Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Baby innelåst i Tesla

Startet av bmw2002, fredag 22. desember 2017, klokken 23:18

« forrige - neste »

sylwester

Mange av mine bensinbiler har gjort det uten at det har skapt artikler i aviser. Det pleier jo bare være å åpne bilen igjen, men jeg har hatt et tilfelle der nøkkelen var i bilen da dørene låste seg og endte opp med å måtte ringe veihjelp. På grunn av det er jeg ingen fan av at biler slår seg av eller låser seg automatisk. 
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Mippen

#16
Hvis du har en fysisk nøkkel liggende i bilen vil den ikke låse seg. Jeg har hatt bilen min på verksted hvor de har måtte ta ut batteri av keyfob for å så ringe meg for å få meg til å låse bilen via appen. Bilen låser seg bare etter en stund hvis den har blitt kjørt uten nøkkel med app og bilen registrerer at den står i park og døren blir åpnet/lukket. Jeg husker ikke i farten om det kommer advarsel. Mulig det gjør, for det kommer i hvert fall opp advarsel når du har startet bilen via appen om at du har to minutter på deg til å kjøre før bilen stopper og må startes på nytt.

Hvis du begynner å kjøre bilen før 2 minutter kan den kjøres helt til du stopper og sitter den i P og forlater bilen. Mulig det samme skjer hvis den er inaktiv også. De fleste kjører vel bilen til de stopper og forlater den, så er ikke så godt  å få med seg advarsel.  Som sagt er det mer unntak enn regel at man bruker appen til å kjøre. Selv falt jeg og skadet meg en gang på tur slik at nøkkel ikke kunne brukes. Da var det godt å ha mobilen slik at jeg kunne kjøre bilen til legevakten. Var imidlertid litt problemer med å få kontakt med bilen når jeg skulle hjem fra legevakten pga. dekning. Brukte sikkert 10 minutter på å komme meg inn i bilen og få startet på den. Var på nippet til å bestille taxi. Derfor er det ikke tvil om at systemet ikke skal brukes i stedet for nøkkel men som enn nødløsning. Ville i hvert fall aldri forlatt små barn i bilen når man er 100 % avhengig av godt mobilnett for at det skal fungere. Vil si at det er en grov brukerfeil.
Fremtiden er elektrisk.

rusleape

Er dette en ungdomsskoleelev som har skrevet en novelle på norsktentamen? Lenge siden jeg har lest noe mer "viljedramatisk".

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


trykkertor

Vel, der er jo rom for vikarer i ferietiden vel.  :D

geear

1. Dagens Teslaer er ikke laget for å kjøre helt nøkkelløst. For en enkelt greie der man har mista nøkkel eller for å flytte bilen et lite stykke, jada, men man må omtrent starte den fra appen igjen hver gang man har satt den i park, i tilfeller der man ville latt en fossilbil stå og gå, selv for å hente posten i postkassa, så det oppleves som "nødløsning" (veldig god som sådan!).

2. Låse inne nøklene klarer man med alle bilmerker. Et av "triksene" for å få det til er å låse bilen mens førerdøra er lukket og andre er åpne (f.eks. bakluke), slenge veske/jakke med nøkkel inn mens man ordner noe, og smelle døra før man husker å ta ut nøkkel. Mellomste guttungen satt lenge innelåst utenfor IKEA i en Audi A4 avant vi hadde for noen år siden, faktisk til og med mens motoren gikk. Madammen som hadde klart kunststykket stod utenfor i kulden og prøvde å underholde ham mens min far kjørte og henta nøkkel nr. 2. Det ble vel aldri konkludert helt hvordan hun fikk det til, men det skjer.

3. Hva feiler det folk som er så PR-kåte at de stiller opp i media på den måten?

gigafactory

Hun er vel en eller annen leder i TV2 og bergenser i tillegg, med de forutsetningene ser hun vel på dette som en ydmyk notis på intranettet  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA