Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Driftstid forvarming med Car Net?

Startet av Fozzy, onsdag 20. desember 2017, klokken 20:44

« forrige - neste »

Fozzy

Hei. Har nettopp kjøpt en brukt 2017 modell.
Har ikke fått testet forvarming til angitt tidspunkt ennå. Er det noen som vet hvor lenge varmen går før den angitte hentetiden?
På vår andre bil, Kia Soul, står det 30 minutter før ihvertfall.

epifant

Vil anta det varierer med utetemp (og ønsket innetemp), men tipper et sted mellom 15 og 30 minutter? Har lurt på å undersøke det selv, men ikke kommet så langt.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

aageaasved

forvarming batteri 15 min
forvarming 220v   30 min

Fozzy

Takk for svar.
Hadde satt innetemperatur til 25 grader klar til 06.15. Var vel 4 + ute, ikke akkurat imponerende varmt inne i bilen da.

aageaasved

tar bestandig temperatur på max og ta mindre er bare tull på høsten og vinteren

Fozzy

Klarer den da og ta for eksempel en helt nediset bil i ca - 15 grader?

aageaasved

jeg må ha 2x30 min for å få vekk all isen og ha d behagelig i 15 minus

Fozzy

Kan du utdype hvordan fremgangsmåten din er ved 2x 30 min forvarming? La oss si at du skal ha bilen klar til kjøring 06.15.

aageaasved


Elmo

Jeg og. Først når jeg våkner, og så 25min før avreise (manuelt).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

aageaasved


sveander

Jeg får det til å virke men lurer på om ikke det virker slik at bilen når temp og så skrus det av. Dvs temp holdes ikke til jeg kommer i bilen. Stemmer det?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Elmo

Nei det går på tid. Jeg tror det er 30min den står på, uansett om instilt temperatur er oppnådd eller ikke.
Nå som det er såpass kaldt så slår jeg den alltid på en god time før jeg skal dra, og så igjen ca 20min før ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA