Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rask lading på stolpe via CHAdeMo?

Startet av Lazybee, søndag 07. januar 2018, klokken 14:18

« forrige - neste »

Lazybee

Er dette en lader man kan bruke i Norge?

Sakset fra http://myimiev.com
"Well there's a portable CHAdeMO charger commercially available now. This one from EVSEAdapters puts out up to 20 amps which comes out to about 7200 watts. I've found I can fully charge in only about 2 hours - it almost feels like having a whole new car - it's great! Here's a photo of my car at a ChargePoint station using the charger with a J1772 adapter. On a NEMA 14-50 outlet I can charge at the full power. At these 30 amp ChargePoint stations I turn the power down a bit to avoid exceeding the station's 30 amp capacity."
Du kan ikke vise dette vedlegget.




https://www.evseadapters.com/collections/ev-chargers-and-evses/products/portable-chademo-quick-charger
Peugeot iOn 2013 (Elvira)

Lazybee

Fra produsenten
"A few perks that you get with our fast charger, that you don't get with most level 2 chargers:
Features touch-screen interface with options for automatically cutting off at specified percentage or after a specified amount of time. In our tests the charger stops at 80% state of charge, just like at public quick charge stations. If a full charge is desired, charging can be re-initiated using the touch screen on the unit. Owners of electric vehicles in hot climates will appreciate that your car's battery temperature management is activated when using this charger, keeping your car's battery cool.

Plugged in to a 240 volt outlet in your garage, this can serve as your main charger at home. You can also toss it in the car to use on long trips. This item is available with a CHAdeMO handle and is compatible with most Japanese and Korean makes, such as the Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV, Mitsubishi Outlander PHEV, Kia Soul, Honda Fit, and several other models. For European vehicles, we have a version with a Type 2 CCS handle - if that's what you need, just ask."
Peugeot iOn 2013 (Elvira)

jkirkebo

#2
Sitat fra: Lazybee på søndag 07. januar 2018, klokken 14:18
Er dette en lader man kan bruke i Norge?

Sakset fra http://myimiev.com
"Well there's a portable CHAdeMO charger commercially available now. This one from EVSEAdapters puts out up to 20 amps which comes out to about 7200 watts. I've found I can fully charge in only about 2 hours - it almost feels like having a whole new car - it's great! Here's a photo of my car at a ChargePoint station using the charger with a J1772 adapter. On a NEMA 14-50 outlet I can charge at the full power. At these 30 amp ChargePoint stations I turn the power down a bit to avoid exceeding the station's 30 amp capacity."

Det er jo ganske håpløst om laderen ikke selv forholder seg til pilotsignalet fra ladestasjonen og begrenser seg slik at den ikke overbelastes...

I Norge bør du ha en utgave som klarer 3-fase 400V om du skal få noe særlig nytte av den. Og da fortrinnsvis ~20kW. Ellers blir det dyrt, om du skal hente ut 1x32A fra en 22kW ladestasjon som koster 1,- pr. minutt å bruke. Blir fort en tier pr. kWh det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lazybee

Sitat fra: jkirkebo på søndag 07. januar 2018, klokken 14:45
Sitat fra: Lazybee på søndag 07. januar 2018, klokken 14:18
Er dette en lader man kan bruke i Norge?

Sakset fra http://myimiev.com
"Well there's a portable CHAdeMO charger commercially available now. This one from EVSEAdapters puts out up to 20 amps which comes out to about 7200 watts. I've found I can fully charge in only about 2 hours - it almost feels like having a whole new car - it's great! Here's a photo of my car at a ChargePoint station using the charger with a J1772 adapter. On a NEMA 14-50 outlet I can charge at the full power. At these 30 amp ChargePoint stations I turn the power down a bit to avoid exceeding the station's 30 amp capacity."

Det er jo ganske håpløst om laderen ikke selv forholder seg til pilotsignalet fra ladestasjonen og begrenser seg slik at den ikke overbelastes...

I Norge bør du ha en utgave som klarer 3-fase 400V om du skal få noe særlig nytte av den. Og da fortrinnsvis ~20kW. Ellers blir det dyrt, om du skal hente ut 1x32A fra en 22kW ladestasjon som koster 1,- pr. minutt å bruke. Blir fort en tier pr. kWh det.

Denne hadde altså funket for rask lading hjemme... og borte så lenge man har tilgang til et 3-fase stikk ?
http://www.setec-power.com/china/20kw-chademo-portable-charger

Peugeot iOn 2013 (Elvira)

elektrolux

Ja, og nei.

Et problem med 20 kW versjonen du viser til er høy innrusch strøm som svært ofte tar sikringen på kursen du kobler deg til.

Et annet er at laderen du linker til gir max 40A. På I-Miev med 80 celler betyr det 320Vx40A=12 kW lading og ikke 20 kW.

Ellers er disse kostbare. Med mva rundt 70 000 kr.

Bildet viser vår utstilt på Cr3ate festivalen i Stavanger høsten 2017
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lazybee

70 tusen.... HUFF!  Lar det bli med tanken...  :P

Hadde heller brukt dem pengene på den der triken...om dem hadde eksistert  :)
Satt faktisk å så (siklet) på den på Bjørn Nyland sin youtube kanal i går!

Peugeot iOn 2013 (Elvira)

elektrolux

He he.

Cree SAM er kul den, og skikkelig oppmerksomhetsmagnet. Tipper mange som var på messen har bilder av den med strategisk plassert Elbilhjelpen.no banner i bakgrunnen.

Den har nok steget i pris etter å ha blitt velsignet av en prest på ralliet vårt i alpene sist sommer, men er åpen for å diskutere salg om noen mener den er mer verd enn en fullt utstyr Twizy.

Har selvfølgelig tunet den slik at den kjører fra de fleste Twizyer.  :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA