Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alarm bilsele - hvordan få den bort?

Startet av Gul Think 2011 lithium, tirsdag 19. desember 2017, klokken 22:59

« forrige - neste »

Gul Think 2011 lithium

Kunne fint klart meg uten pipingen hver gang jeg ikke har sikkerhetsselen på, eller det tar litt tid å få den på, eller jeg skal rygge og helst vil slippe å ha sele på ...

Elbilmek har ikke fått til å fjerne alarmen - noen andre som vet hvordan?
2 gule

cra

Enkelt: Ta på deg selen!

Du kan ellers minske problemet med dette produktet fra Biltema: http://www.biltema.no/no/Bygg/Arbeidsklar-og-verneutstyr/Personlig-verneutstyr/Horsel/Orepropper-2000019329/

Men på generelt grunnlag anbefaler jeg å bruke bilbeltet når du kjører; ta det på før du starter å kjøre, så slipper du pipinga. Hvis det piper så ofte at du finner det sjenerende synes jeg ærlig talt det problemet ligger hos deg, ikke i bilen.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Warlock


elekTrond

Dette er jo basis 101 kunnskap for alle som har hørt opplevd beltevarslern i en Volvo 100-200-700-900 serie ...

       
  • fram med avbitern! *snip snip*
  • skaffe et par ekstra "selepinner" til å putte i beltelåsen(e)
:angel: :police:
'13 Mjau

Gul Think 2011 lithium

Hadde vært hyggelig med noen seriøse svar på temaet  ::)

cra: Virker som du antar at jeg kjører uten bilsele ...

Til dere andre - dette er ikke et ønske om å lure systemet, men om å kunne rygge, snu hele kroppen, høre samtidig uten at pipingen tar oppmerksomheten.
Det er ikke alltid sidespeilene gir nok informasjon når man rygger.

Vet ikke hva slags kjøreopplæring dere andre har, men å rygge uten setebelte er laaaaangt innenfor.
2 gule

cra

Sitat fra: Gul Think 2011 lithium på tirsdag 19. desember 2017, klokken 22:59
hver gang jeg ikke har sikkerhetsselen på, eller det tar litt tid å få den på, eller jeg skal rygge og helst vil slippe å ha sele på ...

Det framstår veldig som du har en uvane med å kjøre uten belte med den formuleringen i alle fall. ;)
Hvis det ikke er riktig oppfattet av meg så er det bare bra.

Jeg er godt klar over at det er innafor å rygge uten sele. Det same gjelder ombord- og ilandkjøring fra ferger mtp. sikkerhet om fergelemmen skulle svikte. Nå klarer jeg stort sett alle disse tingene uten å ta av meg selen (alderen har ikke tatt meg helt enda), men de gangene jeg evt. tar av selen enser jeg egentlig ikke lyden. Det kan være irriterende at Leafen ikke slutter å pipe selv om man setter den i park, men det løses jo ved å ganske enkelt ta på seg selen igjen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gul Think 2011 lithium

Så fint at du har funnet en løsning som fungerer for deg cra  :+1:

For meg vil det fungere å få bort lyden  ;)
2 gule

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA