Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris på installasjon av 2 schukostikk 16000??

Startet av SUNPWRD, mandag 18. desember 2017, klokken 21:09

« forrige - neste »

SUNPWRD

Da var 32A 3 fas kurs installert. :D

Bilen forteller at den får 22kW 32A/32A 222V.
Jeg trodde den skulle dra ca 8,4 kW? IT nett...
Og synes uansett at 22kW bar mye da jeg trodde laderen i bilen var maxet på 16,5kW...?
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

jkirkebo

Sitat fra: Argi på onsdag 03. januar 2018, klokken 20:55
Da var 32A 3 fas kurs installert. :D

Bilen forteller at den får 22kW 32A/32A 222V.
Jeg trodde den skulle dra ca 8,4 kW? IT nett...
Og synes uansett at 22kW bar mye da jeg trodde laderen i bilen var maxet på 16,5kW...?

Software er ikke tilpasset 230V IT og viser derfor feil. Bytt til km/t visning så får du korrekte tall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

SUNPWRD

Tusen takk jkirkebo.

Hadde en spesiell opplevelse som kanskje noen andre kan ha nytte av å høre om. Hvis dette er gammelt nytt får dere tilgi meg.

Forrige helg, midt i januar, -4 prøvde jeg å starte lading med TWC. Bilen var stilt inn på 7A (32A 3fas oppsett). Bilen ladet ikke, gikk ut til bilen og så mange feilmeldinger om car needs service, 12V battery low voltage og flere andre triste feilmeldinger. Så jeg ringte Tesla. Han mente at bilen var i orden, men kunne ikke forklare hva som skjedde. Jeg byttet til 13A UMC og alt fungerte fint. Han skulle uansett sjekke og kontakte meg igjen.

Nå på mandag ble jeg oppringt av samme mann, han hadde fått svar fra andre i Tesla systemet.
Når bilen prøvde å lade på så lav A krøller deg seg når bilen samtidig prøver å varme batteriet. Jeg fikk ikke opp melding om at den prøvde å varme batteriet (bilen var i Rang Mode). Løsningen var å sette opp strømstyrken i bilen til ca 13A. Mulig det går med litt mindre også, men har ikke testet for å finne nedre grense.

Godt å vite at det var brukerfeil / brukerfeil lift omstendighetene, og ikke feil på bil eller TWC.
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA