Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Egen tråd for delenummer til psa ?

Startet av Grumle, lørdag 06. januar 2018, klokken 12:33

« forrige - neste »

Grumle

Hei. Kanskje vært en ide med en sticky med delenummer for el psa ?

Ringte Citroen nå for å finne litt deler, men de hadde problemer med å finne rett del ut ifra bildene de hadde tilgjengelig.

Har man delenummer så er det veldig mye enklere å finne rett del.

Det er også mulig og google delenummeret sånn at man kan finne rimeligere alternativer.

Mange av delene man trenger er tatt fra andre biler, men ikke nødvendigvis bensin/diesel utgaven av samme bil man har.

Ett eksempel på dette er drivakselmansjettene som jeg har forsøkt å lett etter på div nettsider hvor man taster inn reg nummer. Dette har jeg ikke lykkes med og endte opp med å kjøpe en universal muffe fra biltema. Denne sitter fortsatt fast i drivleddet, men er ikke optimal da den orginale muffen har en gummiforhøyning innvendig som skal låse den ytre ringen på gummien til drivleddet. Dette mangler på biltema muffen.
Fikk i sta pris og delenummeret til indre og ytre drivaksel mansjett fra citroen. 1000,- pr stk orginalt. Altså 4000,- for komplett sett på begge sider.

Søkte så opp delenummeret og finner ut at mansjettene til min berlingo er orginal vare til bla. citroen Xsara og Peugeot 106/306.
og tilgjengelig fra 100,- pr stk.

Delenummer er 328783 og 329305

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Grumle

#2
Ikke mange delenummer å finne der. Hva med en tråd hvor vi kan tipse om delenummer som kan føres inn i elbilwiki ?

Blir jo uansett litt søk for å være sikker på at delenummeret passer sin bil, men da har man iallefall noe å søke ut ifra.

Hadde også vært kjekt med en komplett delenummer liste til feks motoroverhaling.

Da jeg ringte Citroen fant han på delelageret kun en simmering, da han ikke så hvor drivakslingene gitt ut fra kassen/motoren på sin skjerm.

Men den han fant hadde han mange av på lager da dette var orginalsimmering til drivaksel for bensin/diesel utgaven av berlingo. Målene på simmeringen var 40x58x10 og prisen var 374,-
Er det 3 stk av denne man trenger, eller er det andre mål på den som går mellom reduksjonsgear og motor ?

Spurte også etter lageret, men han fant bare en sentreringsring som måtte bestilles fra Frankrike. Delenummer på denne var 013314.

timescape

Hej,
Du kan også registrere dig her:
http://service.citroen.com/pages/index.jsp
(vælg sprog nederst højre hjørne).

Da finder du samlingstegninger og delenummer :)

m.v.h.



Elmo

Sitat fra: Grumle på lørdag 06. januar 2018, klokken 12:57
Ikke mange delenummer å finne der. Hva med en tråd hvor vi kan tipse om delenummer som kan føres inn i elbilwiki ?

Alle kan skrive rett inn på Elbilwiki selv (etter registering via meg).
Av ukjent grunn har det vært vanskelig å få inn info om deler til motoren :(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle

Takker for tips timescape :) Prøvde å opprette bruker, men funker ikke for priatpersjoner ser det ut til. Kan man jukse litt å skrive man har ett firma, eller blir det sjekket opp ?

Oki, Elmo. Skal forsøke å finne delenummer til alle delene jeg trenger for overhalingen jeg skal prøve meg på nå.

Den linken til demontering av berlingo motor på elbilwiki fungerer heller ikke så blir mye søking på div tråder for å finne all info man trenger.

Har forøvrig enda ikke funnet en god beskrivelse av hvordan man presser av huset på enden av rotoren. Noen som kan forklare eller linke til en beskrivelse så hadde jeg blitt super happy

Elmo

Sitat fra: Grumle på lørdag 06. januar 2018, klokken 22:55
Den linken til demontering av berlingo motor på elbilwiki fungerer heller ikke  . .
Funker for meg. Jeg kan sende den til deg ?!
Men mulig du missforstår demontering?  Den beskriver å ta motoren ut av bilen, og det har vel du allerede gjort ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle

Var inne på elbilwiki nå og der fungerte pdf'n :) Men har trykket på ett par steder hvor du har linket til beskrivelsen og da har det ikke funket., Kanskje det er av samme grunn som at gamle bilder heller ikke vises lengre ?

timescape

Sitat fra: Grumle på lørdag 06. januar 2018, klokken 22:55
Takker for tips timescape :) Prøvde å opprette bruker, men funker ikke for priatpersjoner ser det ut til. Kan man jukse litt å skrive man har ett firma, eller blir det sjekket opp ?

Oki, Elmo. Skal forsøke å finne delenummer til alle delene jeg trenger for overhalingen jeg skal prøve meg på nå.

Den linken til demontering av berlingo motor på elbilwiki fungerer heller ikke så blir mye søking på div tråder for å finne all info man trenger.

Har forøvrig enda ikke funnet en god beskrivelse av hvordan man presser av huset på enden av rotoren. Noen som kan forklare eller linke til en beskrivelse så hadde jeg blitt super happy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA