Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace FÅR hengerfeste!

Startet av S.S, lørdag 06. januar 2018, klokken 00:33

« forrige - neste »

S.S

Da kommer det vel snart noe lignende fra Thule, der man må kutte hull i diffusoren, til en brøkdel av prisen, som man kan installere selv.

Vind

Sitat fra: S.S på søndag 19. august 2018, klokken 23:39
Da kommer det vel snart noe lignende fra Thule, der man må kutte hull i diffusoren, til en brøkdel av prisen, som man kan installere selv.
Det er jo Westfalia som leverer til Jaguar, og de leverer jo også til en rekke utstyrsbutikker, men noen raske søk så ser jeg at det ikke finnes uorginalt for F-Pace heller.  Men man kan jo vente å se.

Selv så får jeg monert det når bilen kommer, så får jeg heller svelge den kamelen.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

daktari

Enda bra det ikke er Thule, jeg har bare hatt trøbbel med festemekanismen på de avtakbare derfra.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Nordlands

Sitat fra: Vind på mandag 20. august 2018, klokken 11:07
Det er jo Westfalia som leverer til Jaguar, og de leverer jo også til en rekke utstyrsbutikker, men noen raske søk så ser jeg at det ikke finnes uorginalt for F-Pace heller.

Jeg finner sett med avtagbart hengerfeste for F-Pace fra GDW, Brink og Witter til rundt 4000,- Disse er riktignok uten overvåkning av blinklys på henger, som jeg regner med originalt utstyr har.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

HelectriC

Sitat fra: Nordlands på mandag 20. august 2018, klokken 12:19
Sitat fra: Vind på mandag 20. august 2018, klokken 11:07
Det er jo Westfalia som leverer til Jaguar, og de leverer jo også til en rekke utstyrsbutikker, men noen raske søk så ser jeg at det ikke finnes uorginalt for F-Pace heller.


Jeg finner sett med avtagbart hengerfeste for F-Pace fra GDW, Brink og Witter til rundt 4000,- Disse er riktignok uten overvåkning av blinklys på henger, som jeg regner med originalt utstyr har.

Jeg kjøpte avtagbart til Model S fra hengerfeste24 til 7000kr inkl ledningsnett for lys. Passer perfekt og ser inget når det er demontert. Kan ikke skjønne hvorfor Jaguar skal ha så ekstremt mye for sin krok.
ioniq 5

S.S


GreenBeHH

Jeg ser nå på et engelsk forum at noen i Nederland har fått tilbud på hengerfeste til 1400 Euro inkludert moms og montering.  Uten norsk moms så burde vi sett et hengerfeste ferdig montert på en i-Pace til 12-13000,- norske kroner.  Det ville rime mer med det som det koster på andre Jaguar modeller, ettermontert eller ei.  Jeg venter med hengerfeste vurderingen til siste mulige dag.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

4Matic Fanatic

Sitat fra: GreenBeHH på mandag 27. august 2018, klokken 18:44
...Jeg venter med hengerfeste vurderingen til siste mulige dag.
Når er det da? Dette er jo en ettermontering som skjer, så det eneste du satser ved å utsette monteringen er eventuelt moms på prisen?

Nordlands

Siste dag forhandler aksepterer at det legges til for nyleveranse vel, dersom bilen leveres ut uten må moms betales på hengerfeste og montering. Som allerede er blitt gjort med fabrikktilbehør, dersom Jaguar går ned på prisen vil det nok ikke påvirke eksisterende bestillinger.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Tellus

Vel,

Jeg fikk opplyst at prisen var en makspris og at endelig pris ikke var bestemt. Nå som alt tyder på at prisen på hengerfeste er såpass mye lavere enn de 19.000 som opprinnelig ble oppgitt burde Jaguar Norge absolutt korrigere sine priser. Velger de å beholde prisen synes jeg det vitner om dårlig dømmekraft.

S.S

Kan nok være at norsk importør / forhandler vil skylde på høyere pris på verkstedtimer enn i UK / EU...

Men uansett er det uaktuelt for meg å betale 19 000,- for et hengerfeste lignende et som trolig blir tilgjengelig ganske snart for under 5000,-, og montere selv.


Vind

Og her kommer campingvognen som kan trekkes av I-Pace  8)

Ikke helt leveringsklar.  Ser frem til båthengeren med samme funksjon.

https://www.tu.no/artikler/denne-campingvogna-er-laget-for-elbiler/444700
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Elbildilla

Sitat fra: Tellus på tirsdag 28. august 2018, klokken 08:25
Vel,

Jeg fikk opplyst at prisen var en makspris og at endelig pris ikke var bestemt. Nå som alt tyder på at prisen på hengerfeste er såpass mye lavere enn de 19.000 som opprinnelig ble oppgitt burde Jaguar Norge absolutt korrigere sine priser. Velger de å beholde prisen synes jeg det vitner om dårlig dømmekraft.

Nå er jo de første kundeleveringene rett rundt hjørnet. Er det noen som har fått vite endelig pris på tilhengerfestet? Selgeren sa ved kontraktsinngåelse i vår at 19 000 var makspris.

Skjønner at Jaguar Norge har jobbet hardt for å få til en løsning, men jeg synes de burde legge seg på ca. samme prisen som i UK, altså 15 000 eks mva.

Tellus

Sitat fra: Vind på onsdag 29. august 2018, klokken 15:55
Og her kommer campingvognen som kan trekkes av I-Pace  8)

Ikke helt leveringsklar.  Ser frem til båthengeren med samme funksjon.

https://www.tu.no/artikler/denne-campingvogna-er-laget-for-elbiler/444700

Er nok noen år frem i tid dette. I tillegg blir den nok svært dyr.

Mens vi venter så finnes det nå et godt alternativ innen 750 kg grensen. Denne skal settes i produksjon denne høsten så vidt jeg vet.


https://www.youtube.com/watch?v=wI23XS6rSa4

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på tirsdag 11. september 2018, klokken 10:56
Sitat fra: Vind på onsdag 29. august 2018, klokken 15:55
Og her kommer campingvognen som kan trekkes av I-Pace  8)

Ikke helt leveringsklar.  Ser frem til båthengeren med samme funksjon.

https://www.tu.no/artikler/denne-campingvogna-er-laget-for-elbiler/444700

Er nok noen år frem i tid dette. I tillegg blir den nok svært dyr.

Mens vi venter så finnes det nå et godt alternativ innen 750 kg grensen. Denne skal settes i produksjon denne høsten så vidt jeg vet.


https://www.youtube.com/watch?v=wI23XS6rSa4
Pent fortelt og så ut som fornuftige løsninger.

Hva koster noe sånt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA