Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen fått tilbake bilen nå i Desember på Kokstad?

Startet av Bjoris, lørdag 23. desember 2017, klokken 00:58

« forrige - neste »

Simmelim

Helt skandaløst! Jeg hadde aldri funnet meg i det! Nå bor jeg kanskje nærmere mitt servicesenter men det er ingen tvil om at jeg hadde vært der daglig. Jeg har også fått beskjed om at jeg ikke har de adaptiv lyktene og at en retrofit vil komme om 2-6 mnd. Dette er i min bok elendig service men igjen er jo dette en fillesak iforhold til hva du utsettes for!

Øyvind.h

Sitat fra: bjoris på tirsdag 02. januar 2018, klokken 13:06
Her fortsetter ting som før, bilen står på samme sted som for en mnd siden ingen svarer på tlf/mail. Jeg har holdt «fred» (ikke mast) nå siden 20.12 da de skrev tilbake siste gang med info om at de prøvde før jul, men kunne ikke love noe.

Jeg purret igjen i dg tidlig.

Hva tenker folk, bare å vente tolmodig eller går den en grense for hvor lang tid de kan bruke selv når du får dekket leiebil? Hadde jeg ønsket en RAV4 så hadde jeg kjøpt den, men det ønsket jeg ikke og har ikke fått mer lyst på det etter 6 uker i en slik:)

Be pent om en X eller S lånebil. Jeg har det nå blant annet pga behov for litt lakkering. Min bil var ferdig før jul, men Tesla ringte meg og sa de ikke var fornøyd med jobben lakkeringsfirmaet hadde gjort så de ville sende bilen min tilbake igjen.

Med keep warm funksjonen og X lånebil kan de bare beholde min en stund om de vil. Hadde jeg derimot ikke fått Tesla hadde jeg hatt mye mindre tålmodighet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

#17
Det tar fort mesteparten av en arbeidsdag for meg å hente en ny bil og det er egentlig ikke poenget, jeg vil ha min egen bil, jeg vil ikke at den står ute i regn og snø, mildvær og kulde om enn annen, uten å være i bruk. Hjemme står den i garasje og jeg koster ut vannet hver dag og jeg passer på å bremse skivene tørr før jeg rygger den inn i garasjen... Rimelig meningsløst når en ser hvordan den blir behandlet av Tesla nå...;

Først stod den 2 dager uten strøm, så har den stått i 5 uker uten at noen har rørt den. Kan jo bare tenke meg hvordan bremsene er nå f.eks og om det har vært mye aktivitet på denne plassen er faren for parkeringsbulker og annet der også, eller hærverk, men basert på ca 1% tap i strøm pr dag har den neppe vært kjørt iallefall.

Nei, det føles rimelig bortkastet å ha passet på bilen slik jeg har gjort med å parkere den lengst borte fra inngangen på kjøpesentrene, aldri kjøre den tom for strøm, passe på å ha den ren og pen mv...

Jeg er seriøst inne på tanken på å selge bilen når jeg får den tilbake, det er noe med å gi seg mens leken er god og jeg kjenner at dette er ikke greit og jeg har ikke tid eller overskudd til slikt. Det er flott at Tesla er med på å bane vei for elektrisk transport etc, men jeg tror jeg har gjort mitt i denne bransjen for en stund.

Ikke lett å finne noe fornuftig annet på bilfronten, jeg tror faktisk det blir en nyere mindre varebil med hengerfeste, som bil nr 2 som jeg kan herje rundt med og så får vi vurdere på nytt når model 3 reservasjonen er klar. I mellomtiden får vi klare oss med Leaf30en, den hadde vi en stund som bilnr 1 mens vi ventet på Teslaen også og det fungerte faktisk overraskende greit. Det blir ikke Kroatia med bil før tidligst 2019 uansett...

CaZpaH

Har du luftet tankene du har over her med Tesla? Eventuelt be om å få snakke med noen lenger opp i systemet til Tesla og luft dette (har jo lest at de ønsker at kunder som har problemer tar kontakt lenger opp i systemet).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Bjoris

Ikke lett å komme i kontakt med noen i Tesla når en ikke kan stikke innom. Prøvd å ringe mange ganger i dag, syns det topper seg litt når en ringer 1655 og får beskjed om at kontoret er stengt, det står åpent til 1700, men greit, de skal vel gå hjem kl. 1700 da... Vel, de tar ikke tlf uansett eller svarer på mail...

olavxxx

Sitat fra: bjoris på onsdag 03. januar 2018, klokken 16:58
Ikke lett å komme i kontakt med noen i Tesla når en ikke kan stikke innom. Prøvd å ringe mange ganger i dag, syns det topper seg litt når en ringer 1655 og får beskjed om at kontoret er stengt, det står åpent til 1700, men greit, de skal vel gå hjem kl. 1700 da... Vel, de tar ikke tlf uansett eller svarer på mail...
Inne på my tesla kan du sende eskalert melding, da går den innom noen i ledelsen tror jeg.

Bjoris

Sitat fra: olavxxx på onsdag 03. januar 2018, klokken 23:09
Sitat fra: bjoris på onsdag 03. januar 2018, klokken 16:58
Ikke lett å komme i kontakt med noen i Tesla når en ikke kan stikke innom. Prøvd å ringe mange ganger i dag, syns det topper seg litt når en ringer 1655 og får beskjed om at kontoret er stengt, det står åpent til 1700, men greit, de skal vel gå hjem kl. 1700 da... Vel, de tar ikke tlf uansett eller svarer på mail...
Inne på my tesla kan du sende eskalert melding, da går den innom noen i ledelsen tror jeg.
Det visste jeg ikke, takk for tipset! Det skal jeg gjøre ASAP!

Bjoris

Kom faktisk gjennom på tlf nå, men til ett kundesenter, men han kunne iallefall lese en status på bilen. Der stod det at den var satt på vent pga at det manglet deler til ladeporten. Virker veldig rart siden de på Kokstad sa til meg at det var laderen som skulle byttes og at alle delen var kommet (det skulle samtidig fikse noe i førerdørar slik at den blir 100%, den henger av og til litt før den åpner). Jeg har selv sett via appen at de ikke har kjørt med bilen etter at jeg fikk denne statusen da den har blitt satt bort på enn oppsamlingsplass...

Vel, han lovet at jeg skulle bli oppringt fra Kokstad med en skikkelig oppdatering, har også bedt om en bil med hengerfeste, de skulle se om det var mulig å skaffe...

Vel, vel, da ringer de sikkert om 5 min;)






snd

Sitat fra: olavxxx på onsdag 03. januar 2018, klokken 23:09
Sitat fra: bjoris på onsdag 03. januar 2018, klokken 16:58
Ikke lett å komme i kontakt med noen i Tesla når en ikke kan stikke innom. Prøvd å ringe mange ganger i dag, syns det topper seg litt når en ringer 1655 og får beskjed om at kontoret er stengt, det står åpent til 1700, men greit, de skal vel gå hjem kl. 1700 da... Vel, de tar ikke tlf uansett eller svarer på mail...
Inne på my tesla kan du sende eskalert melding, da går den innom noen i ledelsen tror jeg.

Eskalering via MyTesla går direkte til US med rask tilbakemelding.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Bjoris

Da har jeg «eskalert til ledelsen» via MyTesla, etter at de selvsagt ikke ringte tilbake som lovet i går...

THE

Sitat fra: bjoris på fredag 05. januar 2018, klokken 10:25
Da har jeg «eskalert til ledelsen» via MyTesla, etter at de selvsagt ikke ringte tilbake som lovet i går...

Det er vel neste steg for min del også. Gir Service i Bergen mulighet til over helga med å ringe meg (eller svare på mail). Har ikke store forhåpninger selv om en gubb på servicetelefonen til Tesla lovte å gi Bergen beskjed om å lese eposten(e) mine og ringe meg tilbake.

Korrespondansen min med Bergen Service Center er telefon til de 7. november (fikk svar!!) med beskjed om å sende liste med feil/mangler på epost. Sendte epost 8. november, og fikk auto-svar om at de skulle ta kontakt med meg så raskt som mulig. Ingen tilbakemelding så langt på tross av at jeg har purret på epost 21. og 27. november, 7. desember, 4. januar. Forsøkte også å ringe et par ganger i november/desember uten å få kontakt med dem. Fikk som sagt snakket med en på kundeservice hos Tesla i går som lovte at han skulle purre på dem i Bergen.

To måneder uten engang å få dato for verkstedtime er litt i drøyeste laget. Da jeg ringte 7. november antydet damen jeg snakket med at jeg kunne få time midt i januar (2,5 mnd ventetid), men hun ville ha liste med omfang før hun satte opp time. Regner ikke med ventetid på verksted er kortere nå, så må vel belage meg på på få time rett over påske kanskje... Heldigvis er det ikke noen feil som gjør bilen ubrukelig for min del.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Bjoris

Sitat fra: THE på fredag 05. januar 2018, klokken 10:44
Sitat fra: bjoris på fredag 05. januar 2018, klokken 10:25
Da har jeg «eskalert til ledelsen» via MyTesla, etter at de selvsagt ikke ringte tilbake som lovet i går...

Det er vel neste steg for min del også. Gir Service i Bergen mulighet til over helga med å ringe meg (eller svare på mail). Har ikke store forhåpninger selv om en gubb på servicetelefonen til Tesla lovte å gi Bergen beskjed om å lese eposten(e) mine og ringe meg tilbake.

Korrespondansen min med Bergen Service Center er telefon til de 7. november (fikk svar!!) med beskjed om å sende liste med feil/mangler på epost. Sendte epost 8. november, og fikk auto-svar om at de skulle ta kontakt med meg så raskt som mulig. Ingen tilbakemelding så langt på tross av at jeg har purret på epost 21. og 27. november, 7. desember, 4. januar. Forsøkte også å ringe et par ganger i november/desember uten å få kontakt med dem. Fikk som sagt snakket med en på kundeservice hos Tesla i går som lovte at han skulle purre på dem i Bergen.

To måneder uten engang å få dato for verkstedtime er litt i drøyeste laget. Da jeg ringte 7. november antydet damen jeg snakket med at jeg kunne få time midt i januar (2,5 mnd ventetid), men hun ville ha liste med omfang før hun satte opp time. Regner ikke med ventetid på verksted er kortere nå, så må vel belage meg på på få time rett over påske kanskje... Heldigvis er det ikke noen feil som gjør bilen ubrukelig for min del.

Nei, dette er ikke noe jeg har "for vane", men jeg innser at uten eskalering så vil ting ta enda lengre tid og jeg tror også det må være større sjans for at ledelsen forstår utfordringene når vi som kunder eskalerer ting heller enn at vi bare å sitte der og er misfornøyd...

Så er det selvsagt viktig at en ikke eskalerer for småting, men jeg mener at 6 uker på verksted nærmest uten oppdatering, tomt batteri, bilen står stuck ute i øsepøs etc og nå da en ny historie om hva som er feil, det kvalifiserer for eskalering...

Bekkenes

Sitat fra: Simmelim på tirsdag 02. januar 2018, klokken 14:45
Helt skandaløst! Jeg hadde aldri funnet meg i det! Nå bor jeg kanskje nærmere mitt servicesenter men det er ingen tvil om at jeg hadde vært der daglig. Jeg har også fått beskjed om at jeg ikke har de adaptiv lyktene og at en retrofit vil komme om 2-6 mnd. Dette er i min bok elendig service men igjen er jo dette en fillesak iforhold til hva du utsettes for!


Har du luftfjøringer?
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

olavxxx

Har ikke fått noe status jeg heller.
Fikk bilen utlevert 22. Des på kvelden, NAF hentet den 28. Des på kvelden.

Har blitt lovet status for 3 dager siden.
Hadde vært greit å vite om man snakker uker eller måneder, jeg tør ikke bruke leiebilen så mye med parkering på sentre osv. I tilfelle noen skulle kjøre i den (er jo en heftig egenandel).

Så jeg tar mye buss nå, litt kjedelig...

Bjoris

Det tenker jeg ikke på, har ikke signert på noe og om det blir dyrere enn på min egen forsikring så betaler jeg aldri i livet mer enn om det var min bil...

*redigert*
Det var fruen som hentet bilen, hmmm, må sjekke hva hun evt har signert på! Godt poeng, men du verden så lite aktuelt det er å betale noe som helst på denne leiebilen...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA