Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med redigering av profil

Startet av oleredv, fredag 05. januar 2018, klokken 19:50

« forrige - neste »

Zimon

Er jo ikke verre enn å leie inn gammel admin som en konsulent til en oppdatering for å fikse de meste små bugs. Evt om noen andre med programmeringskompetanse kan bistå som konsulent til drift?
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

cra

Det er neppe snakk om programmeringskompetanse som trengs; å fikse på forumsoftwaren med programmering er sjeldent riktig vei å gå om det ikke er snakk om egenutviklet software. Det er nok heller snakk om å få det på en versjon som ikke har slike feil, evt. finne de riktige innstillingene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elekTrond

Dette forumet er tross alt bare et speilbilde av det analoge samfunnet der ute. Vi har reglene, sjøl om UP har gått hjem og lyset er slokket på lensmannskontoret. La framtiden strømme over oss med sine robotiseringer av doktorer, dommere, bødler og førerløse biler! Annen i ellevte :angel: :police:
'13 Mjau

Rollep

Ja, fremtidens digitaliserte kontantløse samfunn med sine førerløse biler blir fantastisk å leve i ;D

Vi får allerede idag en liten forsmak på hvordan det vil bli i form av apper som ikke virker, flytrafikk og jernbane som går i stå, ladestasjoner som stadig nekter å starte, nettbanker som går ned, kundeservice som er nærmest umulig å få kontakt med osv. osv.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Zimon

Med programmeringskompetanse så mener jeg generell forståelse for hvilke moduler som går mot hverandre, få ting til å spille sammen. Er ikke alltid bare å "laste ned ny versjon og installer som update" det kan brekke andre funksjoner eller siden.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

4Matic Fanatic

Det er vel ikke nødvendigvis feil i selve SMF-installasjonen, det går nok mer på (manglende) rettigheter på filsystem/database.

Burger

Huff, grøsser tilbake til tiden jeg vedlikeholdt et BB forum.

Skikkelig drittjobb som krever kompetanse og tid når man ikke har det. Skulle jeg gjort noe tilsvarende i dag så hadde jeg bare hatt forum as a service av noen som kunne tatt driftsjobben og backup. Og det sier jeg som *nix drifter :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Einar_S

Elbilforeningen har tid til å stikke trynet frem i media. Men ikke å fikse dette forumet!

Jeg stiller meg tvilende til om de er innenfor loven.

Ettersom jeg ikke kan endre passordet risikerer jeg at andre logger inn som meg.
Så FIKS FORUMET! eller trekk ut pluggen på maskinen som kjører det.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Toalmar

Skjer det noe i det hele tatt her, eller er Elbilforeningens ansatte mer opptatt med andre gjøremål?
Vi som brukere har vel krav på å få endre passord etc ett sted man er medlem, betalende eller ikke. Ser at flere inkluderende meg selv eller ikke har muligheten til å slette sin profil, noe jeg tror man har krav om.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Bidda

Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Zimon

@Bidda - om du ikke har fått det med deg så ble det postet i en annen tråd om fremtiden til forumet. Det er planlagt å kjøre alt over på ny server, ny forum software etc som da blir patchet opp riktig etc + at alt av info blir med videre. Så dermed istedenfor å bruke tid på å fikse dette så er det bedre å bruke tiden på ny løsning og så blir ting bedre ved launch av ny server. IMHO i det minste. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Toalmar

Sitat fra: Zimon på torsdag 31. januar 2019, klokken 15:34
@Bidda - om du ikke har fått det med deg så ble det postet i en annen tråd om fremtiden til forumet. Det er planlagt å kjøre alt over på ny server, ny forum software etc som da blir patchet opp riktig etc + at alt av info blir med videre. Så dermed istedenfor å bruke tid på å fikse dette så er det bedre å bruke tiden på ny løsning og så blir ting bedre ved launch av ny server. IMHO i det minste. :)
Dette har man fått med seg, men hva skjer egentlig?
Det var svært tidlig i januar at de informerte om at de jobbet med å flytte alt til en annen server.
Hvor lang tid kan dette ta da
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Toalmar

Endelig har forumet blitt flyttet så man kan igjen få endret sin profil. Dette var på høy tid og noe vi har ventet lenge på. Jeg har nå fått ryddet i alle mine varsler deriblant.  :+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA