Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

think classic restaurering/batteribytte

Startet av Powerranger, søndag 31. desember 2017, klokken 01:16

« forrige - neste »

elektrolux

#15
 :+1:

Vi har stor suksess med å montere disse i stedet for 12V bly:

http://www.alternativenergi.no/335_-_heter_12volt_-_32ah_lithium_batteri_med_innebygd_bms.html

Fordel 1 er at spenningen alltid er over innslagspenningen til DC-DC. I alle fall helt til det er helt tomt.

Fordel 2 er at det lader mye mer effektivt når bilens DC-DC er i drift.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på søndag 07. januar 2018, klokken 20:58
Vi har stor suksess med å montere disse i stedet for 12V bly:

Bruker du bare ett ??  Ser ut som de er bare 32Ah ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Ja, men dette er mer en originale 26 bly Ahr. Altså kun 26 Ahr ved langsomt strømtrekk i rett temperatur og når batteriet er nytt.

32 LiFePo4 Ahr er i praksis dobling av kapasiteten.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på søndag 07. januar 2018, klokken 23:53
Ja, men dette er mer en originale 26 bly Ahr.
OK, så lite på Think ?!
Såvidt jeg husker er det 45-50Ah på alle PSA-classic jeg har sett.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cra

12V batteriet i thinken er jo bare litt større enn en kortstokk, og definitivt mindre enn sminkevæska til fruen. Trur ikke det var så mange Ah i det at det gjorde noe. Skal se om jeg har det originale stående enda, men jeg har bytta til ett nytt fra Biltema for noen år siden.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Powerranger

da blir det nok isteden ett norbat agm batteri^^

Caspar

Hvordan går det med bilen? Har du vært ute og kjørt?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

PerBear

Sitat fra: Powerranger på tirsdag 02. januar 2018, klokken 22:01
noen som vet om det finnes 3d tegning tilgjenglig av hele bilen?
Jeg har modellert batterikassen i Solid Edge. Det er basert på reversere engineering. Kan sende deg den i diverse 3D format hvis det kan hjelpe.
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

OneMore

Ja Takk :-)

Sitat fra: PerBear på lørdag 03. februar 2018, klokken 06:18
Sitat fra: Powerranger på tirsdag 02. januar 2018, klokken 22:01
noen som vet om det finnes 3d tegning tilgjenglig av hele bilen?
Jeg har modellert batterikassen i Solid Edge. Det er basert på reversere engineering. Kan sende deg den i diverse 3D format hvis det kan hjelpe.
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA