Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feilvisning speedometer

Startet av Ole K, tirsdag 19. desember 2017, klokken 21:29

« forrige - neste »

Ole K

Min 2018 Kia soul viser faktisk 5 km/t for mykje .....og det i såvel 60km/t  som 70km/t og 80km/t.  Fleir som har denne skavanken?  Venta at så stor (og lik) feilvising ikkje skal skje med ein bil full av elektronikk.  Har standard dekkdim.  Justerbart detta tru??
Ole K - Bur i Vågå

Knut Røe

Tror ikke mange biler viser mindre feil enn det. Det er ikke lov å vise for lite, og alle har litt margin. Er jo lov med 5 % avvik på dekkstørrelse, så er du på maks der så er det akkurat riktig. Det skal være mulig å justere, men hva poenget er og hva man oppnår med det er en annen sak.

Usikker

Sitat fra: Ole K på tirsdag 19. desember 2017, klokken 21:29
Min 2018 Kia soul viser faktisk 5 km/t for mykje .....og det i såvel 60km/t  som 70km/t og 80km/t.  Fleir som har denne skavanken?  Venta at så stor (og lik) feilvising ikkje skal skje med ein bil full av elektronikk.  Har standard dekkdim.  Justerbart detta tru??

Helt normalt på de fleste biler, kan være derfor det ikke er GPS hastighet i Navi enheten også for ikke å forvirre
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Min viser 3 km forlite i forhold til hastighet avlest ved bruk av Wase/Android Auto med sommerdekk... Med vinterdekk 5 km

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Vollis47

Min 2018-modell viser også 4-5 km/t for mye i forhold til både Waze og
Veivesenets radarer som de har satt opp enkelte plasser.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

_OE_

Godt da har vi litt å gå på i forhold til speedometer

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Usikker

Måtte bare sjekke min også med Torque loggen opp mot GPS'n som er i nettbrette og... det var vel tilnærmet 0 avvik
Må sjekke med en GPS til for å være sikker på dette


--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

ksorlund

Jeg har hatt Torque koblet til og lest av hastigheten på den innebygde GPSen. Den er nøyaktig 5 under speedometer i alle hastigheter. Derfor kjører jeg alltid 5 over på speedometeret.
2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA