Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Niro EV på CES

Startet av navyelsen, torsdag 04. januar 2018, klokken 15:20

« forrige - neste »

lirekassa

Spennende! Synes dette ser lovende ut, så er jeg spent på litt flere bilder og videoer når folk får klådd litt mer på den senere i dag.

geear

#31
Fjasepresentasjon.

Få heller se en skikkelig bil og spec som kan leveres enn det der drømme-greiene der.

Rattet så ut som en billig Kina-leke fra ti år tilbake. Skal man sitte og lage en M gesture med fingeren hver gang en skal ha opp musikk?

Det eneste nyttige jeg fikk av den presentasjonen var den gjennomsiktige visualiseringen som viste at batteriet heldigvis ligger flatt i gulvet mellom akslingene. Noen her inne har påstått at Ioniq har vært plattformen for Niro, så det var veldig gledelig å se at Niro ikke har samme dårlige batteriplassering som Ioniq.

Elling Berg

Om jeg har forstått det rett så kan folk se den på utstillingen fra i morgen. Kan håpe at noen rapporterer derfra. Hadde vært veldig bra om batteriplassering tillater større bagasjerom. Det er sikkert mye high tech som ikke kommer i produksjonen, men dette er vel en tech-messe.

Elling

telcontar

Norske medier har fortsatt ikke fått med seg denne.

Svenskene  derimot har en sak på plass:

http://teknikensvarld.se/kia-niro-ev-concept-officiell-572793/

mfurmyr

Det som er vist her er en konseptbil. Den som kommer i løpet av året er vel nok mer lik dagens Kia Niro.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.


Morten Christiansen

Sitat fra: mfurmyr på tirsdag 09. januar 2018, klokken 13:14
Det som er vist her er en konseptbil. Den som kommer i løpet av året er vel nok mer lik dagens Kia Niro.

Fronten på konseptbilen er ikke pen for å si det mildt, foretrekker den mer anonyme/kjedeligere originalen.

navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019



navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Zuexi

Hva er tanken bak med å vise en såpass konseptbil, fremfor "the real thing" når det er såpass kort tid igjen til lansering og levering?

THE

Sitat fra: Zuexi på onsdag 10. januar 2018, klokken 08:39
Hva er tanken bak med å vise en såpass konseptbil, fremfor "the real thing" når det er såpass kort tid igjen til lansering og levering?

Kanskje det ikke bare er Tesla som starter utlevering av biler før de egentlig er helt klare med produksjonsversjonen...

Jaguar har heller ikke vist fram produksjonsversjonen av iPace, og der må vel de som har reservert bil bekrefte  bestilling i løpet av januar for å komme i første pulje med utleveringer.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geear

De er vel ikke helt klar nei, men det er jo fortsatt et år til de første bilene skal komme. Jeg fikk beskjed om at det vil være tid for bestilling/konfigurering i mai/juni, og de må klare å få ut mer håndfast info til det, ellers blir det kansellering for min del.

Jaguar skal vel levere allerede om fem måneder, så de må virkelig hoste opp noe detaljer snart.

tomrh

Når jeg leser begreper som el-suv og crossover så tenker jeg på firehjulstrekk. Eller blir dette enda en elbilmodell uten?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA