Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruk og lading av Tesla i kaldt vær, tips ønskes?

Startet av geear, torsdag 28. desember 2017, klokken 09:20

« forrige - neste »

sjokomelk

Sitat fra: gr på fredag 29. desember 2017, klokken 00:03
Kan noen avkrefte/bekrefte at varmeinnstillingen må stå på Hi for at den skal varme batteriet?
Avkreftet. Range Mode Off er det som trengs for at varmekolben skal aktiveres.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

nie

Med rangmode off og forvarming i ca 30 min mens jeg er i Røldal Skisenter pleier jeg å få OK ladehastighet på Chadehmo i Røldal etter 5-10km kjøring selv om temp er 5-10 blå.

JFa

Sitat fra: sjokomelk på fredag 29. desember 2017, klokken 00:10
Sitat fra: gr på fredag 29. desember 2017, klokken 00:03
Kan noen avkrefte/bekrefte at varmeinnstillingen må stå på Hi for at den skal varme batteriet?
Avkreftet. Range Mode Off er det som trengs for at varmekolben skal aktiveres.
Men da varmekolben slår seg av ved +12gr.C batteritemp blir det ikke allverdens ladehastighet ut av batterivarmingen. Kjøring må til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA