Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endre til max 13A eller 16A på standard ladekladd?

Startet av Theppan, fredag 29. desember 2017, klokken 01:11

« forrige - neste »

Theppan


Kom over denne brukerveiledningen til standard ladekladd i en annen tråd.

http://www.kopp.eu/de/attachments/content/105553/2.-percedos_manual.pdf

Der fremkommer tydelig at ladekladden støtter både 13A og 16A ladestrøm.
Er det noen som har åpnet ladekladden for å se om det er noen dip svitsjer som kan endres? I såfall er det jo mulig å endre til industrikontakt i enden. Hadde jo vært praktisk    :)

Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Egil Fonn

Blombert. Åpnes den blir det dårlig med garanti.
Den som du referer til heter MK 4 med art.nr 2940.0001.0
Den som følger med 17modellen heter MK 7 med art.nr. 2942.0309.9
Kunne gjerne tenkt meg MK 4 versjonen med regulering 6-8-10-13-16A
Det står faktisk i manual du har lagt ut: Parametre justerbar ved produksjonsprosessen.
Mulig dip setting og merkelapp er eneste forskjell?
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Ingeniøren

Tror det er lurt å forholde seg til at du maks kan trekke 10A over en Schuko kontakt.

Så lenge vi begrenser oss og unngår brann kan de som vil fortsette å lade på kladden. Om vi får noen branner så må alle, også folk som kjøpte elbil for noen år siden, over på ladere til 10-20 tusen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

PionerThink

Har selv ladekladder det står 12A på som fulgte med vår 2014-modell. Ser de har forskjellig nummer, men samme A kapasitet/spec.
Vi lader stort sett på "reduced" ladesetting i bilen som betyr rundt 9,5-10 A. Dette passer som regel med at den er fullt oppladet til morran etter, men noen ganger vi har kjørt den "tom" sent på kveld må jeg faktisk over på "max" setting og 12A for å få ladet den opp tidsnok til jeg drar morgenen etter ???
Er også greit om vinteren å ha muligheten til 12A lading hvis man bare er kort tid hjemme og skal ut igjen og ønsker litt mer "påfyll" og forvarming av bil når man drar igjen etter en time eller to :+1:
Sånn sett kunne det vært greit å hatt en trinnløs lader med mulighet til både 14A og 16A over en kort periode, men da med føler i kontakt som slår den av hvis det blir for varmt ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Toalmar

Hvis man ønsker å ha mulighet til å lade med 16A burde man vel strengt tatt få montert en ladestasjon som er beregnet for dette.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Theppan

Industrikontakt, separat 16 A kurs med separat B-vern i sikringsskap i garasje er vel strengt tatt mer enn godt nok
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Autowinder

Sitat fra: Theppan på mandag 01. januar 2018, klokken 22:57
Industrikontakt, separat 16 A kurs med separat B-vern i sikringsskap i garasje er vel strengt tatt mer enn godt nok
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA