Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace FÅR hengerfeste!

Startet av S.S, lørdag 06. januar 2018, klokken 00:33

« forrige - neste »

Vind

Hengerfestet blir manuelt avtagbart - ikke elektrisk.  750 kilo er perfekt for sykkelstativ og småhenger. 

For sykkler er jo luftmotstand mye mindre ved å ha dem på hengerstativ enn på taket + tak er litt kronglete i garasje og ferge.

Hadde blitt en flott bil å dra båthenger med, men det får bli en senere versjon. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

S.S

Jeg har formidlet til forhandler at 750 kg er for lite, og da spesielt til prisen 19000.

Skulle nok klare meg, da mitt behov stort sett er småhengere, men til den prisen tar jeg heller en av de andre bilene de gangene behovet er der.

Hadde vært greitt å kunne henge på en biltransporter innimellom...

tow

Sitat fra: S.S på lørdag 06. januar 2018, klokken 00:33
Det har vært en del diskusjon omkring hvorvidt den får hengerfeste, nå har jeg, og flere, fått skriftlig fra forhandler at hengerfeste blir etterinstallert av forhandler, og får maks vekt 750 kg.

Jeg har betalt for køplass for I-Pace og Audi e-tron. Dersom 750 kg er maks hengervekt på jag-en er nok de pengene ganske fort på vei tilbake til konto. Bil med maks hengervekt 750 kg er totalt uaktuelt.

Counterpointer

Sitat fra: tow på fredag 19. januar 2018, klokken 14:04
Jeg har betalt for køplass for I-Pace og Audi e-tron. Dersom 750 kg er maks hengervekt på jag-en er nok de pengene ganske fort på vei tilbake til konto. Bil med maks hengervekt 750 kg er totalt uaktuelt.
Med det nicket forstår jeg at hengervekt har høy prioritet
Hvorfor ikke da ha en X ? Den har 2250 kg

For flertallet er jo 750 mye bedre enn ingenting! Jaguar har faktisk gjort dette primært for oss i Norge på grunn av massiv etterspørsel om akkurat dette.

S.S

Tok opp med forhandler maksvekt på 750 kg.
Det er muligvis mulig at det kanskje blir høyere, men spesifikasjonene vi har fått så langt er minimumspesifikasjoner.
Jeg ga beskjed om at jeg avventer med krok inntil bedre maksvekt kommer, da prisen ikke står i stil med det vi kan forvente nå.
Foreslår at flere også legger press på forhandlerene ønske om større hengervekt.

Counterpointer

Sitat fra: S.S på mandag 22. januar 2018, klokken 15:22
Tok opp med forhandler maksvekt på 750 kg.
Det er muligvis mulig at det kanskje blir høyere, men spesifikasjonene vi har fått så langt er minimumspesifikasjoner.
Jeg ga beskjed om at jeg avventer med krok inntil bedre maksvekt kommer, da prisen ikke står i stil med det vi kan forvente nå.
Foreslår at flere også legger press på forhandlerene ønske om større hengervekt.
Må desverre si at det høres ut som standardsvaret på alt en spør om.

Blir det 90 kWh = ja minst det....

Ladefart = minimum 50 kW .....

Hengervekt = minimum 750 kg......


Osv

Det danner seg et klart inntrykk av at de har en formel for å svare. Det er vel sånn at de har lagt seg på en standard hvor oppgitt spec er minimum, men det er lite trolig at alle vil økes. Jeg vil gå ut fra at det er det oppgitte det blir, og er det for dårlig så ville jeg heller ventet.

Veldig lett å bli skuffet hvis en tror alt blir bedre.

Jeg bruker som utgangspunkt;
90 kWh bruttokapasitet
55 kW hurtigladekapasitet
1 FAS 7,4 kW internlader
750 kg total hengervekt
0-100 på fire sekunder som er vanskelig å oppnå i virkeligheten
500 km NEDC rekkevidde

Forøvrig kan en godt prøve å presse forhandler, men tviler veldig på om dette har noen effekt nå. Vi har jo faktisk oppnådd å få hengerfeste på en bil som ikke var tiltenkt dette i utgangspunktet.

mariowing

#21
Tror det er en fornuftig holdning, å tenke at dette er minimum og kanskje noe av det blir bedre. Du glemte forøvrig 400 hester, det tror jeg ikke blir mer siden det står på min kontrakt at bilen kommer med "EV400" badge ;-) I tillegg så har min selger sagt at bilen kan lades med 11 kW og i Jaguars "One pager charging" som han sendte meg et utdrag fra står det at de tilbyr å montere "3 phase 11 kW wallbox where it's possible". Rart å nevne eller tilby det hvis man ikke kan bruke det til å lade bilen på 11 kW.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Counterpointer

Sitat fra: mariowing på mandag 22. januar 2018, klokken 20:35
Tror det er en fornuftig holdning, å tenke at dette er minimum og kanskje noe av det blir bedre. Du glemte forøvrig 400 hester, det tror jeg ikke blir mer siden det står på min kontrakt at bilen kommer med "EV400" badge ;-) I tillegg så har min selger sagt at bilen kan lades med 11 kW og i Jaguars "One pager charging" som han sendte meg et utdrag fra står det at de tilbyr å montere "3 phase 11 kW wallbox where it's possible". Rart å tilby det hvis man ikke kan bruke det til å lade bilen på 11 kW.
Selgere sier mye rart, men en skriftlig brosjyre er mer lovende.
Ladehastighet er ett av de viktige poengene da det kan utgjøre mye tid spart.
Dette er jo også noe som ikke er umulig å oppgradere i ettertid.
3 fase lader er høyt på ønskelista.

Men, jeg har enda ikke sett noen bil fra noe merke som ikke har en eller flere svakheter. Noe må vi nok leve med.

Når det gjelder hengervekt, så ville de jo gledet veldig mange med 1300 kg, men for egen del holder 750 fint.

Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Knut Røe

Fra produksjonsår 2019 påstås det fabrikkmontert krok, sannsynligvis med høyere vektbelastning
http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=49357

Nordlands

Jeg har forsøkt å høre med forhandler og de vil/kan ikke si sikkert om det blir noe mer enn 750 kg på fabrikkmontert på nåværende tidspunkt. Jeg er også usikker på om det vil være mulig å ettermontere eller oppgradere, selv om det ikke er endring i karosseri, og få økning i vognkort?
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Vind

Sitat fra: Nordlands på torsdag 01. februar 2018, klokken 23:24
Jeg har forsøkt å høre med forhandler og de vil/kan ikke si sikkert om det blir noe mer enn 750 kg på fabrikkmontert på nåværende tidspunkt. Jeg er også usikker på om det vil være mulig å ettermontere eller oppgradere, selv om det ikke er endring i karosseri, og få økning i vognkort?
Det jeg har fått høre er at jeg kan velge å ta med hengerfeste til 19 000 nå, og få det levert i August, eller jeg kan få Jaguar til å ettermontere senere.  Dette hengerfestet er utviklet av Jaguar, og ikke en tredjepart.  Typegodkjenning er ikke klar, dvs at det blir minst 750 kg, men forhåpentligvis en del mere.

Om man velger å montere det senere kan det bli en annen pris, det vet de ikke enda.

Så jeg har valgt å vente til jeg vet hva typegodkjenningen blir.  750kg er greit for sykler og liten henger, men skal jeg bruke kr 1 900 så skulle jeg gjerne hatt f.eks 1200kg
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Nordlands

Sitat fra: Vind på fredag 02. februar 2018, klokken 11:09
Det jeg har fått høre er at jeg kan velge å ta med hengerfeste til 19 000 nå, og få det levert i August, eller jeg kan få Jaguar til å ettermontere senere. 

Om man velger å montere det senere kan det bli en annen pris, det vet de ikke enda.
Forstår jeg deg riktig her at det går an å betale for hengerfeste eksl. moms ved levering og så få det montert ved senere anledning når fabrikkmontert løsning er kjent, ev. med mellomlegg dersom den løsningen blir dyrere? Ellers vil det jo mest sannsynlig bli dyrere for ettermontering inkl. moms.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Vind

Sitat fra: Nordlands på fredag 02. februar 2018, klokken 12:12
Sitat fra: Vind på fredag 02. februar 2018, klokken 11:09
Det jeg har fått høre er at jeg kan velge å ta med hengerfeste til 19 000 nå, og få det levert i August, eller jeg kan få Jaguar til å ettermontere senere. 

Om man velger å montere det senere kan det bli en annen pris, det vet de ikke enda.
Forstår jeg deg riktig her at det går an å betale for hengerfeste eksl. moms ved levering og så få det montert ved senere anledning når fabrikkmontert løsning er kjent, ev. med mellomlegg dersom den løsningen blir dyrere? Ellers vil det jo mest sannsynlig bli dyrere for ettermontering inkl. moms.
Tilhengerfeste er mva fritt når det er bestillt sammen med bilen, dvs du må ha det på kontrakt.  da kan du jo ikke velge etterpå.  Så ja, ettermonterer man blir det 25% mere...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Counterpointer

19 tusen er ganske dyrt for et hengerfeste til liten henger? Tok ikke Tesla 6500 for hengerfeste på X når det var valgbart?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA