Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

LittleHammer

Sitat fra: xyzzy på lørdag 20. oktober 2018, klokken 22:45
Sitat fra: LittleHammer på lørdag 20. oktober 2018, klokken 21:24
Noen som vet om varme i baksetene er inkludert i fire soners klima-pakka?

Det er det ikke, det er et valg der man velger setetype.

Ok, da lurer bildet i konfiguratoren meg. «Trykk for setevarme» tolker jeg en del av det som.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

xyzzy

Sitat fra: LittleHammer på søndag 21. oktober 2018, klokken 06:44
Sitat fra: xyzzy på lørdag 20. oktober 2018, klokken 22:45
Sitat fra: LittleHammer på lørdag 20. oktober 2018, klokken 21:24
Noen som vet om varme i baksetene er inkludert i fire soners klima-pakka?

Det er det ikke, det er et valg der man velger setetype.

Ok, da lurer bildet i konfiguratoren meg. «Trykk for setevarme» tolker jeg en del av det som.

Hvis jeg har forstått det riktig, er knappene der selv om du ikke har firesoners klima - men da kan du bare styre varme i baksetet, ikke AC for setene bak.

JorEl

Hva gir mest for pengene. For meg hadde det vært utelukket å kjøpe en bil som nettopp steg med 25k eller en som steg 50k. Jeg hadde kjøpt HSE.
Hadde jeg derimot visst om prisstigningen, så hadde kjøpt S for en måned siden ::)
Synes I-Pace ser ut som et ok kjøp, selv om den bruker litt for mye energi. Kanskje den kommer til å imponere i vinter?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Trond.m

Sitat fra: JorEl på søndag 21. oktober 2018, klokken 15:55
Synes I-Pace ser ut som et ok kjøp, selv om den bruker litt for mye energi. Kanskje den kommer til å imponere i vinter?
Har til gode å se en elbil som imponerer mest om vinteren. Men du tenkte kanskje på noe annet enn rekkevidde ?  ;)

JorEl

Sitat fra: TM på søndag 21. oktober 2018, klokken 22:18
Sitat fra: JorEl på søndag 21. oktober 2018, klokken 15:55
Synes I-Pace ser ut som et ok kjøp, selv om den bruker litt for mye energi. Kanskje den kommer til å imponere i vinter?
Har til gode å se en elbil som imponerer mest om vinteren. Men du tenkte kanskje på noe annet enn rekkevidde ?  ;)
:D...men noen har nevn at Jaguar kanskje er for hissig på å temperere batteripakken(kjøling). Men kanskje Jaguar setter inn mye energi på å varme batteripakken og at det dermed ikke slår ut like gale på vinteren. Om man tenker på et kjøleskap som står på om sommeren, og det bruker for mye strøm. Da vil varmen som blir trekt ut av skapet, komme ut i rommet. Negativt om sommeren. Men om vinteren så vil ikke dette være negativt, siden enegien alikevel blir brukt til oppvarming av huset.
Derfor tenkte jeg at om Jaguar bruker mye energi på å varme batteriene, så får man kanskje utnyttet dette på en bedre måte om vinteren. Rent teknisk så har ikke jeg kontroll på hvordan dette skjer. Men tiden vil vise om ikke dette er så dumt..Rekkevidden om vinteren får vi nok snart vite når nettene blir lange og kulda setter inn :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Hvis det er kjøling som er problemet så burde det ikke være et tema i 10-15 grader som det nå er. Da varmes batteripakkene i de fleste biler som har temperaturstyring på pakken, med mindre man kjører eller lader hardt - og varmes uansett fra start.

Ingeniøren

Hei

Vurderer en I-pace men er usikker på om jeg skal kjøpe med luftfjæring ? Er det særlig forskjell i kjøregenskaper og fall ikke, og man ikke trenger å heve bilen, så er det vel bare noe ekstra som kan gå galt ?

Hva har folk valgt og erfaringer ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Stikkkontakt

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 01. mars 2019, klokken 07:46
Hei

Vurderer en I-pace men er usikker på om jeg skal kjøpe med luftfjæring ? Er det særlig forskjell i kjøregenskaper og fall ikke, og man ikke trenger å heve bilen, så er det vel bare noe ekstra som kan gå galt ?

Hva har folk valgt og erfaringer ?

De aller fleste har valgt luft, men tilbakemeldingene fra de som ikke har det er gode.

daktari

Man får også en traktor-modus (elektronisk krabbegir) med luftfjæring. Det er ganske kult.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

chargedup

Jeg hadde uten luftfjæring og synes det var veldig bra respons og kjørekomfort. Jeg ble fortalt av fohandler den dagen jeg hentet ut bilen at uten luftfjæring var som å ha fjæring i sport på den med.
Mange som er interessert i om man har luftfjæring når man skal selge, så dersom du tenker å bytte bil fort vil jeg anbefale luftfjæring. Dersom du skal ha bilen lenge, slipper du unna 50'-200' i reparasjon (Mercedes pris) den dagen det skulle ryke etter x år og 150'-200' km.

Krabbemodus ned bakker er standard på alle biler, hvis det er "cruisecontrol i offroad modus" (stille inn ekstremt lav hastighet slik at bilen faktisk går feks i 3km/t ned bratte bakker) du tenker på daktari?
Ble forsåvidt positivt overrasket da jeg fant ut at det var standard, samt mange andre småting jeg trodde måtte velge for å få. Kan nevne: automatiske fjernlys, dynamic mode (sportsmodus), en form for lane assist, ok stereo.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ingeniøren

Takk for tilbakemelding og gjerne flere -

kjenner jeg ikke har bestemt meg enda, og er en del snø på Tranby og da er det gjerne lurt å løfte bilen litt ?

Ellers, hva er lurt mht dekk - begge sett fra forhandler eller ordne selv ? Vinterdimensjon ?

Annet som er lurt å velg med, eller droppe  - hadde tenkt HSE pakke som basis ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Chimp

Jeg har en S med masse tilvalg, alt jeg synes er viktig, men manglet ved konfigurering muligheten til å ta en viktig ting: matrix lys. Det skulle jeg virkelig ønske jeg hadde hatt. 4 soners klima ville jeg også gjerne hatt mtp det faktisk ikke er luftdyser mot baksetet i midtkonsollen uten dette.
Tror det etter prisjusteringen i høst er mer å hente på å gå for SE/HSE enn S. Ser også at du kan få 3 % storkunderabatt på SE/HSE hvis du er med i visse foreninger eller via arbeid.

Har valgt luft på min, mye parkering i Oslo, kan bli brøytet inn på parkeringsplassen etter et arbeidsdag - OK å ha muligheten til å heve tenker jeg. Vet faktisk ikke om jeg hadde valgt det igjen, lest så mye bra om standardoppsettet. Fordel ved videresalg som noen nevner.

Pano gjør seg veldig godt på denne bilen, veldig glad jeg tok det.
Flere som nevner HUD som ekstremt bra, tok dessverre ikke det og er ikke mulig å legge til i ettertid.

18 tommer felger om vinteren, 20 om sommeren. Selv kjører jeg 18 og 18, men skjønner veldig godt de som mener 18tommerene er litt trauste. De er bedre in real life enn på bilder, riktignok.
22 tommer er for mye, rekkeviddekillers

Ting som sikkert er ok, men ikke virker som nødvendigheter er adsr, adaptive dynamics, ionisering av luft, 360graders kamera, windsor seats (blir fort pløsete)

Tellus

Har luft og synes dette er veldig behaglig over større ujevnheter som fartsumper osv. På vaskebrett type vei rister det som de fleste andre biler. Har ingen erfaring med I-Pace uten luft. Har HSE launch edition. Masse utstyr.

Skulle jeg kjøpt på nytt i dag og vært litt økonomisk så hadde jeg i hvert fall tatt med følgende utstyr.
- Panoramatak. Bilen ser bare utrolig fin ut med dette.
- Luftfjæring (komfort)
- HUD
- Gestured tailgate. Genial løsning da jeg endelig forstod hvordan den skal brukes.
- Matrix lys

Hadde gått for 18-tommers vinterhjul. Kanskje med 235 bredde istedet for standard 245. Her har en del rekkevidde å hente.
- Sommerhjul hadde jeg beholdt i 20. Visuelt ser dette veldig bra ut. HSE felgene er flottet. Gleder meg til å sette de på.

Lydanlegg, hengerfestge osv blir litt individuelt. Skinn er pent, men hadde fint klart meg uten hvis alternativet var en Tesla  :)




JorgenM

Hva er tillegget for vinterhjul? Antar det ikke er inkludert, og ser ikke noe om det i konfiguratoren.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA