Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Hurtiglade eller støvsuge? Plassen er for alle!"

Startet av Panduck, mandag 18. desember 2017, klokken 12:17

« forrige - neste »

Panduck

Dette håper jeg virkelig vil være en forbigående ide. Det så jo fint ut når de på satt opp støvsugere på storo ved hurtigladerene, ladene bilister kunne støvsuge bilen samtidig!

Nå var jeg der, og det sto skilt. "Støvsuger ved ladere, åpen for ALLE!"

Skal vi dele begrensede ladeplasser med folk som vil støvsuge bilen???

elekTrond

Tja... Høres ut som et oppkomme av konflikter. Men dog, i hvor mange minutter av gangen pleier du å stå og støvsuge din egen bil?
'13 Mjau

Panduck

Sitat fra: elekTrond på mandag 18. desember 2017, klokken 13:22
Tja... Høres ut som et oppkomme av konflikter. Men dog, i hvor mange minutter av gangen pleier du å stå og støvsuge din egen bil?

Lenge nok til at det kan irritere folk som står å venter på lader. Dvs, nå ville ikke jeg brukt støvsugeren og blokkert en ladeplass, men jeg synes opplegget er merkelig. Men, det koster jo penger å bruke støvsuger, så circle k vil vel tjene så mye som mulig på det...

JorgenM

Slik er det på Tesla-laderne på Stjørdal også. 2 av 6 stalls har tak og støvsugere, men er tydelig merket med maks 30 minutter parkering.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ellemelle

Tja, de støvsugerne på Stjørdal ble vel koblet fra før de satte opp superladerne. Du kan ihvertfall ikke støvsuge bilen din der nå.

RaBalder

Sitat fra: JorgenM på mandag 18. desember 2017, klokken 22:46
Slik er det på Tesla-laderne på Stjørdal også. 2 av 6 stalls har tak og støvsugere, men er tydelig merket med maks 30 minutter parkering.
Og taket er borte.

Terjer

Jeg så dette når jeg ladet der i romjulen. Dette er jo helt idiotisk. En bil som skal støvsuges blokkerer jo minst en ladeplass mens det støvsuges med dørene åpne! De kunne jo ha satt støvsugerne ved bensinpumpene, der er det jo faktisk bedre plass.
VW e-up!
MG4

Electrix

Sitat fra: Terjer på tirsdag 02. januar 2018, klokken 08:48
Jeg så dette når jeg ladet der i romjulen. Dette er jo helt idiotisk. En bil som skal støvsuges blokkerer jo minst en ladeplass mens det støvsuges med dørene åpne! De kunne jo ha satt støvsugerne ved bensinpumpene, der er det jo faktisk bedre plass.
Men der er det eksplosiv atmosfære...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

goggo

Tror ikke det er stor sjanse for å komme til støvsugerne på Circle K Storo hvis man ikke støvsuger mens man lader samtidig. I alle fall ikke på dag/kveld. Kanskje på nattestid? 

Jeg kjørte bortom der to ganger siste uke/helg, og begge gangene var alle 4 hurtigladerne opptatt.  Den ene gangen sto det 3 Teslaer (hvorav 2 taxi) der på "langtidslading", mens den siste laderen  tok seg av køen av kortrekkevidde biler som bare trengte 5-10 minutter hver for å komme seg videre.

Merkelig nok var den ensomme GK laderen oppe på Circle K Bjerke ledig begge gangene, da jeg valgte å kjøre videre dit.

Tror GK må gjøre god business på Storo ladestasjonen :)


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA