Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på kommunale "søyler" - ingen respons

Startet av tomh, tirsdag 02. januar 2018, klokken 19:26

« forrige - neste »

tomh

Hei.

Jeg får ikke ladet fra disse kommunale søylene som er ute på park plasser i Stavanger  Når jeg plugger inn kontakten så er det ikke liv i "kladden" og ingen endring når jeg plugger andre enden inn i bilen.
(Har sjekket sikring o.l)

Spørsmålet er: Er det en innstilling som må gjøres - i så fall hvor ?
Jeg lader på jobb fra vanlig stikkontakt og det fungerer veldig bra.

Når det skal sies - så kommer det så lite strøm fra disse at det betyr lite  men syntes det er rart at jeg "aldri" finner en som fungerer

Tom H

Orbit

#1
Det er en bryter som skal detektere at lokket er skikkelig låst før lading starter, men denne fungerer ofte dårlig på grunn av skjeve lokk etc. Dersom du ser helt oppe til høyre bak lokket, stikker det ut en liten svart tapp. Dersom du trykker inn denne med en finger i noen sekunder, skal lading starte. Deretter kan du slippe knappen og låse lokket etter beste evne......

(Det er i alle fall samme modell ladestolper i Oslo på de eldste installasjonene, og her er dette et gjengangerproblem).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

GeirMM

hei
en jeg jobber med sa at han prøvde å lade sin i sentrum, disse virket ikke så han tok en tlf til parkeringselskapet og de sa at strømmen var skrudd av . :-X.

tomh


Finnøy (Arne Johan Larsen)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA