Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluken fryser fast (2018 mod)

Startet av HPSE, torsdag 28. desember 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

HPSE

Foreldrene mine fikk bil for en mnd siden og har opplevd 2-3 ganger at ladeluken fryser fast.... Noen som har noen gode triks for å unngå dette? De kjøpte noe Thule silikonspray og spraya dette rundt ladeluken, men finnes det noe bedre? Hvor bør man evt spraye/smøre på det? Legg gjerne ved et bilde :-)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

hanche

Jeg tror ikke dette er spesielt for 2018-modellen, men noe alle Soul-eiere sliter med. Hvis du leter bakover i dette forumet, vil du finne flere tråder om det.

Silikon på gummilisten bak lokket har vært nevnt. Men når jeg opplever det, er det typisk vann og våt snø som ligger utvendig på lokket – og ikke minst rundt kanten av lokket. Man kommer langt på vei ved å pirke løs isen rundt lokket. Jeg slår gjerne lett på lokket med en knyttneve, for å brekke opp og løsne isen. Jeg har vært heldig nok alltid å ha med min kone når dette skjedde, så en av oss kan trykke på utløserknappen og den andre forsøker få opp lokket. Er du alene, må du kanskje ty til nødåpneren som du finner under panseret. Da kan du betjene den med den ene hånden og pirke løs lokket med den andre.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

goggo

Sitat fra: hanche på fredag 29. desember 2017, klokken 13:38
Man kommer langt på vei ved å pirke løs isen rundt lokket. Jeg slår gjerne lett på lokket med en knyttneve, for å brekke opp og løsne isen.

Jeg drar et kredittkort e.l. langs hele sprekken rundt lokket, evt. kombinerer med å slå forsiktig på lokket.  Har sluppet å bruke nødutløseren så langt.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA