Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

75D vs 100D

Startet av Stone Cold, fredag 29. desember 2017, klokken 19:27

« forrige - neste »

jokke

Sitat fra: z4rd på mandag 21. januar 2019, klokken 19:48
Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 19:38
Det morsomste, er 75erne uten betegnelse bak. Da har man komplekser.

Eller bare liker å ha en clean bak?

Han er stort sett ute etter å forsvare sitt valg av modell/batteri, ikke 60 75 ikke P men 100D


SoftwareGeek

Tråden heter 75D vs 100D, så da er det jo bare å fyre løs. Mange 75D til salgs på finn, der lyves det forøvrig om HK. 75D er nærmere 442 HK, ikke 524 HK.

olavxxx

Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 20:14
Tråden heter 75D vs 100D, så da er det jo bare å fyre løs. Mange 75D til salgs på finn, der lyves det forøvrig om HK. 75D er nærmere 442 HK, ikke 524 HK.
Nå er det jo ytelsen som teller da, det skiller svært lite mellom S75D og S100D på 0-100.
Ladehastighet og rekkevidde gjør jo 100 mer attraktiv.

Skal man ha bedre ytelse, må du nok selge 100D og kjøpe en P.

SoftwareGeek

Lite som skiller? ca 100 HK og 100 i NM. Det merkes det.

olavxxx

Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 20:30
Lite som skiller? ca 100 HK og 100 i NM. Det merkes det.
Er ikke 100 Hk som skiller, da hadde det vært mye bedre ytelse :-)
Det må i så fall være S75D før de gikk 0-100 på 4,4 sekunder!

mthoring

Sitat fra: olavxxx på mandag 21. januar 2019, klokken 20:34
Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 20:30
Lite som skiller? ca 100 HK og 100 i NM. Det merkes det.
Er ikke 100 Hk som skiller, da hadde det vært mye bedre ytelse :-)
Det må i så fall være S75D før de gikk 0-100 på 4,4 sekunder!

Nå veier jo 100 mer også, tviler ikke på at det er en liten forskjell der, men det blir jo uvesentlig ift. forskjellen opp til P ja. Hvis jeg skulle gått for 100, så ville det vært for at jeg trengte rekkevidden, ikke pga brøkdeler av et sekund fra 0-100.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

jkirkebo

Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 20:14
Tråden heter 75D vs 100D, så da er det jo bare å fyre løs. Mange 75D til salgs på finn, der lyves det forøvrig om HK. 75D er nærmere 442 HK, ikke 524 HK.

Evt. 332hk på de som ikke er uncorked.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emurof

#142
Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 15:19
Køen vil ikke være den samme, siden man i de fleste tilfeller kan kjøre til destinasjonen med 100 D uten å lade. Batteriet er 30% større. Det er mange kreative bortforklaringer for hvorfor man ikke kjøpte 100D. Filk et godt råd fra en mangeårig teslaeier, kjøp det største batteriet tilgjengelig, ikke vurder noe annet en gang.

Kanskje han burde holde seg for god til å snakke på vegne av alle andre. Batteriet er kanskje større, men det er prisen også. Ikke alle ønsker å legge ut de ekstra pengene for det man får for dem.

Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 16:07
Du får jo i tillegg mere NM og dermed bedre  «Tesla-følelse» i en 100D. Hvem vil vel ikke ha det. I tillegg ungår man flommen av 75D på bruktmarkedet når man vil selge. Restverdi er mye bedre.  Men igjen, det beviser at Musk gjorde rett, fjernet 75D og gjør plass på samlebåndet for Model 3.

Det var da voldsomt. Hvem vil vel ikke ha det? De som ikke er villige til å betale for det, naturligvis. Eller ikke føler at de har behov for det. Å påstå at de som har 75D liksom ikke har en like "ekte" Tesla blir for dumt.

Når det gjelder restverdi så går biler generelt raskere ned i pris jo dyrere de er.

Og hvis det blir en slik flom av 75D så må jo det bevise at 75D var et meget populært valg. Stikk i strid med det du snakker om.

Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 17:53
De som har voldtatt 75ern sin med chromedelete, sotede ruter, 21 tommer ++ får minst for bilen sin. Det er de som ofte trenger å få mest tilbake for bilen

Hva vet du om det, egentlig? Og hva er poenget med å rakke ned på andres valg på denne måten?

Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 20:14
Tråden heter 75D vs 100D, så da er det jo bare å fyre løs.

Nei, det er ikke det. Det er ikke en konkurranse. Det handler ikke om å vinne. Det handler om å diskutere forskjeller, ikke rakke ned på andres valg og lignende usakligheter.

Muffinman

Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 21. januar 2019, klokken 19:38
Det morsomste, er 75erne uten betegnelse bak. Da har man komplekser.
Hva med de som har 100 uten bling bak?

DannyRS

Har en 2019 75d loaner mens 2018 100d er på service. 75d er veldig rask den også, merker først forskjell når hastigheten er tresifret. Usikker på om noen av de har korker.
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

JorEl

Godt å høre :+1: Over 100kmt på mine kanter, da bryter man fartsgrensen med 20%. Da er jeg nesten i fengsel? :o
For oss var det TM3 LR Premium, men uten luftdempere.Når vi så fikk sjangsen, av Tesla og DNB ::), så tok vi et steg opp i Tesla-stigen. 100D var helt uaktuell pga økonomi. Ikke fordi vi ikke ville ha den!
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

SoftwareGeek

Sitat fra: DannyRS på mandag 21. januar 2019, klokken 22:16
Har en 2019 75d loaner mens 2018 100d er på service. 75d er veldig rask den også, merker først forskjell når hastigheten er tresifret. Usikker på om noen av de har korker.

Mens leafen er på service. Btw.. over 100 NM mer, merkes lenge før 100kmt ;-)

JorEl

Du er vist en hardware-geek du, SoftwareGeek 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Muffinman

Ser ut som også 100 kan ha en høyere degraderingsrate enn de "gamle" batteriene. Lite data enda, men en bruker på fb måler 5-6% tap på en ikke alt for gammel bil. Da frister det faktisk mer å tviholde på de gamle 85-ene enn så lenge for vår del. Ikke kult å bruke et stort beløp på ekstra batterikapasitet man bare har til "låns".

SoftwareGeek

#149
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 22. januar 2019, klokken 08:10
Ser ut som også 100 kan ha en høyere degraderingsrate enn de "gamle" batteriene. Lite data enda, men en bruker på fb måler 5-6% tap på en ikke alt for gammel bil. Da frister det faktisk mer å tviholde på de gamle 85-ene enn så lenge for vår del. Ikke kult å bruke et stort beløp på ekstra batterikapasitet man bare har til "låns".

Ja, jeg har hørt at de nye 100D bilen er dobbelt så dårlige som de gamle feilfrie fra 2013-2014. Den beste bilen i verden, er den jeg har nå, ingen over ingen ved siden av. MYE bedre å kjøpe gamle 2014 modellern :-P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA