Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hyundai Kona eller Kia Niro

Startet av Cral, tirsdag 02. januar 2018, klokken 11:50

« forrige - neste »

Cral

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 08. februar 2018, klokken 19:54
Gjør jeg det? Les en gang til. De svarer bekreftende på at hengerfeste kommer, men at de ikke vet maksimal hengervekt. Svarer du på vegne av importøren, så forventes du å vite hva du svarer på, og spørsmålet var stilt rimelig krystallklart.

Om det viser seg å ikke stemme, har Bertel O. Steen en betydelig jobb å gjøre med sine folk. Dette er ikke en random forhandler, dette er importøren.

Jeg husker også det vedlegget som at det var rom for fortolkninger om det faktisk kom hengerfeste.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Cral på fredag 09. februar 2018, klokken 08:32
Jeg husker også det vedlegget som at det var rom for fortolkninger om det faktisk kom hengerfeste.

Da husker du feil.  ;)

Spørsmålsstiller stilte spm. slik: Betyr dette at det kommer hengerfeste, men at dere ennå ikke vet hvor mye vekt den kan dra? Svaret var: Ja, det stemmer.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. februar 2018, klokken 21:47
Se på Audi som er en rimelig profesjonell organisasjon.
Der går direktøren for elbil ut og avkrefter hengerfeste og så kommer den norske PR ansvarlige og sier at dette ikke stemmer.
Og dette gjøres via pressemeldinger og korrekturleste intervju.

Det går ikke å stole på en enkelt kilde som gir avvikende opplysninger.
Sånn det er nå så vet ikke jeg om hverken E-tron eller Niro får hengerfeste.

Nå har han strengt tatt ikke avkreftet, han mente bare at det var en dårlig idé, og viste til en eller annen verdiløs "test" et eller annet tysk bilblad hadde gjort med en Model X i Alpene. En test som så mest ut som et bestillingsverk fra dieselprestene i tysk bilindustri. Husk også at Audi helst ser at folk dropper e-Tron og heller kjøper Q5 eller Q7 med dieselmotor, sånn at de kan vise til at elbiler ikke fungerer. ;)
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Cral

Og jeg mener du husker feil....


Sent from my iPhone using Tapatalk
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Cral på fredag 09. februar 2018, klokken 09:38
Og jeg mener du husker feil....

Det må du gjerne mene. Jeg sjekket skjermdumpen i går (den ligger åpenbart i minnet på iPaden min), og siterte fra den.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Cral

Men da kan du jo reposte den til alle store glede?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

tuono

#66
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 09. februar 2018, klokken 09:37
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. februar 2018, klokken 21:47
Se på Audi som er en rimelig profesjonell organisasjon.
Der går direktøren for elbil ut og avkrefter hengerfeste og så kommer den norske PR ansvarlige og sier at dette ikke stemmer.
Og dette gjøres via pressemeldinger og korrekturleste intervju.

Det går ikke å stole på en enkelt kilde som gir avvikende opplysninger.
Sånn det er nå så vet ikke jeg om hverken E-tron eller Niro får hengerfeste.

Nå har han strengt tatt ikke avkreftet, han mente bare at det var en dårlig idé, og viste til en eller annen verdiløs "test" et eller annet tysk bilblad hadde gjort med en Model X i Alpene. En test som så mest ut som et bestillingsverk fra dieselprestene i tysk bilindustri. Husk også at Audi helst ser at folk dropper e-Tron og heller kjøper Q5 eller Q7 med dieselmotor, sånn at de kan vise til at elbiler ikke fungerer. ;)

Når man skal gå inn i slike komplekse og dypt alvorlige spørsmål som hengerfester, er det viktig å skille subjektivitet og objektivitet. Disse to innleggene er vel forholdsvis representative illustrasjoner på hvert sitt begrep  ;)

Thorbjørn Hellehaven

#67
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 09. februar 2018, klokken 09:33
Spørsmålsstiller stilte spm. slik: Betyr dette at det kommer hengerfeste, men at dere ennå ikke vet hvor mye vekt den kan dra? Svaret var: Ja, det stemmer.
Strengt tatt, så vil det vel holde løftet om det er mulig å montere en tilhengerfeste, selv om lovlig tilhengervekt blir 0 kg.
Det skal ikke være noe problem å få en Kia Soul EV med tilhengerfeste; men tilhengervekt 0 kg uansett.

Hvis Niro EV har samme ramme som Niro PHEV, så bør det være mulig å få tilhengerfeste.
Det store spørsmålet er: Blir det mer enn 0 kg? og egentlig: Blir det nok til at man kan trekke en vanlig tilhenger med litt last.
Eller må man ha en bitteliten tilhenger, for å ha noe igjen .
http://www.norsktilhengersenter.no/erde_mc_atv_el_bil_tilhenger.html
Det finnes sikkert andre også, men fra flere produsenter er minste tilhenger for stor enkelte elbiler som har litt mer enn 0 kg tilhengervekt.
Tilhengeren min ville uten last gitt ca. 100 kg overvekt på en 5-seter e-nv200, så jeg håper selvfølgelig på vesentlig mer enn Nissan tillater på den i alle fall. Det bør over 500kg før det i det hele tatt begynner å bli interessant, men ønsker helst 1000 kg før jeg er fornøyd.

lirekassa

Mener den er basert på samme plattform som Hyundai Ioniq, som ikke har hengerfeste.

Hørtes veldig ut som en hvit løgn det svaret over...

Counterpointer

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 09. februar 2018, klokken 09:37
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. februar 2018, klokken 21:47
Se på Audi som er en rimelig profesjonell organisasjon.
Der går direktøren for elbil ut og avkrefter hengerfeste og så kommer den norske PR ansvarlige og sier at dette ikke stemmer.
Og dette gjøres via pressemeldinger og korrekturleste intervju.

Det går ikke å stole på en enkelt kilde som gir avvikende opplysninger.
Sånn det er nå så vet ikke jeg om hverken E-tron eller Niro får hengerfeste.

Nå har han strengt tatt ikke avkreftet, han mente bare at det var en dårlig idé, og viste til en eller annen verdiløs "test" et eller annet tysk bilblad hadde gjort med en Model X i Alpene. En test som så mest ut som et bestillingsverk fra dieselprestene i tysk bilindustri. Husk også at Audi helst ser at folk dropper e-Tron og heller kjøper Q5 eller Q7 med dieselmotor, sånn at de kan vise til at elbiler ikke fungerer. ;)
Strengt tatt så har han definitivt avkreftet, hvis du tar det litt løsere så kan du tolke det som du vil

Counterpointer

Sitat fra: tuono på fredag 09. februar 2018, klokken 10:48
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 09. februar 2018, klokken 09:37
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. februar 2018, klokken 21:47
Se på Audi som er en rimelig profesjonell organisasjon.
Der går direktøren for elbil ut og avkrefter hengerfeste og så kommer den norske PR ansvarlige og sier at dette ikke stemmer.
Og dette gjøres via pressemeldinger og korrekturleste intervju.

Det går ikke å stole på en enkelt kilde som gir avvikende opplysninger.
Sånn det er nå så vet ikke jeg om hverken E-tron eller Niro får hengerfeste.

Nå har han strengt tatt ikke avkreftet, han mente bare at det var en dårlig idé, og viste til en eller annen verdiløs "test" et eller annet tysk bilblad hadde gjort med en Model X i Alpene. En test som så mest ut som et bestillingsverk fra dieselprestene i tysk bilindustri. Husk også at Audi helst ser at folk dropper e-Tron og heller kjøper Q5 eller Q7 med dieselmotor, sånn at de kan vise til at elbiler ikke fungerer. ;)

Når man skal gå inn i slike komplekse og dypt alvorlige spørsmål som hengerfester, er det viktig å skille subjektivitet og objektivitet. Disse to innleggene er vel forholdsvis representative illustrasjoner på hvert sitt begrep  ;)
Word !

Sorlandsinv

På Hyundai Europe sin nettside (showcase) står det at det er mulig å bestille bensinKona med både vanlig hengerfeste og avtakbart. Så plattformmessig burde det gå. Spørsmålet er om batteriet tåler det. Eller hur?

Rolf Gjerdsjø

2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

lirekassa


navyelsen

Spørsmål: kan jeg tolke det slik at det blir hengerfeste?
Svar: ja, det stemmer.


Vel, hvis man leser dette helt konkret så har han ikke svart bekreftende på noen ting. Han sier bare at du kan tolke det slik.
Så tolk det som du vil, det er fortsatt bare spekulasjoner, ingen bekreftelse.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA