Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace FÅR hengerfeste!

Startet av S.S, lørdag 06. januar 2018, klokken 00:33

« forrige - neste »

Tellus

Rett under 20.000 EURO leste jeg et sted. Antar tyske priser. Rundt 200K i Norge vil jeg tro.

S.S

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hengerfeste, I-Pace

geear

Finnes det noe mer håndfast om økt trekkekapasitet på neste års modell?

Vind

Sitat fra: gr på tirsdag 18. september 2018, klokken 18:23
Finnes det noe mer håndfast om økt trekkekapasitet på neste års modell?
Nei, kun rykter i noe media...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Utladet

Hengerfeste er praktisk, selv med så liten kapasitet som 750 kg. Det som gjør meg litt aventende med å få det montert, er at jeg er litt bekymret for galvanisk korrosjon. Ikke helt uproblematisk å borre hull i aluminiumskarosseri og skru på noe stålgreier. Håper at det monteres med en form for galvanisk isolering. Elektrolutt har vi jo rikelig av vinterstid. Selv om hengerfeste nok er godt lakkert og anodearealer her nok vil være vesentlig større enn katodearealet er jeg likevel bekymret for lokal korrosjon ved kontaktpunkter for bolter. Noen som har erfaring med hengerfeste montert på aluminiumskarosseri. Er det bare grunnløs bekymring fra min side?

daktari

Nei, du er spot on. Det finnes negative erfaringer med dette på Tesla i USA da de glemte galvanisk skille.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s-hitch-torklift-ecohitch-3-year-update/amp/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Utladet

Tusen takk for link daktari. Tenker jeg drøyer hengerfeste. Har en liten fornemmelse om at ettermonterte hengerfeste ikke nødvendigvis får den tilstrekkelige omtanke ved montering...... Har også erfart at en del hengerfester er dårlig lakert. Mistenker at det er lagt lakk på rusten overflate. Medførte heftig rust og avflakking av lakk ila kort tid. Da har vi gang i det.....satser heller på byttelåne bil med krok ved behov tror jeg.

geear


Utladet

 :+1: bare husk at aluminium og sink bytter plass i den elektrokjemiske spenningsrekken når du går fra saltvann til ferskvann ::)

geear

Vinterhalvåret er verst. :)

Må vel evt gå an å finne et materiale som står enda lavere i den galvaniske spenninngsrekka og kan brukes? ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA