Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av elbil og teknologisk utvikling.

Startet av Tor Ping, mandag 25. desember 2017, klokken 09:13

« forrige - neste »

Øyvind.h

Hjelper å spare 30-40.000,- hvert eneste år på drivstoff, bom og årsavgift.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mobileum

#31
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. desember 2017, klokken 00:16
Hjelper å spare 30-40.000,- hvert eneste år på drivstoff, bom og årsavgift.

Da skal man jammen kjøre mye igjennom bommer, bo i Oslo eller Bergen, og ha tro på mye vær som gir mye forurensning. Kjapp hoderegning ca. 24.000.- året i bompenger.... Årsavgiften, som bare var på 484.-, 455.- blir borte om noen dager.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Sele

Årsavgift på 484 kr var å ta i. Den var på bare 455 kr for 2017

Tor Ping

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. desember 2017, klokken 00:16
Hjelper å spare 30-40.000,- hvert eneste år på drivstoff, bom og årsavgift.

Desverre eller heldigvis kjører jeg ikke så mye eller gjennom så mange bommer at besparelsen min blir så mye. Men ca 15k er verdt å ta med seg det også :)

Øyvind.h

Sitat fra: Mobileum på torsdag 28. desember 2017, klokken 00:36
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. desember 2017, klokken 00:16
Hjelper å spare 30-40.000,- hvert eneste år på drivstoff, bom og årsavgift.

Da skal man jammen kjøre mye igjennom bommer, bo i Oslo eller Bergen, og ha tro på mye vær som gir mye forurensning. Kjapp hoderegning ca. 24.000.- året i bompenger.... Årsavgiften, som bare var på 484.-, 455.- blir borte om noen dager.

Ja det skal ikke mere til enn at man bor i en storby og kjører 20-25.000km hvert år. Verre er det ikke. Det gjelder mange! Og det popper opp bommer utenfor byene også, eksempelvis strekket Oslo-Hamar, så besparelsene øker.

Når jeg kjøpte elbil i 2013 regnet jeg meg frem til ca 30.000,- spart hvert år. Da kjørte jeg 20k i året, og bor helt riktig i en storby.
2000 mil X 0,7 i årssnitt X 13kr literpris= 18.200,- i diesel. Bruker nå 3-4000,- i strøm. Resten supercharger og destinasjonslading.
Årlig regning fra Fjelinjen var 10-15.000,-
Årsavgiften min gikk fra ca 3300,- til 450 eller noe sånt.

Sum ca 30.000,-.

Nå i 2018 går årsavgiften fra 450,- til 0,-, det har kommet rushtidsavgift og kjørelengden min har økt fra 20 til 25k.
Sparer nå mer enn 30k i året.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA