Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Baby innelåst i Tesla

Startet av bmw2002, fredag 22. desember 2017, klokken 23:18

« forrige - neste »

bmw2002


JorgenM

Brukerfeil kan man vel egentlig kalle dette...
Man bør aldri kjøre uten nøkkel. Aldri.

Kona opplevde det samme med vår forrige BMW. Heldigvis var de kun 1 km unna så jeg kom raskt til med nøkkel.
Men vi gikk ikke ut i media da....
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Kvinnfolk, bil, baby, øks - kan journalist ønske seg mer....

Men lurer på hvordan en unge nesten kan dø av å være alene inne i en varm bil noen minutter..... :angel:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

bmw2002

Har aldri opplevd at noen av BMWene jeg har hatt låser seg selv når jeg lukker døren.

trykkertor

Sitat fra: JorgenM på lørdag 23. desember 2017, klokken 08:30
Brukerfeil kan man vel egentlig kalle dette...
Man bør aldri kjøre uten nøkkel. Aldri.

Men reklamerer ikke Tesla med at en kan bruke bilen uten nøkkel, og forholde seg til app?
Ser dette er noe de markedsfører høyt på Model 3.
"I nødstilfeller eller ved å låne bort bil, kan en bruke et RFID-kort. Ellers er det app som gjelder."

trykkertor

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 23. desember 2017, klokken 08:42
Men lurer på hvordan en unge nesten kan dø av å være alene inne i en varm bil noen minutter..... :angel:

Så er en del foreldre i dagens samfunn.
Hadde baby hatt på seg redningsvest, hjelm, knebeskyttere og lagt i stabilt sideleie, hadde morgen holdt seg litt roligere i 5 ekstra minutter.
Nå var det slik at baby gråt. Og når baby gråter, da smadrer mødre alle hindringer!

JorgenM

Sitat fra: trykkertor på lørdag 23. desember 2017, klokken 13:09
Men reklamerer ikke Tesla med at en kan bruke bilen uten nøkkel, og forholde seg til app?
Og noen lar seg desverre påvirke av reklame :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Vollis47

Det har vel hendt mer enn en gang tidligere med helt andre biler at dører har blitt låst med nøkkel og barn inni. Menneskelig feil forekommer ofte og det er ikke alltid teknologien hjelper oss.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

turfsurf

Model 3 appen bruker vel blåtann og, så der er man ikke avhengig av mobilnettet. Der er telefon en erstatning for nøkkel.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

doldis1

 De tre siste reportasjene i broom om Tesla er " mor klar med øksa mens barnet dør i bilen" , "her går det galt for Tesla i offroadløypa" og "Erik så røyk og det luktet svidd – men han fikk ikke opp dørene..."

Alle er selvsagt med klart negativt fortegn! Vi får se om Broomintelligensaen får med seg hva som blir Norges mest solgte bilmerke i desember..? Trolig finner de en negativ "nyhet" om Tesla å trykke i stedet ..

KjellG

Mener jeg har lest om nye biler - helt uten nøkkel?

Mippen

#11
Sjelden jeg har kjørt Tesla uten nøkkel. Mener å huske at den låser seg selv fordi litt av tenken med å låse opp bilen og starte den via app er at man kan la andre flytte den for deg, og da låser den seg når bilen har stått en stund i park og døren har blitt åpnet og lukket.

Når det gjelder problemer med appen er det vel noe de fleste biler sliter med stabiliteten til. Tesla sin er kanskje den som har fungert best for meg, men Nissan sin, BMW og VW sine apper har og har jeg hatt større problemer med. Bilen er også avhengig av god dekning da kommunikasjon går via innebygget router med simkort. Har selv opplevd et par ganger å ikke få kontakt med bilen hvis nettet er tregt. Det kan også være lokale problemer med mobilnettet. Når det er sagt er Tesla sin løsning mer som en nødløsning enn som et fast alternativ til å kjøre uten nøkkel. Når det er sagt kommer Model 3 uten nøkkel, men den fungerer via bluetooth. På Model S og X går det via mobilnettet.
Fremtiden er elektrisk.

GOLF-raider

#12
Jeg har en bekjent kallt «Lukas». Han var godt oppi 70-årene, vel
forsynt med "gammelpæng" og hadde for vane å bytte bil nesten
hvert år. Han hadde en bra Mercedes i 2014 men stilte opp med
en ny Tesla mod.S i 2015. Jeg ble innvitert med på en prøvetur; jeg
trengte ikke å være rakettforsker for å skjønne at han ikke taklet
dataskjermen i bilen sin. Han fortalte at han hadde bestilt den nye
Tesla mod. X, så han skulle levere denne S'n tilbake når han fikk
den nye i 2016. Joda; han fikk den nye X'n og hadde den i noen få
uker. Så traff jeg ham utafor Kiwi en søndag og da hadde han en basic Suzuki 4WD. Har du bytta bil no igjen; sa jeg. Ja den Teslan han fikk sist var håpløs på alle vis. Det ble for mye dilldall på alle måter, apper & mobil, kjøring til QC-Klett osv. Og når bilen til slutt
kjørte gjennom garasjeveggen av seg sjøl; da var det slutt med
elbil for hans del. Suzukien han har nå virker å være rett valg.
Sånn kan nok drømmen om den ultimate (el)bilen fortone seg for mange; uansett kjønn.
http://www.drivezero.com.au/tesla-model-3-phone-unlock/
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Amoss

Sitat fra: trykkertor på lørdag 23. desember 2017, klokken 13:09
Men reklamerer ikke Tesla med at en kan bruke bilen uten nøkkel, og forholde seg til app?
Ser dette er noe de markedsfører høyt på Model 3.
"I nødstilfeller eller ved å låne bort bil, kan en bruke et RFID-kort. Ellers er det app som gjelder."

Som sagt så er dette snakk om for den kommende Model 3. Der har de kontakt mellom bil og telefon på blåtann som andre alt har nevnt, og er derfor ikke avhengig av at hverken mobilen eller bilen har dekning slik jeg har oppfattet det.

For Model S/X har jeg aldri sett annet enn at de tilbyr dette som en "nødløsning". Ja, har du låst nøkkelene inn i bilen så kan du åpne den med appen (om bilen har dekning). Kjører du og din bedre halvdel avgårde, og du slipper av din bedre halvdel, og kommer frem til din egen destinasjon for å oppdage at din bedre halvdel hadde med nøkkelen, så kan du - om du har dekning - bruke appen til å kjøre tilbake for å hente nøkkelen. Dette er ikke ment som "Nei, jeg gidder ikke ta med nøkkelen, jeg har jo mobilen". Så lenge mobilen er avhengig av at både bil og mobil har dekning så er det ikke godt nok.

Så ja, dette var en klar brukerfeil.
Model S 85D

Mobileum

#14
Trodde de fleste biler med Keyless har et tydelig varsel med både lyd og visuell varsling hvis man forlater bilen medbringende nøkkel, og med tenningen på. Det har iallfall Volvo, Mercedes, BMW, Audi og Volkswagen. Har ikke Tesla dette?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA