Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace FÅR hengerfeste!

Startet av S.S, lørdag 06. januar 2018, klokken 00:33

« forrige - neste »

Jlr

Takk for svar Øyvind.h. Da er det bare og vente å se! :)

4Matic Fanatic

Dette går an å få justert i etterkant men som nevnt er det avhengig av godkjenning fra produsent.
Jeg gikk gjennom denne kverna med en 124-serie MB som jeg fikk oppjustert fra 1500kg til 2100kg
Fikk en bekreftelse fra BOS som jeg deretter tok med til Biltilsynet og fikk utskrevet nytt vognkort.

Dersom JLR nå forsterker innfesting i karosseri på neste års modeller er det nok bare å glemme å få oppjustert våre biler, men dersom det bare er en ny type hengerfeste og litt mere testing/verifisering som skal utføres først kan vi muligens ha håp..

Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 13. juni 2018, klokken 13:46
Når det er sagt – håper det er greit med et eksempel fra Tesla på nettopp dette selv om vi er i Jag forum.
Det er mer enn greit, det er veldig relevant og interessant info

Jeg har drøyd hengerfeste på min bil av flere grunner og dette som belyses her er en av dem.
Nå vet vi jo ikke om Jaguar gjør det samme som Tesla (hvilket de burde btw), men det viser hvertfall at det er mulig.

Stikkkontakt

Ettersom hengerfeste er ettermontert vil det vel kunne ettermonteres også når bilen er noen mnd gammel?
Riktignok blir det litt dyrere pga moms, men betaler heller 24000 for 1800 kilo enn 19000 for 750 kilo.
Uansett burde prisen vært halvparten. Det blir den sikkert også ved fabrikkmontering.

Tellus

Hvis det kommer et fabrikkmontert hengerfest neste år og dette er forskjellig fra det som kan monteres i år vil årets løsning ikke lengre bl produsert. Da vil man heller ikke kunne ettermontere. Om det nye festet kan ettermonters er vel tvilsomt. Kanskje blir det kun produsert elektriske innfellbart feste neste år.

HelectriC

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 14. juni 2018, klokken 08:37
Ettersom hengerfeste er ettermontert vil det vel kunne ettermonteres også når bilen er noen mnd gammel?
Riktignok blir det litt dyrere pga moms, men betaler heller 24000 for 1800 kilo enn 19000 for 750 kilo.
Uansett burde prisen vært halvparten. Det blir den sikkert også ved fabrikkmontering.

Prisene på tilhengerkobling er ofte helt off. Vi bestilte tilhengerkobling til jobbilen, en VW Transporter til 2400kr fra fabrikk. Hva er grunn til at det skal koste det tidoble fra en annen produsent? Kun profitt og at de ser lommeboken er større hos de som kjøper iPace og andre biler i samme kategori. Lureri!
ioniq 5

Hårek

Det blir vel ikke rettferdig å sammenligne et fast hengerfeste med et avtagbart / innfellbart.
På BMW 5-serie får man fabrikkmontert elektrisk innfellbart til kr 11300. Det syntes jeg det er verdt.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

4Matic Fanatic

Sitat fra: Hårek på torsdag 14. juni 2018, klokken 14:59
Det blir vel ikke rettferdig å sammenligne et fast hengerfeste med et avtagbart / innfellbart.
På BMW 5-serie får man fabrikkmontert elektrisk innfellbart til kr 11300. Det syntes jeg det er verdt.
10-12000kr tror jeg er ganske vanlig hos MB også - og som nevnt, det er en helt annen greie enn en fastsveiset krok. Men naturligvis - alt koster mer til en sånn bil enn på en VW, og folket betaler.  ;)

Counterpointer

Så lenge bilen er typegodkjent så vil det høyst sannsynlig kunne monteres hengerfeste. Selv om Jag endrer type vil de helt sikkert levere til de første også og om de nå ikke skulle gjøre det finnes det massevis med produsenter som lager ettermarkedsløsninger, en eller flere av disse vil tilpasse en løsning for Jaguar

HelectriC

Sitat fra: Hårek på torsdag 14. juni 2018, klokken 14:59
Det blir vel ikke rettferdig å sammenligne et fast hengerfeste med et avtagbart / innfellbart.
På BMW 5-serie får man fabrikkmontert elektrisk innfellbart til kr 11300. Det syntes jeg det er verdt.

Forskjellen mellom fast og avtagbart er så liten at den ekstrakosten neppe er mer enn noen hundrings. Elektrisk innfellbar er jeg enig i koster mer med det er jo ikke den varianten som selges til Jaguar likevel.
ioniq 5

Hårek

Jaguar XE har elektrisk hengerfeste. Vet du noe om hva som kommer på iPace (fabrikkmontert)?
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

4Matic Fanatic

På F-Pace som vel kunne være logisk å sammenligne med har du et elektrisk og et manuelt avtagbart.

4Matic Fanatic

Samme på E-Pace. Prisleiet er nå greit her...

HelectriC

Så hvorfor i alle dager skal det koste 19000 uskattede penger til iPace  :o
ioniq 5

4Matic Fanatic

Sitat fra: HelectriC på fredag 15. juni 2018, klokken 17:15
Så hvorfor i alle dager skal det koste 19000 uskattede penger til iPace  :o
Det kan man saktens lure på. Spesielt tilbud/behov i betalingsvillige Norge sett opp mot hvor raskt dette måtte på plass?
Vi får se når (om) det neste år kommer en 'normal' krokløsning som de andre bilene har, om den fremdeles prises så vanvittig høyt..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA