Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny bil flyttet inn på SC

Startet av Kim Kim, onsdag 03. januar 2018, klokken 12:10

« forrige - neste »

Kim Kim

Hei

Hentet min  rett før jul og har opplevd litt problemer med den

- Etter 5 mil fikk jeg "Car Needs Service, Power reduced" når man aktiverte Ludicrous +
- Parkeringssensorer fungerer ikke ( Kjent feil, så stresser ikke med denne )
-Luftfjæringen går ikke å stille på, så den er låst i standard.


-Den første var kun en luftboble i kjølingen så denne ble kjapt fikset
- Nummer to er det flere som erfarer så blir vel fikset i fremtiden. Tesla har visst byttet hardware på sensorene og de nye er ikke venner med software.

- Den tredje har de ingen løsning på enda. (kommer ikke inn i garasjen på jobben uten å heve bilen så den er viktig)   

Dette sammenfattet betyr at min nye bil nå har stått på SC i nå to uker, og det kommer sikkert til å ta en uke til fikk jeg høre i dag. Lang ventetid på å få svar fra Service Managers i USA var grunnen

Har en P90D lånebil så det går jo greit, og er ikke bekymret for at det skal bli fikset. Mer at man kanskje har fått en "mandagsbil", men mest sannsynlig er det ikke slik.

Er jo kjedelig å få ny bil som man ikke får kjørt, så er det noen her som har noen erfaring med å kreve kompensajon og hvor man burde henvende seg for det for rask behandlign?  Hva burde man i såfall  kreve eller foreslå selv ?
Synes man burde få litt attention når man har klinket til med en P100D :)








Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

krister461



Sitat fra: Kim Kim på onsdag 03. januar 2018, klokken 12:10
Synes man burde få litt attention når man har klinket til med en P100D :)
Synes du at du burde få mer attention enn de som bare nøyde seg med en 75D?

Tuxedo

Sitat fra: Kim Kim på onsdag 03. januar 2018, klokken 12:10
Er jo kjedelig å få ny bil som man ikke får kjørt, så er det noen her som har noen erfaring med å kreve kompensajon og hvor man burde henvende seg for det for rask behandlign?  Hva burde man i såfall  kreve eller foreslå selv ?
Synes man burde få litt attention når man har klinket til med en P100D :)

Så lenge du har en (omtrent) tilsvarende lånebil og ikke lider noe økonomisk tap, så skal det svært mye til før du har krav på kompensasjon.

Kim Kim

Sitat fra: krister461 på onsdag 03. januar 2018, klokken 12:12


Sitat fra: Kim Kim på onsdag 03. januar 2018, klokken 12:10
Synes man burde få litt attention når man har klinket til med en P100D :)
Synes du at du burde få mer attention enn de som bare nøyde seg med en 75D?

Hvordan kom du frem til det? Jeg kommenterer min egen sak utifra egne forventinger satt opp mot prisen jeg selv har betalt. 
At jeg får attention på min sak betyr ikke at det går på bekostning av at andre ikke får attention på sine saker.
Om din første reaksjon er at jeg må være en som tror at han er viktigere enn andre kunder fordi han kjøpte toppmodellen får du jobbe litt med dine egne fordommer. Det er nemlig helt feil!
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

1000kwh

Du kjører jo i mellomtiden i en (nesten) kliss lik bil. Det er meget bra sammenlignet med hva man kan forvente hos andre bilmerker.

Du lider jo ikke noe tap som en annen her sier.

Kim Kim

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 03. januar 2018, klokken 13:10
Du kjører jo i mellomtiden i en (nesten) kliss lik bil. Det er meget bra sammenlignet med hva man kan forvente hos andre bilmerker.

Du lider jo ikke noe tap som en annen her sier.

Dere har vel rett. Er bare å kjedelig å ha en ny bil man ikke får kjørt.  Moderator kan vel slette tråden om han gidder :) 
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Kramzz

Kjipt å måtte ha bilen mye på verksted=/ Heldigvis kan du bare glise for hver km du kjører i lånebilen din
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

turfsurf

Man kan begynne å snakke om kompensasjon når bilen har gått ut og inn av verksted flere ganger og de ikke fikser feilene. Selv skal vår inn for 3dje gang nå snart, noen titalls punkter tilsammen, hvorav flere ikke har blitt fikset på første og andre forsøk. Har stått på verksted i over en måned tilsammen før neste besøk i løpet av ett halvt års eierskap. Men har fått lånebil av Tesla, så det har gått greit. Men det finnes grenser....
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bjoris

Vel, kjører RAV4 på 6. uken. Få svar fra Tesla er på lik linje med å vinne i tipping... De sier de skal dekke utgiftene, men har lagt ut 4.000 til nå og er egentlig ferdig med å kjøre Toyota... Veldig ferdig

o.b.lix

Sitat fra: bjoris på onsdag 03. januar 2018, klokken 19:47
Vel, kjører RAV4 på 6. uken. Få svar fra Tesla er på lik linje med å vinne i tipping... De sier de skal dekke utgiftene, men har lagt ut 4.000 til nå og er egentlig ferdig med å kjøre Toyota... Veldig ferdig

Var på Kokstad i dag og purret på setebytte (pga defekt på elmotor/skinne på setet bak som var siden utlevering i mars 2017), der jeg skulle bli innkallet når de fikk setet inn.

Vel lang historie kort - setet har stått på lager i Drammen lenge, og jeg kunne få time i slutten av februar for å bytte dette nå når jeg røsket i historien.

Moralen er å purre på de. Og purre. Det står maaange biler på Kokstad og venter på rep, men når de putter deg inn i en Rav må du nå prioriteres. Beste måte er å gå opp, om det ikke er mulig, er det å sende mail med cc i hytt og pine, alle mailer blir lest, det vet jeg, men ikke mange blir besvart.

De prøver å ansette flere folk på kokstad, men det gjorde de i fjor og i forfjor også, så...

Det som er nytt, er at de leverer enormt med biler ut fra kokstad nå, over 500 bare i desember, det er 15-20 biler for dagen som skal klargjøres, og dette spiser virkelig kapasitet, men bør bli litt lettere press nå i januar.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

olavxxx

Jeg fikk kjørt min X i 6 dager, har nå vært 6 dager uten den. Har en audi a4 avant som jeg så vidt kom meg hjem i med barnevognen med samboer, svigerfar og litt bagasje. Får dekket bensin og autopass. Var flaks jeg kjørte hjem julegaver i romjulen, ellers måtte de blitt igjen

Bjoris

Kom gjennom på tlf nå og får en ny histore om hva som er galt:( De venter nå på deler, i midten av Dec så hadde delene kommet. Lurer nesten på om det er en feil registrering av hva som er galt... Nå påstod de at det var ladeporten som hadde røket og ikke laderen...

Jeg spurt dem også hvorfor bilen var flyttet til langtidslagring når alle delen var kommet, svaret var at det var for å gi plass til nye biler for utlevering så at den var flyttet betød ikke at den ikke kom til å bli reparert innen noen dager, det var det siste jeg hørt for 3 uker siden:)

Ble lovet at noen fra Kokstad skulle ringe for en skikkelig oppdatering, så har de nok på tråden om 5 min, høyst 10;)

Muffinman

Hehe, så vi er over på Tesla-minutter nå?

Kim Kim

Jeg legger meg i det minste paddeflat bak i min p90d lånebil og holder helt kjeft   :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

olavxxx

Får håpe du får bra oppfølging.
Jeg har blitt lovet status på rep "når de vet noe".

Har bedt de se på ac rad 2 også, samt jeg hadde jo en del ting som var gale ved overlevering som de kanskje ser på samtidig.

Men klart kjedelig å kjøre fossil,særlig når man vet man har en strøken bil stående parkert med verditap, forsikring osv.

Tok nå bilder av min rundt hele i tilfelle den blir skadet ved servicesenter. Tok også av stolene fremme, i tilfelle den kommer tilbake skitten. (Fikk den jo utlevert skitten inni, samt med en toyota opplevde jeg å få bilen tilbake med skittent stoff på stolpene etter airbagbytte på reklamasjon).

Ikke at jeg mistenker at de skal herpe den da, men den går jo gjennom NAF, verksted osv og så blir stående parkert... mange som kan bulke den på forskjellige steder i prosessen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA