Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Smart luftfjæring virker ikke smart.

Startet av echrist, torsdag 28. desember 2017, klokken 19:38

« forrige - neste »

echrist

Har hatt bilen en uke. Bilens fjæring står på low som standard. Når jeg skal opp til huset setter jeg bilen til standard, men bilen husker aldri dette. Har ikke sett tegnet med "auto raise location" som står i manualen. Mangler jeg noe i SW? ::)
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

rumi


sjokomelk

Jeg stusser på at bilen hele tiden går ned til Low. Jeg trodde Standard var normal høyde, og at den senket seg kun når man fikk opp litt fart. Er det normalt at Model X alltid ligger i low?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sjokomelk

Herp, derp :laugh: :P
Den stod til "Always". Jeg har tenkt at det betydde "Alltid senk bilen når farta blir høy nok for at det er rett", og ikke "Alltid senk bilen uansett". Så nå har jeg satt den Standard høyde og 90+ km/t for automagisk senking til Low.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

echrist

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 28. desember 2017, klokken 22:19
Herp, derp :laugh: :P
Den stod til "Always". Jeg har tenkt at det betydde "Alltid senk bilen når farta blir høy nok for at det er rett", og ikke "Alltid senk bilen uansett". Så nå har jeg satt den Standard høyde og 90+ km/t for automagisk senking til Low.

Ok, min stod i "Always". Jeg ser at når jeg setter bilen til high kommer tegnet med lokasjon. Satt hastighet til 80km/t.
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

olavxxx

Min husker high og very high tror jeg. Samt setter ned til low i ca 80 tror jeg.

geear

Dette står i manualen. Det er kun high og very high den husker på location.

D9

Jeg satt min til very high hjemme.
Når jeg kjører hjemmefra så senker den seg ikke til standard, men til high. Vanlig?
'14 Leaf
'15 Evalia

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: D9 på fredag 05. januar 2018, klokken 09:16
Jeg satt min til very high hjemme.
Når jeg kjører hjemmefra så senker den seg ikke til standard, men til high. Vanlig?

Den senker seg til High når du passerer 30 km/h og til Standard igjen dersom du er over 50 (?) eller noe sånt. Det er as designed.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

geear

Sitat fra: D9 på fredag 05. januar 2018, klokken 09:16
Jeg satt min til very high hjemme.
Når jeg kjører hjemmefra så senker den seg ikke til standard, men til high. Vanlig?
Manualen gir deg svar på dette:

• Very High. Når fjæringen er stilt inn til
Very High, senker den seg automatisk til
High når hastigheten når 35 km/t.
• High. Når fjæringen er stilt inn til High,
senker den seg automatisk til Standard
når hastigheten når 55 km/t.
• Standard. Standard-innstillingen sikrer
best mulig komfort og håndtering under
alle lastforhold.
• Low. Å senke høyden kan gjøre det
enklere å lesse varer av og på, samt å
sette seg inn i, og gå ut av, bilen.
• Very Low. Denne innstillingen stilles inn
manuelt og gjelder kun for den aktuelle
kjøreturen.

D9

'14 Leaf
'15 Evalia

D9

Sitat fra: gr på fredag 05. januar 2018, klokken 10:51
• Very High. Når fjæringen er stilt inn til
Very High, senker den seg automatisk til
High når hastigheten når 35 km/t.
• High. Når fjæringen er stilt inn til High,
senker den seg automatisk til Standard
når hastigheten når 55 km/t.


Very high - high:
Dette fungerer greit. Senker seg så snart jeg kommer opp i fart.
High - standard:
Dette fungerer ikke for meg. Testet med hastighet over 70km/t, men den senket seg ikke til standard.

Snodig.
'14 Leaf
'15 Evalia

Øggen

Sitat fra: D9 på søndag 07. januar 2018, klokken 11:26

Testet med hastighet over 70km/t, men den senket seg ikke til standard.

Snodig.

Senke den seg til LOW, eller senke den seg ikkje i det heile ned fra high?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

D9

Virker som om den går fra very high til high på 55 km/t
Ikke testet hvor fort jeg må kjøre for å senke videre til standard, men 70+ gjorde ikke susen.

Altså, den forblir i high, senker seg ikke videre.

Senking til low på angitt fart fungerer, men det virker som om fra very high til high krever langt mer enn 55 som det står i manualen.
'14 Leaf
'15 Evalia

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA