Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

parkeringsbrems "failed to release"

Startet av 692, fredag 05. januar 2018, klokken 09:42

« forrige - neste »

692

Hej - vi har i Danmark en del sager med parkeringsbrems "failed to release". Hvor Tesla skifter på garanti, men hvis man er over 80.000 km så tager Tesla op til 17.330 DKK for at lave det (skifte kaliber i begge sider). På nuværende tidspunkt er det i hvertfald 16 biler som har haft problemet. Hertil kommer alle dem som ikke benytter teslaforum.dk.

Er det også et problem I oplever i Norge?

Jeg fandt denne gamle post, men ikke meget mere: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=10160.msg587199#msg587199

I kan læse den danske post her: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5359


692

Nej. Alle Teslaer (99,9%) i Danmark fra pre 2016 pga afgiftsændringen. Så de er ikke dækket af recall der gælder for 'electric parking brakes installed on Model S and Model X vehicles built between February and October 2016'

De 16 tilfælde er alle fra 2015

Muffinman

Byttet på min 2015-mod ved ca. 87.000km. På venterommet traff jeg en annen eier som også var inne for bytte. Det var andre gangen hans og bilen var gått like langt. Mener det var en 2014-modell. Og leser til stadighet om nye tilfeller. Virker som det er svakhet i langt flere eksemplarer enn de som er omfattet av recall`en.

Vår 2013 med 134.000 på telleren holder bra enda, men Tesla byttet klossene på garanti for en tid tilbake.

692

Måtte du selv betale ved 87.000 km? eller fik du den over garanti?

Kunne være interessant at høre hvor mange tilfælde I har haft i Norge.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Gikk på garanti. De byttet både kalipere og klosser på begge sider til tross for at bare den ene hadde feilet. Siden jeg måtte kjøre litt med bremsen på for å komme meg til verkstedet byttet de skivene også, samt klosser i de "store" kaliperene.

Andies

Samme sak her. Venstre side.  3 mail og 4 samtaler til veihjelp-tlf senere har jeg enda ikke fått tak i Trondheim-servicesenter. Ingen svar på mail og kun videre henvisninger fra Teslasupport til Trondheim.
Mulighet for å smøre opp kalipperen?

Muffinman

Er som regel gearet inne i kaliperen som feiler.

Lynet

Hvis parkeringsbremsen låser seg kan den løsne hvis man bruker skaftet på hammeren og gir den en bra kakk. Løsnet ihvertfall til meg  :) Samme trikset ble i gamle dager brukt på startmotor som fusket.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

overlay

Jeg fikk selv byttet begge mine handbrekk-calipere på 65k km da bilen ikke kom ut av gården lenger.  Har en 2014 model.
Etter at jeg fikk byttet la jeg merke til at veldig mange andre også skrev om det samme, så er tydeligvis en vanlig feil.

plvr

Byttet to ganger på min 2014. Husker spesifikt at to stk i samme kø som meg den dagen klaget på det samme...
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

kjetilw

#12
Jeg har byttet tre ganger på min fra Oktober 2015. En gang venstre side, 3 mnd senere høyre side, og nå på recall fordi mine var byttet mens de dårlige delene var i sirkulasjon. Alt på garanti.

Edit: km stand nå er 66500, så det er er jo godt innenfor garantien.
S70D - Oktober 2015

Lynet

Sitat fra: 692 på fredag 05. januar 2018, klokken 09:42
Hej - vi har i Danmark en del sager med parkeringsbrems "failed to release". Hvor Tesla skifter på garanti, men hvis man er over 80.000 km så tager Tesla op til 17.330 DKK for at lave det (skifte kaliber i begge sider). På nuværende tidspunkt er det i hvertfald 16 biler som har haft problemet. Hertil kommer alle dem som ikke benytter teslaforum.dk.

Er det også et problem I oplever i Norge?

Jeg fandt denne gamle post, men ikke meget mere: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=10160.msg587199#msg587199

I kan læse den danske post her: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5359

Undres på hva en bilmekaniker tjener i DK, 17330DKK blir 22400NOK!
Kan ikke tenke meg at delene koster så mange tusen, og selve jobben tar ca en time.
Kanskje noen kan sjekke deleprisen?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA