Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

Kires

Sitat fra: mariowing på søndag 14. januar 2018, klokken 19:42
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 14. januar 2018, klokken 17:57
Android Auto med trådløs tilkobling ble vist på CES denne uken.

Trådløs Apple Car Play ble lansert for to år siden. Pr i dag finnes det en eneste bil i hele verden som støtter dette; BMW 7-serie. Det viser hvor tregt bilindustrien tar til seg nye innovasjoner.

Når det er sagt; I-Pace kommer med wifi aksesspunkt i bilen. Wifi er en forutsetning for trådløs CarPlay så det er lov å håpe at I-PACE blir bil nr to i verden som tilbyr dette


5 serien støtter også trådløs CarPlay. Men håpløst at ikke flere har kommet med dette.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Trond.m

Tror alle 2018 modeller fra BMW kan leveres med forberedelse for trådløs CarPlay (Forutsatt kode CarPlay forberedelse eller bloototh professional. Dette gjelder også i3 og i3s 2018 modell.

mariowing

Skjønner at jeg tok litt feil når jeg skrev at det var kun 7-serien som kunne få det. Endrer til kun utvalgte BMW'er kan få det Håper fortsatt på at jeg kan utvide setningen til " og Jaguar I-PACE"
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Xander

Fikk beskjed idag at Jaguar åpnet for Heads up Display som tilvalg til HSE utgaven.
Venter på svar hvor mye det vil koste.

bmw2002

HUD koster 13200 på Range Rover velar, skal vi tippe mellom 10-13 000 på I-Pace?

lr-80

Sitter og ser på specs'ene. Noen som vet hva som er forskjellen på «adaptive cruise control with steering assist» (HSE) og «adaptive cruise control with stop & go» + «lane keep assist» (SE)?
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

bmw2002

HSE har kjøring tilsvarende Tesla autopilot, dvs at du slipper å styre. Mens SE har adaptiv cruise og vanlig lane assist som bare styrer deg inn i feltet igjen  hvis du sovner.

Oddaa

Dette høres riktig ut og tilsvarende som hos Volvo: Med ACC og lane assist «bumper» bilen mellom veimerkingene, aktiveres pilot assist sentreres bilen i kjørefeltet og styring er automatisk/rattet kan slippes i korte tidsrom.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

GreenBeHH

Takker veldig for de som har lagt ut spesifikasjoner og detaljer.  Ut fra det jeg har sett og lest så langt så er det HSE utgaven som vil passe meg best.  Prisen på denne (779 Knok) stemmer veldig bra med spekulasjonene som er helt tilbake fra 2016.    HSE utgaven velger jeg mest fordi den har Air-Suspension og LED Matrix lys.  Det jeg ikke finnes svar på om luft støtdemperne kan heve og senke bilen (slik som på Tesla, Cayenne etc.)?
Det er mye utstyr på denne bilen, men det kommer til en høyere pris enn jeg håpet på.  Et annet spørsmål jeg har er knyttet til kvalitet og service.  Jeg har i dag en eGolf som har fungert 100%, ingen feil og mangler på mine 3 år.  Service har jeg rett ved siden av jobben, og til en rimelig pris.  Usikker på om Jaguaren kan leve opp til dette.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Counterpointer

Sitat fra: GreenBeHH på søndag 21. januar 2018, klokken 21:43
Det jeg ikke finnes svar på om luft støtdemperne kan heve og senke bilen (slik som på Tesla, Cayenne etc.)?
Slik jeg forsto Jaguar på Aker brygge visningen så er det nivåregulering på luftfjæringen.

Counterpointer

Var innom Jaguar i dag for å se på lakk og skinnprøver.

Fikk da prisen på lakk.
Vanlig er inkl
Metallic er 10 000
Premium metallic 20 000

GreenBeHH

Jaguar synes å ha en salgs strategi ved introduksjon av nye modeller.  E-Pace ble lansert med en First Edition og en Launch Edition.  Launch Edition var påstått å ha en kundefordel på ca. 100.000,- og det varte kun til 31.12.2017.
Det synes å være det samme for I-Pace, men her er både SE og HSE i en Launch Edition variant (i tillegg til First Edition).  Det kan altså se ut som om at Jaguar tilbyr Launch Edition frem til 1.mars og det betyr at en SE/HSE med samme utstyr blir dyrere etter 1.mars.

Jeg tipper at 20" hjul, Panorama glasstak, elektrisk justering av seter er noe av kundefordelen.

Hva kan vi anta er Launch Edition utstyret og hva er kundefordelen ?
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Tor Ping

Sitat fra: GreenBeHH på tirsdag 23. januar 2018, klokken 20:46
Jaguar synes å ha en salgs strategi ved introduksjon av nye modeller.  E-Pace ble lansert med en First Edition og en Launch Edition.  Launch Edition var påstått å ha en kundefordel på ca. 100.000,- og det varte kun til 31.12.2017.
Det synes å være det samme for I-Pace, men her er både SE og HSE i en Launch Edition variant (i tillegg til First Edition).  Det kan altså se ut som om at Jaguar tilbyr Launch Edition frem til 1.mars og det betyr at en SE/HSE med samme utstyr blir dyrere etter 1.mars.

Jeg tipper at 20" hjul, Panorama glasstak, elektrisk justering av seter er noe av kundefordelen.

Hva kan vi anta er Launch Edition utstyret og hva er kundefordelen ?

Hvis SE og HSE blir noe særlig dyrere etter 1.mars er jeg redd Jaguar blir for dyr i forhold til konkurrentene, men det gjenstår å se. At E-Pace ble lansert med en såpass bra kundefordel tror jeg bar nødvendig for å få noe særlig salg. Denne kommer jo veldig dårlig ut mot konkurrentene når der gjelder avgifter pga høy vekt og relativt høyt co2 utslipp. Den er jo til og med tyngre enn storebror F-pace.

GreenBeHH

F-Pace er laget i aluminium og E-Pace i stål, derav vektforskjellen. E-Pace passet meg i størrelse, men må si at jeg ikke kunne kjøpt en Jaguar med 150Hk Diesel (0-100 på 10,5) som var på Launch Edition.  Da er Tiguanen min bedre og raskere.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Tor Ping

Sitat fra: GreenBeHH på tirsdag 23. januar 2018, klokken 21:19
F-Pace er laget i aluminium og E-Pace i stål, derav vektforskjellen. E-Pace passet meg i størrelse, men må si at jeg ikke kunne kjøpt en Jaguar med 150Hk Diesel (0-100 på 10,5) som var på Launch Edition.  Da er Tiguanen min bedre og raskere.

Det stemmer det og det er jo det som er problemet. Mulig denne løsningen gjorde E-Pace billig de fleste andre steder enn her i landet, men det passer jo ikke akkurat våre avgifter.
Forøvrig helt enig, 1800 kg og 150 hk  i en Jaguar frister ikke veldig :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA