Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Installert 32A-kurs og TWC - får kun 16A-lading

Startet av olabu, torsdag 28. desember 2017, klokken 20:07

« forrige - neste »

olabu

Du har rett. Har redigert no. No har han bestilt releboks til meg og kan få gjort det i løpet av januar. Tipp topp! Takk for all hjelp her inne!
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

jan.lrsn

Jeg kommer med et sidespørsmål angående lading. Ved trefase 230V It-nett lading leser jeg av tabellen at bilen lader med 5,3kw på en 20A sikring. Er strømtrekket likt på alle tre fasene?

Mvh ikke Tesleeier... Enda ;)

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Griffel

#18
Sitat fra: jan.lrsn på tirsdag 16. januar 2018, klokken 17:05
Jeg kommer med et sidespørsmål angående lading. Ved trefase 230V It-nett lading leser jeg av tabellen at bilen lader med 5,3kw på en 20A sikring. Er strømtrekket likt på alle tre fasene?

Mvh ikke Tesleeier... Enda ;)
To faser trekker ca 2.6kW en fase 0.
Strøm i faseledninger: To med ca. 11.5A en med 20A.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jan.lrsn

Ok, takk for svar. Ikke så voldsomt mye å hente da på 3-fase kontra 1-fase.

martins

Hei.
Jeg har fått montert en Saltoboks (230V 1 fase) som elektrikeren har stilt inn på maks 20A. Jeg kan derimot bare lade på 13A maks. Jeg har også bare enkeltlader og ikke ettermontert denne relè boksen. Burde jeg ikke hvertfall fått ladet med 16A uansett, selv om jeg ikke har relè boksen ettermontert?
Bilen er en 2014 S85.

jkirkebo

Sitat fra: martins på torsdag 15. februar 2018, klokken 10:01
Hei.
Jeg har fått montert en Saltoboks (230V 1 fase) som elektrikeren har stilt inn på maks 20A. Jeg kan derimot bare lade på 13A maks. Jeg har også bare enkeltlader og ikke ettermontert denne relè boksen. Burde jeg ikke hvertfall fått ladet med 16A uansett, selv om jeg ikke har relè boksen ettermontert?
Bilen er en 2014 S85.

Du har gammel ledningsnett i bilen som begrenser 1-fase lading til 13A (ikke 16A som det skal være). Tesla bytter dette på garanti, og monterer releboksen samtidig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

martins

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 15. februar 2018, klokken 13:16
Sitat fra: martins på torsdag 15. februar 2018, klokken 10:01
Hei.
Jeg har fått montert en Saltoboks (230V 1 fase) som elektrikeren har stilt inn på maks 20A. Jeg kan derimot bare lade på 13A maks. Jeg har også bare enkeltlader og ikke ettermontert denne relè boksen. Burde jeg ikke hvertfall fått ladet med 16A uansett, selv om jeg ikke har relè boksen ettermontert?
Bilen er en 2014 S85.

Du har gammel ledningsnett i bilen som begrenser 1-fase lading til 13A (ikke 16A som det skal være). Tesla bytter dette på garanti, og monterer releboksen samtidig.

Tusen takk for tilbakemelding. Veldig nyttig forum dette. :)
Merkelig at dette ikke har blitt utbedret før, da bilen har vært inne flere ganger tidligere for utbedring av diverse garantiarbeid og bulletins. Tydelig at dette er noe man må spørre om for å få gjort noe med. Det er jo litt dumt for folk som ikke følger med her inne på forumet og som bare antar at det er slik det skal være.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA