Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

batteristatus ved 100.000

Startet av pwb, onsdag 27. desember 2017, klokken 09:31

« forrige - neste »

pwb


Rav4_EV

#1
Nei, se nest siste og siste data. Dette stemmer ikke. Noe er resatt?

At det ikke er forskjell i indre motstand på cellene etter 100.000 er også meget underlig.

I min paranoide verden innbiller jeg meg at verkstedet har nullstilt batteridata for å vise deg at batteriet er i topp stand når den bikker ut av garantiperioden.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

pwb

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 27. desember 2017, klokken 15:51
Nei, se nest siste og siste data. Dette stemmer ikke. Noe er resatt?

At det ikke er forskjell i indre motstand på cellene etter 100.000 er også meget underlig.

I min paranoide verden innbiller jeg meg at verkstedet har nullstilt batteridata for å vise deg at batteriet er i topp stand når den bikker ut av garantiperioden.

Er heldigvis 120.000 på batteriet.

Rav4_EV

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

bobakka

Er dette 80 eller 88 celler?
Hva er verdien ved Traction Battery Tot Capacity? Ser ut som 40,7 Ah?
Det er vel rundt det et nytt 80 cellers batteri skal være på, og tyder på at BMS'en er resatt
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

pwb

Sitat fra: bobakka på torsdag 28. desember 2017, klokken 13:47
Er dette 80 eller 88 celler?
Hva er verdien ved Traction Battery Tot Capacity? Ser ut som 40,7 Ah?
Det er vel rundt det et nytt 80 cellers batteri skal være på, og tyder på at BMS'en er resatt

80 celler

bobakka

Jeg opplevde også at BMS'en ble resatt ved en service. Ved start av service var kapasitet 39 Ah og ved retest var den 44 Ah. Den justerte seg inn i løpet av et par måneder.
Vær obs på at du kan kjøre tom etter en reset pga at BMS'en sier to prikker igjen når du har brukt opp 39 Ah og er tom, fordi den tror det er 5Ah igjen
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

sylwester

Er ikke dette direkte skadelig for batteriet? Dvs. å kjøre den tom mens den tror det er 5Ah igjen?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

bobakka

Bilen mister all kraft ved batterispenning på 2,80 V og slår seg av ved 2,75V. Dette overstyrer hva BMS'en måtte ha av beregninger.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA