 og F-Pace så er de relativt likt priset.  Men her blir det masse synsing.  Audien blir jo større enn Q5, den har jo nesten Q7 dimensjoner, men kan være at den kommer i en "ribbet" utgave.

Skulle jeg ha en ribbet bil hadde jeg heller satt meg i Leaf eller Kia køen.

Vedrørende å vente med utstyr (som hengerfeste og vinterdekk) så slipper man kun MVA om det er en del av første leveranse og kontrakt.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Vind på tirsdag 09. januar 2018, klokken 15:40
Jeg ser mange spekulerer i at Audi kommer lavere priset enn i-Pace, og har sittet og lekt meg med priser på F-Pace i forhold til Q7 og Q5, og jeg tviler på at forskjellen med tilsvarende utstyr kan bli så særlig stor.  Audi blir også en premium modell, og om du tar samme spesifikasjon (motor og utstyr) på en Q5 og F-Pace så er de relativt likt priset.  Men her blir det masse synsing.  Audien blir jo større enn Q5, den har jo nesten Q7 dimensjoner, men kan være at den kommer i en "ribbet" utgave.
..
Det spekuleres også om e-Tron kommer med 3 forskjellige batteristørrelser slik at lavere pris kan bero på mindre batteristørrelse, men Audi kan også tenkes på å planlegge et betydelig større produksjonsvolum og dermed lavere enhetspris på denne måten sammenliknet med den mer begrensede produksjonsvolum av I-Pace (som også kjøper produksjon på ekstern fabrikk). Uansett er det ingen problem å legge til utstyr for et par hundre tusen fra Audi sin konfigurator for Q7.

oll1954

Mens vi nå driver og lurer på om vi skal tegne kontrakt på i-Pace eller gamble og vente på e-Tron, har dere sett denne?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Kinesiske Byton, 95kWh batteri, rekkevidde (etter en eller annen standard) 520 km, til Europa i 2020, antatt pris 45.000 dollar, lansert på Los Angeles CES i går.
Ganske fin, og mye fikst inni (kanskje for fikst ...)

Mer info finnes på
https://www.byton.com/
http://www.trustedreviews.com/news/byton-electric-car-suv-revealed-price-specs-tech-3367806
https://www.motor.no/artikler/dette-kan-bli-den-forste-kinesiske-elbilen-i-norge/

Den kan faktisk allerede reserveres (det har jeg gjort, just in case, ingen reservasjonsavgift. Fikk "reservation ID  23947987", satser på at de ikke startet fra 1 ...  :)
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Stikkkontakt

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 09. januar 2018, klokken 17:53
Audi kan også tenkes på å planlegge et betydelig større produksjonsvolum og dermed lavere enhetspris på denne måten sammenliknet med den mer begrensede produksjonsvolum av I-Pace (som også kjøper produksjon på ekstern fabrikk). Uansett er det ingen problem å legge til utstyr for et par hundre tusen fra Audi sin konfigurator for Q7.

Audi har vel allerede flagget at de har oppnådd utrolig lave priser på batteriene. 100 eur/kwh.
Men Audi Norge hadde ikke gjentatt at prisen vil "bli en overraskelse" dersom startprisen blir 650-ish. Den må være betydelig under 600 for at noen skal heve på et øyenbryn.
De sier jo også at prisen er så lav at det vil bli et bestillingsrush.

Knut Røe

Hva er produksjons målet for Audi og Jaguar?
Mener jeg har sett 13 tusen i året for Jag og 80-90 tusen for Audi?

geear

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 10:20
Jeg har hatt lyst på en nr 1 elbil i flere år, men synes Tesla er et steg ned på mange områder (og opp på noen) sammenlignet med bilen vi har fra før.
Hvis det er BMW du har fra før, så kan jeg jo iallfall si at min opplevelse med TMX er positiv. Kjenner flere som har gått fra Audi og BMW (faktisk både M3, M5 og andre gromme BMWer) til Tesla og er veldig fornøyde. Skal jeg trekke frem en ting jeg har tenkt at jeg savner fra BMW, så er det sportssetene til BMW, og spesielt den justerbare lårstøtta, men har vel egentlig funnet ut at det kanskje mest handlet om vane etter altfor mange BMWer. Jeg skal ikke begynne å nevne alt jeg syns X-en er bedre på - mange av kvalitetene handler utelukkende om at elbil er et overlegent konsept, men ikke alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA