Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lydanlegg i LE

Startet av Hdloop, fredag 22. desember 2017, klokken 04:44

« forrige - neste »

Hdloop

Har bestilt LE for noen mnd siden og ser den er utstyrt med std stereo.
Noen som kan si hvordan dette låter? Er det kun Bose sub som er forskjellen?
Har hatt endel VW golf med dynaudio og syntes dette har vært helt ok - er dette langt unna?
Evt mulig å oppgradere til sub?
Syntes lyd er viktig -spes på EV med ellers lite støy.
Takker for svar :-)

Joltus

Det er nok som en helt vanlig bil.

BOSE varianten har en hel del andre høyttalere i tillegg, bla i a ramma etc. Mens LE vil nok komme med høyttalere i dørene, forhåpentligvis både fram og bakdørene, slik som er vanlig på andre biler uten noe ekstra anlegg....

Hdloop

Akkurat takk for svar.

Men, bilen har vel et 12V batteri slik at det mulig å gjøre noen endringer selv.
Noen som vet om dette 12V batteriet sitter foran eller bak?

Knut Røe


Hdloop

Skinn vil jeg ikke ha så da er det kun Bose og parkpilot som skiller mellom Tekna og LE. Og farge da, men sort er helt greit.
Får mye bra lyd for det mellom legget ved bruk av www.nzc.no

downlow

@Hdloop, Dynoaudio anlegget til VW er vesentlig bedre en Bose sitt i Leaf. Nå hadde jeg det beste Dynoaudio som var tilgjenglig på min gamle passat..
2017 Leaf Tekna 30 kWh

Hdloop

Takk for svar - har Dynaudio i Golfen nå og er brukbart fornøyd med det.
I min tidligere GTE brukte jeg 15K på på oppgradering og det spilte fletta av Dynaudio jeg har nå. Da blir det en oppgradering da jeg verdsetter god lyd i bilen.

jegergryte

Det er 7 høyttalere i Tekna med Bose, 6 stk i LE, så igrunn bare sub som utgjør forskjellen. Antar og håper de sitter samme sted på Tekna og LE slik at man kan oppgradere fra standard.

Hdloop

Sitat fra: jegergryte på torsdag 28. desember 2017, klokken 12:22
Det er 7 høyttalere i Tekna med Bose, 6 stk i LE, så igrunn bare sub som utgjør forskjellen. Antar og håper de sitter samme sted på Tekna og LE slik at man kan oppgradere fra standard.

Høres bra ut - håper det sitter diskanter i a-stolpen, da er det en smal sak å få gromlyd i LE :-)

Joakimber

Sitat fra: jegergryte på torsdag 28. desember 2017, klokken 12:22
Det er 7 høyttalere i Tekna med Bose, 6 stk i LE, så igrunn bare sub som utgjør forskjellen. Antar og håper de sitter samme sted på Tekna og LE slik at man kan oppgradere fra standard.

Tror dessverre det er mer forskjell enn som så.. I brosjyren er det valg "4 høyttalere" / "6 høyttalere" eller "Bose m. 7 høyttalere og sub". Vil tro det som er merket Bose m. 7 høyttalere er andre og bedre høyttalere enn vanlig "6 høyttalere".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA