Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2017.50.3.f3425a1 - auto sensing wipers!

Startet av M@rtin, mandag 01. januar 2018, klokken 15:22

« forrige - neste »

geear

#15
Sitat fra: KristofferH på onsdag 03. januar 2018, klokken 04:38
Fordi kameraet er avhengig av ren rute. Ofte autopilot ikke ser noe fordi regnsensoren ikke har gjort ren ruten.
Dette er Selvfølgelig den beste løsningen. Selv om det tok litt tid å utvikle helt. 
Hvorfor skal bilene bruke sensorer når de kan bruke øynene?
Fordi det er raskere (derfor sikrere), mindre komplisert og billigere.

Å bruke regnsensoren er valgfritt, så det er ikke et kriterie for autopilot.

Edit: Og da er oppdateringen installert. ;)

MyMuffin

Sitat fra: Tesley på onsdag 03. januar 2018, klokken 07:32
Testet til jobb i dag (times kjøring), med snø, sludd og regn.

Er ikke videre imponert. Alt for lite sensitiv, selv i mest sensitive posisjon. Posisjon 1 må være for striregn, for den aktiverte aldri for meg.

Men regner med at den blir forbedret etterhvert.

Fikk også testet den idag og deler din mening.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Simmelim

Har også testet den et par turer nå. Vil si den er for lite følsom men samtidig mye bedre enn å drive å skru av og på viskerne selv. Går akkurat greit selv om jeg skulle ønske den visket litt mer og oftere

turfsurf

Jepp, posisjon 2 er akkurat bra nok. Posisjon 1 gadd jeg ikke engang å vente på :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

snd

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Tesley

Har ikke merket noen forskjell ved kjøring i mørket.
S75D - bekreftet 20. august

daktari

Prøvde i mørket nå dvs opplyst vei. Funket men lite aktiv på setting 2.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Simmelim

Kjørte hjem nå i mørke med regn/sludd/snø og fungerte helt likt. Litt lite sensitiv men akkurat nok for mitt vedkommende. Vil nok få en justering ved neste oppdatering vil jeg tippe.

1000kwh

Kjørte en time i varierende nedbør. Er som alle andre biler med regnsensor jeg har kjørt, duskregn blir liggende for lenge. Men bedre enn ikke sensor!

DagfinnN

Da er versjonen installert. Får bare håpe at det kommer nedbør snart slik at jeg får testet. Ennå ikke regnet her i år.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

mthoring

Ble var en sak jeg ikke har lagt merke til før. Speilet på høyreside justeres ikke i ryggeposisjon slik det skal når bilen settes i revers. Det flytter seg bare litt ned og stopper der. Jeg kan kjøre det videre ned manuelt, og kan lagre posisjonen der. Det justerer seg også tilbake i normal posisjon igjen når jeg setter bilen i drive.

Noen som har opplevd lignende? Virker som en bug spør du meg, virket inntil nylig. Har 2017.50.3. Har forsøkt å resette begge skjermene.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

Med andre ord opplever du endret posisjon på speilet i R? Det skjer jo bare en gang til du har lagret der du vil ha det? Kan hende settingen bare har blitt slettet? Eller at noen har justert ved en feil?

mthoring

Som jeg skrev over så har jeg kjørt det videre ned manuelt (mens fortsatt i R) og lagret det på nytt, men det hjelper ikke. Er ikke der riktig prosedyre for å lagre speilposisjon i R?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

1000kwh

En ting som er genialt med Tesla/Mercedes er hvordan viskerhendelen er utformet. På andre biler jeg har hatt måtte man ut av auto for å få ett visk, mens på Tesla kan man trykke for ett visk og bilen holder seg i auto

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA