Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gjenoppliving av Trondheim Thinkers

Startet av Arnie, onsdag 08. juni 2011, klokken 21:53

« forrige - neste »

Laban

Jeg var med på etableringen av Trondheim Thinkers, og kjører fremdeles den samme gamle Thinken med originale batterier.

Godt initiativ å starte på nytt igjen og jeg er med, men er enig i at det bør være en lokalavdeling av Nordstart  for alle kjøretøy - men hvor vi som har gammel Thinken kan evt ha en egen "underavdeling"?
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Arnie

En liten oppdatering: Jeg har hatt ny kontakt med Ingvaldsen hos Kverneland Bil og det blir ikke aktuelt å kvitte seg med Think-utstyr med det første. De har solgt en del biler i det som de vil "ta ansvar for" - ref omtale av annonse over.

Det har heller ikke vært noen flom av henvendelser fra Think-eiere i Trondheimsregionen (ca 3 har meldt interesse), så det kan kanskje tyde på at interessen ikke er overvettes stor...eller at trønder er trege...?
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

Laban

Trøndere kan være litt trege ja, og jeg var jo ikke akkurat rask med å melde min interesse jeg heller ;) - men det hadde sin enkle forklaring at jeg ikke har hatt tid/anledning til å komme inn på forumet før nå.

Tror responsen vil bli bedre hvis man henvender seg til eiere av alle typer el-kjøretøy. Når jeg kjører i byen ser jeg utrolig mange Buddyer, noen Thinker, reva, i-miev og et fåtall PSA biler og kanskje en Tazzari - så å få nok medlemmer til et lokallag tror jeg skulle vært overkommelig.

Hvis noen har tid og anledning til å dra i gang et initiativ til det er jeg med  :).
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Lynet

Tja, noen Trøndere er nok treg men for min egen del har jeg vært på ferie....

Når Kverneland nå sier nei er det kanskje mer aktuelt å starte en elbilforening Trøndelag der fokuset mere er mot den praktiske bruken av elbil.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Yeyeye

Jeg har nå også fått til å lade denne jævla airbaglampa, og ble plutselig superintressert i at vi får sikret det orginale diagnoseutstyret når den tid er inne. Hørte Erik hadde spurt om å få airbaglampa slettet, men at de hadde krasj på win95 pc`n og ikke fikk til dette mere ;)
Kansje får vi "kjøpt" den billig nå, mot at Trondheim SuperThinkers er behjelpelig med å hjelpe Kverneland med airbaglys sletting i fremtiden. Vi får vel alltids i en gammel bærbar, og win95 tror jeg jeg har liggende??

Arnie: du som kjenner de kan kansje høre igjen?

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Mekanikeren-Trondheim

Som fersk think classic 2000 mod. eier blir jeg med på en forening i Trondheim.

Lynet

Ja er det noen som tar utfordringen og drar igang lokal elbilforening i Trondheim?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Yeyeye


Lynet:
blir med på lokal forening, men med min iver så bør jeg ikke være primus motor akkurat;)  Jeg kan godt ordne møtelokale til tider da. Jobber hos Entra eiendom og får nok låne lokaler til en slik god sak:)
Kom med forslag om tid , så kan vi begynne litt forsiktig med et kaffemøte ?
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Arnie

Jeg var i kontakt med Kverneland igjen like før jul, og fikk da til svar at det kan være aktuelt å kvitte seg med Think diagnoseutstyr. Ta kontakt igjen i slutten av februar var svaret, og det har jeg tenkt å gjøre.

Det virker nå som det er såpass mange aktive Think Classic brukere/mekkere i Trondheim at et klubbfellesskap så avgjort vil være nyttig. Derfor kommer jeg med følgende konkrete forslag: Du, Yeyeye, ordner et møtelokale til

onsdag 11. januar kl 20:00

og kunngjør hvor her på forumet. Kanskje litt kaffe/te også, så får vi se hvor mange thinkere som dukker opp. Spre budskapet blant dem som kan være aktuelle deltagere - ikke sikkert alle er på dette forumet.

Diskusjonen om det skal være en lokalavdeling av elbilforeningen med en underavdeling for Thinkere etc tar vi senere. For å komme gang starter vi med kjerne av Classic-Thinkere er mitt forslag. Jeg er overbevist om at vi vil ha god nytte av å bli kjent med hverandre og hva vi kan hjelpe hverandre med av kunnskap, deler etc. Vi må jo holde liv i disse hyggelige raringene på fire hjul...
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

Yeyeye

Da tar vi utgangspunkt i at det blir onsdag 11. Januar ved Brattørkaia 17b, kl:2000
De som er her på forumet kan notere seg at jeg heter Arild Rabben og er å treffe på mobil 95242280.
Velkommen skal alle være;)

Mvh Arild Rabben

PS: alle som kjenner Thinkere som ikke er her inne så ofte eller aldri for den del, ja de får bruke jungeltelegrafen til å spre det gode budskap!
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Lynet

#25
Da er vi igang :-) Bra Arnie  ;D
Og kommer selvsagt  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Arnie

#26
Da er det klart for en revival av Thinkers Trondheim (i første omgang - kanskje et utvidet elbilfellesskap senere), og det skjer:

Onsdag 11. januar kl. 20:00 hos
Entra, Brattørkaia 17b


For å komme dit kjører du ned mot Pirsenteret på havna, tar til venstre i siste rundkjøring og kjører forbi det nye hotellet som bygges (høyre side) og Rockheim (venstre side). Litt lenger vest, på venstre side ligger et stort bygg der det bl.a. står Price Waterhouse Coopers, Entra osv. Vi møtes ved inngangen på hjørnet det det kanskje står en eller flere Thinker. Prøv å komme presis, for ytterdøra blir låst etter en tid (Ring Arild Rabben 952 42 280 i nødsfall).

Forslag til dagsorden:

1. Runde rundt bordet - hvem er vi, Think-erfaring, behov etc (sender rundt navneliste)
2. Hvordan legger vi opp løpet videre?
3. Eventuelt

Vel møtt! (og spre budskapet til alle som kan være interessert)
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

Yeyeye

Litt uforpliktende kan dere gjerne melde om dere kommer her, slik at vi har en liten feeling på hvor mange vi blir.

A R
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Baltor

da passer det sikert å lage en ny avdeling under "lokale elbilforeninger"
Lykke til :)
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

hma

Hei

Jeg stiller gjerne på onsdag :)

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA