Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med rekkevidde på østlandet (Oslo) om vinteren

Startet av Apache, onsdag 27. september 2017, klokken 21:39

« forrige - neste »

j-Golf

Der var vel ikke 22 grader i kupe i eco? Varmer vel ikke i eco?

J.Lafton

Den varmer i eco jo. eco+ gir ingen varme.
Men effekten er redusert i eco i forhold til normal. Men må være mye kaldere før den ikke klarer å holde tempen i eco
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

j-Golf

Ok. Jeg har min sat til 23,5 og kan mærke tydeligt på varmen når jeg går på eco, så jeg troede at den bare skruede varmen helt af. Må prøve om den kan holde 22.

jensma

Hjulutrustning har mye å si. Jeg gikk opp fra 195 15" til 205 16" på vinterhjulene. Tidligere kunne jeg med litt margin kjøre en strekning på 60 km tur/retur. Det kan jeg  ikke nå. Da snakker vi forholdsvis normal kjøring på motorvei i ecomode, helst ikke over 90 km/t. Har 2015 uten VP, og regner normalt 10-11 mil på vinterføre. Det verste er å havne i ladekø, e-golfen lader fryktelig seint når den har blitt kald. Men det gjelder dessverre de fleste andre som står foran i køen også. Bilen funker ypperlig som bybil, er masse kommunale ladeplasser der jeg bor :)
e-Golf (2015)

egolfetp

Har e-Golf FL og hadde i snitt på sommeren (kjøring i Oslo området og et par langturer) rundt 13,5 kW/100km. Nå som vinteren er kommet så er snittet betraktelig dårligere. Kjører på Astana felger og har skistativ på taket. Snittet nå ligger mellom 18-23 kW/100km. Ikke noen utpreget vinterbil hvis man er avhengig av ski på taket og kjører motorvei/høydemeter for å nå hytta med andre ord. Hvis bilen står ute i minus 10 en natt, så er det ikke mye å skryte av når det kommer til rekkvidde heller. Alltid kjedelig å miste varmeapparatet i minus 18 :)

J.Lafton

Da har bilen rullet litt over 5000km siden slutten av november. Frem til nå har snittforbruket vert 17,0kw/100km har hatt en periode med mye kulde den siste tiden. Så det har dratt opp forbruket.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA