Skrevet av Emne: Problemer med redigering av profil  (Lest 3215 ganger)

Carl Anton Stenling

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Problemer med redigering av profil
« Svar #15 på: søndag 01. april 2018, klokken 20:14 »
Jeg har nettopp tatt kontakt med Elbilforeningen rundt dette og regner med at en god vei fremover kommer på plass innen rimelig tid.
Nissan Leaf 2015
Nestleder Oslo og Akershus elbilforening
Lommedalen, Bærum

Elmo

• Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #16 på: søndag 01. april 2018, klokken 20:18 »
Supert  :+1:

PS: håper ikke de som evt. har begynt å se på det har blandet sammen elbilforum og elbilwiki for nå elbilwiki utilgjengelig :o
« Siste redigering: søndag 01. april 2018, klokken 20:20 av Elmo »
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 50.000 km hittil.

1317142119

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #17 på: fredag 27. juli 2018, klokken 16:03 »
Jeg slettet like gjerne profilen min og opprettet ny. Er ikke så opptatt av statistikken til profilen at den gamle var noe å ha.

Hvis dette forumet representerer kvaliteten på arbeidet til elbilforeningen, så kommer jeg med 100% sikkerhet ikke til å fornye medlemskapet når bilen blir 1 år gammel.

Gir verken ære, kred eller kudos å være moderator på et forum som ikke virker - uansett hvor mye arbeid på fritiden det innebærer.

Elmo

• Gold Member
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #18 på: fredag 27. juli 2018, klokken 19:04 »
Hvis dette forumet representerer kvaliteten på arbeidet til elbilforeningen, så kommer jeg med 100% sikkerhet ikke til å fornye medlemskapet når bilen blir 1 år gammel.

Dette forumet er noe Elbilforeningen desverre nesten ikke forholder seg til. Det hadde opprinnelig ikke noe med foreningen å gjøre, men de overtok etterhvert alle kostnader forbundet med det.
Selve administrasjonen av det er fremdeles ikke vært knyttet direkte til noen i styre og stell (enda) så det er vel grunnen til at det halter litt på en del områder.
Helt konkret har forumadmin/hoved-moderator bedt om avløsning 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.

Klykken

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: mandag 27. august 2018, klokken 10:47 »
Ser flere har etterspurt fiks av et forum som halter. Skjer det noe her?
Hvis det ikke er tid til å håndtere forumet her, burde det kanskje vurderes et samarbeid med noen av forumene i Norge som er mer oppegående og har ting på stell. F.eks diskusjon.no.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17

Løve

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: mandag 27. august 2018, klokken 11:11 »
Strengt tatt burde hele forumet blitt flyttet til en bedre plattform. Dette er GUI-messing et av de mer irriterende forumene jeg benytter.

cra

• Gold Member
  • Sunnmøre
    • Vis profil
« Svar #21 på: mandag 27. august 2018, klokken 11:23 »
Strengt tatt burde hele forumet blitt flyttet til en bedre plattform. Dette er GUI-messing et av de mer irriterende forumene jeg benytter.

Smaken er som baken. Jeg synes det er behagelig lite fancy. At en del ting ikke fungerer (redigering av profil osv) er natirligvis ikke noe særlig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf siden 9. mai 2012, km-stand ca 52000
Think City, kjøpt på 12.000km, km-stand 56.000, Har ACTIA diagnoseapparat, gjør vannfylling.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

• Gold Member
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #22 på: mandag 27. august 2018, klokken 13:36 »
Smaken er som baken. Jeg synes det er behagelig lite fancy. At en del ting ikke fungerer (redigering av profil osv) er natirligvis ikke noe særlig.

Enig med Cra.
Det ble forsøkt byttet til "bedre/mere moderne" plattform for 6-7 år siden, og det endte med at man byttet tilbake.
Så . . . de som ikke liker formatet kan bare droppe å bruke forumet.

Men når det er sagt så syns jeg (også) det er godt å vel på at Elbilforeningen engasjerer noen litt proffe til å fikse opp i div problemer vi har.
« Siste redigering: mandag 27. august 2018, klokken 13:38 av Elmo »

Løve

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #23 på: mandag 27. august 2018, klokken 14:46 »

Navigeringen er urimelig knotet. Å bla mellom sidene er jo et mareritt.

cra

• Gold Member
  • Sunnmøre
    • Vis profil
« Svar #24 på: mandag 27. august 2018, klokken 14:54 »

Hmmm... Å gå til neste side er da enkelt; ett trykk på pila. Navigeringen ellers tenker jeg ikke så mye på, siden jeg bruker en RSS-leser til å skaffe meg overblikk. Da får jeg bare de trådene jeg vil, og lest/ulest er en lek. Skummer titler og ingresser der, og dobbeltklikker på innlegg for å gå direkte til dem i nettleser. Anbefales. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Think City, kjøpt på 12.000km, km-stand 56.000, Har ACTIA diagnoseapparat, gjør vannfylling.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ebe

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #25 på: mandag 27. august 2018, klokken 15:06 »
Dog... fortsatt ikke mulig å endre signaturen.

Og ol mannlegger til for store biler i et svar i en tråd, så sender forumet deg videre til «opprett nytt emne». Ingen feilmelding eller noen ting.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Elmo

• Gold Member
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #26 på: mandag 27. august 2018, klokken 15:59 »

Er vel ikke så veldig nødvendig å bla mellom sidene, hvis du har endret layout til å vise nyeste innlegg øverst i tråden

Løve

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 på: tirsdag 28. august 2018, klokken 18:28 »

Hmmm... Å gå til neste side er da enkelt; ett trykk på pila. Navigeringen ellers tenker jeg ikke så mye på, siden jeg bruker en RSS-leser til å skaffe meg overblikk. Da får jeg bare de trådene jeg vil, og lest/ulest er en lek. Skummer titler og ingresser der, og dobbeltklikker på innlegg for å gå direkte til dem i nettleser. Anbefales. :)

Hvilken pil? Ser ingen pil.

Løve

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #28 på: tirsdag 28. august 2018, klokken 18:29 »

Er vel ikke så veldig nødvendig å bla mellom sidene, hvis du har endret layout til å vise nyeste innlegg øverst i tråden

Ofte så har tråden en historikk som er på siden før, som en gjerne vil ha med seg. Å komme dit er latterlig knotete på dette forumet.

cra

• Gold Member
  • Sunnmøre
    • Vis profil
« Svar #29 på: onsdag 29. august 2018, klokken 08:45 »
Ofte så har tråden en historikk som er på siden før, som en gjerne vil ha med seg. Å komme dit er latterlig knotete på dette forumet.

Så veldig vanskelig er det da ikke?? (Greit nok, det var tall, ikke ei pil)

Og om du skal svare og du ikke trenger å bla ørten sider tilbake så får du jo mange sider med svar listet opp som du kan skumme over mens du svarer.
Tesla Model S75D 30/6/17
Sykkylven (Sunnmøre)