Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Driver Broom.no uredelig journalistikk?

Startet av doldis1, torsdag 04. januar 2018, klokken 08:49

« forrige - neste »

PionerThink

Gråten tar meg snart :'(
Jaggu meg så ser det ut som Mercedes også kommer opp med en elektrisk SUV om ikke lenge:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=49276
Why BMW, Why >:(
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

doldis1

#61
 http://www.tv2.no/broom/9629017/

Å huffameg, glemte dere å nevne bilmerket i overskriften ? Glemte å få med AUDI merket på bildet også ..?
Uffda...

Broom- dere er noen forbannade kjeltringer !!!

Altså -VW TATT FOR UTSLIPPSJUKS IGJEN !!!




elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

doldis1

Jeg har merket en dreining mot tøvær bak jernteppet i det siste..her kommer forklaringen  ;) Heia Benny !

https://www.tv2.no/broom/9400417/

sylwester

Spør du meg så er dette et kroneksempel på at elbilfordelene virker. Han får reduserte utgifter til og fra jobb, mens Oslo får en bensinbil mindre hver dag. At han ikke er motivert av miljø er akkurat årsaken til fordelene som skal med økonomi påvirke oss til å ta valgene politikerne vil at vi skal ta.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

doldis1

 https://www.marketwatch.com/story/teslas-elon-musk-lashes-out-at-media-coverage-2018-05-23

SitatMusk said coverage is driven by reporters under pressure to "get max clicks" and is biased because of advertising by other auto makers and oil companies. "

Kan ikke si meg veldig overrasket over at Musk forklarer dissingen i mainstream media med Teslas manglende reklamebudget, for å si det sånn.. ;) "Pravda"...sannhet  :laugh: Dette blir morsomt for de verste bullshitjournalistene , nærmest en "return of the jedi" fra Musks side.. Jeg startet forøvrig denne tråden slik:

SitatSkal jeg tro at grunnen er at Tesla hverken nå eller i overskuelig framtid vil være med å fylle kassa hos Tv2/broom.no ?

Uansett grunn, Broom.no fungerer i dag som en reklameside for Tysk fossilindustri og fortsetter de å skrive kun for rednecks, tipper jeg de snart vil være like utdatert som bilene de skriver om...?

Toppsak i dag er fra en av foretakene som legger igjen reklamepenger hos TV2 selvsagt....


Amoss

Sitat fra: Doldis1 på fredag 25. mai 2018, klokken 09:41
"Pravda"...sannhet  :laugh: Dette blir morsomt for de verste bullshitjournalistene , nærmest en "return of the jedi" fra Musks side..

Selv om jeg er enig med Elon i at det skjer mye grumsete journalistikk så er jeg ikke enig med ham i hvordan dette best bør angripes. Her tror jeg det hadde vært bedre med en løsning ala faktisk.no, men kanskje mer direkte rettet mot journalistene/redaksjonene enn politikere/offentlige personer. Kanskje gi journalister/redaksjoner "shame points" for hver falsk påstand de ukritisk har publisert. Eller noe slikt...
Model S 85D

doldis1

Sitat fra: Amoss på fredag 25. mai 2018, klokken 10:34
Sitat fra: Doldis1 på fredag 25. mai 2018, klokken 09:41
"Pravda"...sannhet  :laugh: Dette blir morsomt for de verste bullshitjournalistene , nærmest en "return of the jedi" fra Musks side..

Selv om jeg er enig med Elon i at det skjer mye grumsete journalistikk så er jeg ikke enig med ham i hvordan dette best bør angripes. Her tror jeg det hadde vært bedre med en løsning ala faktisk.no, men kanskje mer direkte rettet mot journalistene/redaksjonene enn politikere/offentlige personer. Kanskje gi journalister/redaksjoner "shame points" for hver falsk påstand de ukritisk har publisert. Eller noe slikt...

Sannheten besittes av den som klarer å fange folks oppmerksomhet i dag, jeg synes Musk's Pravda er en fantastisk løsning og veldig typisk Musk må si .  "faktisk" blir for spesiellt interreserte, det er ikke de Musk vil nå, men mere massene som tilfeldig reker forbi.. Musken tenker mye større enn de fleste som ville ha forsvart seg i en lignende situasjon, dette er et massivt angrep fra Musk, vent å se fortsettelsen... ;)

bno

#68
Sitat fra: Amoss på fredag 25. mai 2018, klokken 10:34
Kanskje gi journalister/redaksjoner "shame points" for hver falsk påstand de ukritisk har publisert. Eller noe slikt...

Da får man mye å gjøre. Hele MSM inkludert NRK(ARK, værst) og TV2 er løgnmedia så det holder. Bedre om du hadde foreslått motsatt for å frekke meg til en digresjon. Har sluttet å lese disse mediene og TV har jeg ikke lengre.  :P

@Doldis1
"Sannheten besittes av den som klarer å fange folks oppmerksomhet i dag" Så kan man tenke seg hvor indoktrinerte vi er.... (A-media, Schibstedt og NRK står ikke for mangfold, men det er grunnlaget for pressestøtten skal være (er) til for....  :D

Vel, tilbake til elbilpolitikken....

Amoss

Sitat fra: bno på fredag 25. mai 2018, klokken 17:51
Da får man mye å gjøre.

Selvfølgelig, det er jo grunnen til at det overhode er på tapetene at noe bør gjøres...

Har bare ikke noen tro på at de som blir informert har grunnlag godt nok til å vurdere om informasjonen de får er korrekt eller ei. Så da blir det en "avstemning" på "Hvem er flinkest til å overbevise oss?" eller "Hvem liker vi best?". Det vil i så fall gjøre svært lite med problemet som Elon tar opp...

... men på den annen side kan det kanskje sette fokus på mer kritisk konsumering av nyhetene, og det kunne i alle fall hjelpe noe.
Model S 85D

bno


Amoss

Sitat fra: Doldis1 på fredag 25. mai 2018, klokken 11:21
Sannheten besittes av den som klarer å fange folks oppmerksomhet i dag, jeg synes Musk's Pravda er en fantastisk løsning og veldig typisk Musk må si .  "faktisk" blir for spesiellt interreserte, det er ikke de Musk vil nå, men mere massene som tilfeldig reker forbi.. Musken tenker mye større enn de fleste som ville ha forsvart seg i en lignende situasjon, dette er et massivt angrep fra Musk, vent å se fortsettelsen... ;)

Ikke alltid jeg er helt enig med denne damen, men i alle fall i denne saken er jeg langt på vei enig med hva hun sier, her setter hun fingeren nettopp på det jeg prøvde å få frem i noen korte innlegg her:

https://www.youtube.com/watch?v=dj14IWsEv1c
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA