Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Knust skjerm touchscreen idag, 74000 for ny hos Kia Ensjø

Startet av holidayfun, fredag 22. desember 2017, klokken 17:19

« forrige - neste »

holidayfun

Klarte i julemasset å kjøre et par nye alpin ski rett i skjermen, den sprakk og liten rose nede på siden samt at den ikke virker så bra på diverse knapper

74000 for ny hos Kia Ensjø, det er jo helt sykt, noen som har noen tips her, har kjørt over 65000 med bilen på 2 år og er super fornøyd men dette var ikke helt etter planen


Takker for all hjelp

Stig-Arne

Mener det finnes firma som reparerer slike skjermer. Var en reportasje om denne angående en Leaf ø eier som også hadde knust skjermen.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

holidayfun

Tusen takk for god hjelp på forumet., må betale dette selv og ikke på forsikring, det er forskjell på 74000 og ca 12 000 som de nevner hos Oslo Bilstereo


Ser det selges en fra kondomert helt lik bil, er det ok å sette inn en slik i bilen eller går ikke det, er samme modell som min bil som er vraket og har denne delen igjen



holidayfun

Takk for all hjelp, ikke så kult dette
Org.nr: 96560-E4021CA 
Passer denne  med følgende dele nummer til min bil, da kan den kjøpes billig så julen ikke blir like trist,

De skal sikkert ha noe for å sette den inn i bilen  men neppe over 50 000, synes ny prisen var litt drøy


God jul til alle kia Venner der ute, kjør pent


Usikker

Ta en kikk her så ser du litt hvordan du eventuelt kan bytte den selv, dette er fra fossilen men EV'n er ganske lik
http://www.kisouman.com/audio_unit_removal-1878.html
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

goggo

Sitat fra: holidayfun på fredag 22. desember 2017, klokken 17:19
Klarte i julemasset å kjøre et par nye alpin ski rett i skjermen, den sprakk og liten rose nede på siden samt at den ikke virker så bra på diverse knapper

74000 for ny hos Kia Ensjø, det er jo helt sykt, noen som har noen tips her, har kjørt over 65000 med bilen på 2 år og er super fornøyd men dette var ikke helt etter planen


Takker for all hjelp

Dette er jo helt vilt.  Finnes det virkelig ingen lover/regler i Norge eller EU/EØS som begrenser hvilke påslag en leverandør kan beregne når de er i en monopolsituasjon slik som dette?  Vi har jo lover for alt mulig annet...
Jeg vil anta at KIA sin underleverandør får max noen hundre dollar for en slik radio/nav enhet.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ramnes

Sitat fra: goggo på lørdag 23. desember 2017, klokken 09:58
Sitat fra: holidayfun på fredag 22. desember 2017, klokken 17:19
Klarte i julemasset å kjøre et par nye alpin ski rett i skjermen, den sprakk og liten rose nede på siden samt at den ikke virker så bra på diverse knapper

74000 for ny hos Kia Ensjø, det er jo helt sykt, noen som har noen tips her, har kjørt over 65000 med bilen på 2 år og er super fornøyd men dette var ikke helt etter planen


Takker for all hjelp

Dette er jo helt vilt.  Finnes det virkelig ingen lover/regler i Norge eller EU/EØS som begrenser hvilke påslag en leverandør kan beregne når de er i en monopolsituasjon slik som dette?  Vi har jo lover for alt mulig annet...
Jeg vil anta at KIA sin underleverandør får max noen hundre dollar for en slik radio/nav enhet.

mvh
Hugo
Ingen lover om slikt. I min dieselpurke, VW Golf 2010 sitter en radio(CRD510) med vanlig DAB, og den koster ny kr.30.000, også i dag. Problemet er jo at ingen i Norge har bruk for den lenger, men svenskene har jo FM fremdeles.
Jørn

Trond.m

Sitat fra: holidayfun på fredag 22. desember 2017, klokken 17:19
74000 for ny hos Kia Ensjø, det er jo helt sykt, noen som har noen tips her, har kjørt over 65000 med bilen på 2 år og er super fornøyd men dette var ikke helt etter planen
Hvordan gikk det med dette. Det er jo en kjent strategi fra asiatiske bilfabrikker at bilene er rimelige og delene grisedyre. Men dette ligner mer på ran på høylys dag.
Det første jeg ville gjort var å ringe markedssjefen for Kia hos BOS. Jeg ville gjøre det klart for dem at du går videre med saken til pressen. Tror alle ville skrive om dette, og den negative omtalen er nok en større kostnad enn denne skjermen som ikke burde koste mer enn 5000 kr. Kjenner at min interesse for Kia Niro avtar betraktelig etter denne historien. Jeg er neppe alene. Stå på, så tipper jeg at du får skjermen gratis mot ikke å gå til pressen. Motangrep er som kjent det beste forsvar  :D

Trond.m

Er fortsatt nysgjerrig på om denne prisen faktisk var riktig. Det var ikke en «null» for mye, for 7400 kr er vel mer hva man må forvente.

AmocoCadiz

Sitat fra: TM på tirsdag 16. januar 2018, klokken 13:06
Er fortsatt nysgjerrig på om denne prisen faktisk var riktig. Det var ikke en «null» for mye, for 7400 kr er vel mer hva man må forvente.
Deleprisene KIA opererer med er nok riktig dessverre,
men antar de fleste merker opererer slik,
var jo en som knuste tilsvarende skjerm på Leafen og fikk oppgitt pris på ca 60000kr for ny skjerm.

Høggeren må være et langt bedre alternativ.

Trond.m

Ikke alle. Jeg snakket med en BMW forhandler som hadde fått inn en i3 med defekt navigasjon. Det var den store navigasjonen som er helt annen kvalitet enn den i Kia. Det var trukket 22000 for den. Service på i3 er også råbillig, ca 6000kr for 5år 100.000 km.  Synes det er et alvorlig tankekors at de asiatiske fabrikkene raner kundene når de får anledning.

Usikker

Kan jo lett bli kondemnering av bilen i en forsikringssak når delepriser ligger på det nivået
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

holidayfun

takk for gode tilbake meldinger

Har ikke rukket å gjøre noe med det, sykt lei av svenske stemmen som har satt seg fast på en adresse like før skjermen knuste, har kjørt til Sogndal, Bergen og Stavanger siste 2 ukene med den, ikke moro

har over 77 000 km på bilen på 1.5 år, bulket mye og brukt BOS for ca 90 000 allerede, 3 bulker av litt større kaliber siste året,  klarer ikke en slik kost som nytt navigasjon er så det blir en fra Østfold huggeri, det funker nok det, pris der Kr 7500 for en brukt
Må dekke dette selv, kan ikke forlange at firmaet mitt tar det selv om det var et uhell, forsikring har egenandel på 8000 sånn ca

Super fornøyd med Kia men ikke denne saken her, men det løser seg vel, venter på nye jaguar, det blir sikkert enda bedre, men Kia har imponert meg stort på kjørekomfort, sitter bra i en Soul




kvp


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA