Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen fått tilbake bilen nå i Desember på Kokstad?

Startet av Bjoris, lørdag 23. desember 2017, klokken 00:58

« forrige - neste »

Bjoris

Nå er det en mnd siden bilen min ble levert på Kokstad og ingenting skjer, jeg har leiebil og de skal dekke bensin så jeg kan ikke klage for mye, så spm er mer av nyskjerrighet, har de levert noe som helst tilbake i Desember eller jobber absolutt alle med utlevering av nye biler?

Jeg er ikke fornøyd med at bilen står ute i øspøs, kulde og mildvær om en annen uten å bli brukt, men vi får bare studere den skikkelig en gang til neste år når bilen forhåpentligvis leveres tilbake!!

jlan

Jeg leverte bilen den 12. desember, fikk leiebil noen timer og fikk den tilbake samme ettermiddagen. Service, håndbrekk oppgradering ++. Avtalen var opprinnelig 23. november, bestilt 28. september. Når jeg møtte opp i november ga de meg alternativene leiebil eller beholde min egen inntil videre. Jeg valgte det siste, så ringte de 11. desember og ba meg komme dagen etter. De kunne jo ha ringt meg før jeg møtte opp første gang, men alt i alt så synes jeg det var greit nok,  i den vanskelige situasjone de er. Det hjalp jo også at jeg slapp å betale for servicen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Bjoris

#2
Ok, merkverdig prioritering, ta inn biler til service før en fikser biler som har diftsstans, de har alle delene, samtidig har de dyr leiebil gående sålenge de ikke får den ferdig.

Vet rett og slett ikke hvorfor de ikke gjør ferdig min bil. De skal sette inn ny lader (min lader ikke og derfor kan den naturlig nok ikke brukes) og skifte noen deler på førerdøra!

Bestilte model 3 ved lanseringen og har store planer om å bytte Leaf30en vår med denne, men vet ikke helt lengre. X'en har fungert fint så det er første gangen den er på verksted, men jeg savner virkelig den fantastiske servicen på Kokstad fra 2014 Sen vi hadde, nå er det langt under forventningen, bilen går helt tom for strøm og det er komplett umulig å komme i kontakt med dem, til slutt fant jeg eposten til en som tidligere har gitt god service og hun gjør nok det hun kan, hun ofikk nødladet bilen etter at den hadde stått 2 døgn uten strøm og jeg hadde i tydlige ordelag meddelt hva jeg syns om slikt

Det blir helt feil når en leverer fra seg en så kostbar bilen og Tesla ikke klarer å håndterer den etter bok og en selv må bruke mye energi og presse dem til det.

Vel, regner med bilen kommer hel og fin tilbake i Januar en gang og at alt er glemt, men helt glemt blir det ikke og jeg må si jeg er ekstremt skeptisk til hvordan de skal kunne håndtere model 3 om ikke altfor lenge

jlan

Sitat fra: bjoris på lørdag 23. desember 2017, klokken 17:29
Ok, merkverdig prioritering, ta inn biler til service før en fikser biler som har diftsstans.

Det kan ha med kompetanse å gjøre, de kan vel sette en lærling til å ta service.  Det består i å kikke litt her og der, fylle spylevæske, bytte pusserblader og bytte olje på diffene.

Det forundrer meg likevel at de ikke fordeler trykket på de forskjellige avdelingene bedre, ved å flytte på biler eller folk. DK sender f.eks. rutinemessig biler fra Kokstad til Drammen for visse skader. Det går over natten, så de taper nesten ikke tid på det.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

olavxxx

Fikk utlevert en ny "klargjort" bil,full av støv, løv i frunk, dårlig sveist teppe, bulk i plasthjulbue, bull i fanger, ripe i panser, krøllete pakning på ene måkevingedøren og den andre pakningen stod 3-4mm opp i luften.

Har slitt litt med den døren, lukker seg ikke alltid, samt får regn ned i setet og på teppet ved åpning av dør.

o.b.lix

Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

olavxxx

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 26. desember 2017, klokken 11:22
Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.
De sa jeg måtte ta i mot den innen 7 kalenderdager fra de hadde den, stod visst i kontrakten.

Hodetelefoner

Sitat fra: olavxxx på onsdag 27. desember 2017, klokken 11:22
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 26. desember 2017, klokken 11:22
Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.
De sa jeg måtte ta i mot den innen 7 kalenderdager fra de hadde den, stod visst i kontrakten.

Tesla produserer ca like mange biler hver måned. Hr ikke noe med kvartal slutt å gjøre.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 26. desember 2017, klokken 11:22
Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.

Jeg hadde bestilt bil jeg skulle få cirka midtveis i august, den kom ca 25/9. Nå var min bra klargjort og uten feil jeg kunne se, men å skulle bestille for å få den utenom kvartalsslutt er helt bingo om lar seg gjøre.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

CaZpaH

Sitat fra: KristofferH på onsdag 27. desember 2017, klokken 12:01
Sitat fra: olavxxx på onsdag 27. desember 2017, klokken 11:22
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 26. desember 2017, klokken 11:22
Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.
De sa jeg måtte ta i mot den innen 7 kalenderdager fra de hadde den, stod visst i kontrakten.

Tesla produserer ca like mange biler hver måned. Hr ikke noe med kvartal slutt å gjøre.

Jo det har noe å si. Finansperiodene vises kvartalsvis og det er tydelig i statistikken over nyregistrerte teslaer (teslastats.no) at de pusher mest mulig biler før kvartalet slutter. Dette har med at tesla kan gå til investorene sine og vise hvor mye biler de selger hvert kvartal. Da går det ofte utover klargjøringen av nye biler da de ikke har nok folk/tid til å gjøre ferdig nok biler i forhold til antallet som skal ut. Derfor kuttes det i hjørner og resultatet ser enkelte kunder.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

prophan

Jeg tok levering av bilen ca i september og fikk gleden av å kjøre den et par måneder. Den har vært på Kokstad siden 27.nov. Altså litt over 1 måned. Det kom masse feilmeldinger og dører etc sluttet å fungere etter hvert. Tydelig at det ikke var strøm i 12 volteren. Noen dager etter at bilen var tauet til dem, svingte jeg innom for å høre status, da det var umulig å komme gjennom tlf. Fikk snakket med en som sa at det ville ta litt tid å feilsøke bilen. Men etter å ha vært der 2x i ettertid har jeg ikke fått hørt hva som er galt med bilen, og de har heller aldri ringt som lovet x antall ganger. Bilen står parkert på samme sted, og nå frykter jeg virkelig for hovedbatteriet. 
I mellomtiden har jeg ingen informasjon på hva som skjer med bilen og når jeg kan forvente å få den igjen. Dette er min andre Model X, og begynner å bli lei av problemer og å hanske med service.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

olavxxx

Hovedbatt vil koble seg ut hvis det går veldig lavt i strøm, så det er ikke noe farlig egentlig. Men klart at biler bør ikke stå for lenge, kommer rust på bremser, fukt, kanskje parkeringsbulker osv.

o.b.lix

Jeg ville ha krevd kjøpet hevet med mindre de tok tak i problemet umiddelbart, enten ved overtid, kjøpe tjenesten fra tredjepart eller fraktet bilen til SC med ledig kapasitet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

olavxxx

Sitat fra: o.b.lix på fredag 29. desember 2017, klokken 16:41
Jeg ville ha krevd kjøpet hevet med mindre de tok tak i problemet umiddelbart, enten ved overtid, kjøpe tjenesten fra tredjepart eller fraktet bilen til SC med ledig kapasitet.
Jeg håper Tesla får orden på sakene før model 3 lanseres, men de har jo utlyst mange stillinger i Norge nå.

Bjoris

Her fortsetter ting som før, bilen står på samme sted som for en mnd siden ingen svarer på tlf/mail. Jeg har holdt «fred» (ikke mast) nå siden 20.12 da de skrev tilbake siste gang med info om at de prøvde før jul, men kunne ikke love noe.

Jeg purret igjen i dg tidlig.

Hva tenker folk, bare å vente tolmodig eller går den en grense for hvor lang tid de kan bruke selv når du får dekket leiebil? Hadde jeg ønsket en RAV4 så hadde jeg kjøpt den, men det ønsket jeg ikke og har ikke fått mer lyst på det etter 6 uker i en slik:)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA