Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

mariowing

Personlig regner jeg med 55% restverdi etter tre år, standard avskrivningssats i leasing bransjen. Får jeg igjen mer enn det så er det bonus! Solgte 1. generasjon Leaf for bare 40% av nypris etter tre år. Har også kjøpt og solgt to Tesla Model S som jeg nesten gikk i null på takket være Teslas jevne prisøkninger, godt hjulpet av dollarkursen. Den i3 jeg har nå ser ut til å holde seg bra i pris, for øyeblikket 20% verdinedgang på 1,5 år.

Mva kommer snart på, i alle fall i løpet av de tre årene jeg budsjetterer med å beholde I-PACE. Med 25% økning i nybilprisen så vil bruktbilprisen holde seg oppe så jeg har et håp om at også I-PACE kan bli et bra eierskap rent verditapsmessig.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Clandrel

Får håpe den har bedre interiørkvalitet enn F Pace. Litt for mye billig plast.

Xander

Når skal man så kjøpe? Skal man vente til batteriprisen er halvert, eller en fjerdedel, eller enda billigere.
Det blir som alltid å vente på neste generasjon telefon - det blir aldri noen handel.

Det som er sikkert er at bruktbilprisen går ned, nybilprisen opp og avgiftsfriheten blir opphørt.

Jeg trenger bil nå og mener at i-pace konkurerer på pris og tror den blir overlegen på kvalitet.
Spennende hva Audi kommer med, men tviler på om de prismessig vil være mye bedre enn Jaguar.

mariowing

Sitat fra: Xander på mandag 19. februar 2018, klokken 21:05
Når skal man så kjøpe? Skal man vente til batteriprisen er halvert, eller en fjerdedel, eller enda billigere.
Det blir som alltid å vente på neste generasjon telefon - det blir aldri noen handel.

Det som er sikkert er at bruktbilprisen går ned, nybilprisen opp og avgiftsfriheten blir opphørt.

Jeg trenger bil nå og mener at i-pace konkurerer på pris og tror den blir overlegen på kvalitet.
Spennende hva Audi kommer med, men tviler på om de prismessig vil være mye bedre enn Jaguar.

Amen!
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Counterpointer


turfsurf

iPace ser lekker ut og er nok en knakende god bil å kjøre. At den vil være overlegen Audi på kvalitet, opplevd eller annet, er vel noe man bare kan håpe på.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

mariowing

Overlegen Tesla regner jeg med, men neppe overlegen Audi. Minst like bra er hva jeg håper på.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

HelectriC

Må si det ser ut som oss som bestilte tidlig er blitt grundig lurt! Jeg ser nesten ikke noen fordel ved å bestille launch edition vs spece bilen som man ønsker. Da kan man i tillegg velge fler options. Legger man in nøyaktig samme options til en vanlig HSE som launch edition HSE har så blir prisen kun 3400kr dyrere. Men da har man å andre siden metalliclakk til kun 8500 (til launch koster den 10 000, mørk taktrekk koster også 400 mindre til vanlig HSE). Hva er greien med launch edition? Dette gir en bitter smak >:(
ioniq 5

Stikkkontakt


GreenBeHH

Sitat fra: HelectriC på torsdag 01. mars 2018, klokken 21:00
Må si det ser ut som oss som bestilte tidlig er blitt grundig lurt! Jeg ser nesten ikke noen fordel ved å bestille launch edition vs spece bilen som man ønsker. Da kan man i tillegg velge fler options. Legger man in nøyaktig samme options til en vanlig HSE som launch edition HSE har så blir prisen kun 3400kr dyrere. Men da har man å andre siden metalliclakk til kun 8500 (til launch koster den 10 000, mørk taktrekk koster også 400 mindre til vanlig HSE). Hva er greien med launch edition? Dette gir en bitter smak >:(

Er ganske enig i det du beskriver her.  Nå ønsket jeg luft og pano tak og Nordic pack og da er HSE med dette utstyret omtrent til den prisen som er satt i min HSE LE kontrakt.  Men, selv ville jeg nok specet bilen ut fra SE og da hatt en bil som tilfredsstiller mine ønsker til 50-tusen mindre.  Helt sikkert mulig å trekke kontrakten og specce på ny, men da mister en plassen i køen vil jeg tro.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Tellus

Vet ikke helt hvorfor noen trodde de skulle spare masse penger ved å kjøpe launch edition. Jaguar har vel aldri sagt noe slik. Derimot får man bilen tidlig. Går sikkert helt greit å bytte til vanlig konfig.

Når det gjelder tilvalg som metallic lakk regner jeg med Jaguar justerer ned prisen til 8500. Blir litt for dumt å klå oss tidlig bestillere for 1500 kr  :)

Var forøvrig innom å spekket en versjon i UK. Justert for britisk VAT på 20% samt 4.500 i subsidier ser det ut som om Norge ligger litt over, men ikke mer enn hva jeg vil tro er vanlig. Brukte dagens GBP/NOK kurs.

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Nordlands

I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Synd de ikke kom med utgave S "launch edition" i Norge slik det ble gjort i for eksempel Nederland. For min del et perfekt startsted med bare utstyr jeg trenger + noen få tilleggsitems og ikke masse jeg ikke behøver.

Men så er jeg så enfoldig at jeg bare er på jakt etter en god elbil som kan kjøre langt og ikke masse stæsj og merkenavn.

LittleHammer

Kommer S uten varme i forsetene som standard i Norge? I prislista som ligger ute er dette et tilvalg.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA