Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dieselbil = varebil

Startet av AppleKnocker, onsdag 03. januar 2018, klokken 22:22

« forrige - neste »

stefse

Her er det vel mest snakk om den typen elektrikere som jobber inne i bygg. Sjelden jeg ser de drasser rundt med digre kabeltromler. Anleggsarbeid blir en noe annen kategori.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

elekTrond

Sitat fra: stefse på torsdag 04. januar 2018, klokken 17:27
Viste dere at man kan faktisk søke Enova om støtte til å kjøpe el-varebiler:
https://www.enova.no/bedrift/landtransport/
[...]
https://www.dn.no/nyheter/2017/10/31/2058/Miljo/gar-sammen-for-a-presse-frem-flere-elbiler
[...]
Sitat fra: https://www.dn.no/nyheter/2017/10/31/2058/Miljo/gar-sammen-for-a-presse-frem-flere-elbilerVeidekke er et annet av selskapene som er med i gruppen, og som ser på elektrifiseringen av bilparken som en liten del av retningen videre som kan gi en fordel også konkurransemessig i fremtiden.

– Vi har kjøpt 54 elektriske varebiler nå, og kommer snart opp i 100. Det er bra det stilles krav ved offentlige innkjøp. Med dette posisjonerer vi oss for fremtidige kontrakter. Det gir oss et konkurransefortrinn, sier Hege Schøyen Dillner, konserndirektør i Veidekke.

Schøyen Dillner anslår at Veidekke sparer 30.000 kroner per bil i året ved å velge elbil fremfor en bil med forbrenningsmotor. Ulltveit-Moe mener også at det økonomiske er særs viktig.

– Det er mye lettere å være etisk forsvarlig, når vi samtidig kan tjene penger på det. For ti år siden dreide det seg om drivstoff. Nå ser man på hele verdikjeden. Det gjør det grønne skiftet interessant for Norge. Vi har grønn vannkraft som vi ikke kan bli bedre på, men vi har mange andre områder vi kan få en kunnskap om som kan eksporteres, sier Ulltveit-Moe.

Miljøorganisasjonen Zero er svært fornøyd med at næringslivet går foran, og fagrådgiver Torfinn Belbo oppfordrer det offentlige om å bruke ethvert anbud og utlysning til å stille krav om utslippskutt.

Da jeg besøkte Nye veier og Veidekke før jul ble jeg varm om hjerterota i det jeg så røde eNV-200'er på rekke og rad. Massevis av type2 ladepunkt bortetter halve brakkeriggen.  :o :+1:

Kan det være de har søkt om og fått tilskudd til grønne innkjøp, mon tro?  :angel:
'13 Mjau

Ebe

Mange håndverkere bruker sjeldent henger. Det blir derfor spennende å se hvordan årets e-NV200-modell vil selge når man plutselig en varebil med relativt stort batteri.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

bno

Sitat fra: Ebe på torsdag 04. januar 2018, klokken 22:56
Mange håndverkere bruker sjeldent henger. Det blir derfor spennende å se hvordan årets e-NV200-modell vil selge når man plutselig en varebil med relativt stort batteri.
Enig. Har ellers postet noe på FB som deltaker i et par forum vedr. Bybobil. Finnes ikke mulighet for å få tak i noe camping relatert bobil enda selv om en slik "symbiose" omtrent vil være perfekt. Nå som E-NV200 kommer med noenlunde grei kjørelengde kan det muligens også bli fart i dette. Jeg håper det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA