Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Riper i sidevinduene

Startet av Halvor Sebastian Hjelde, fredag 15. desember 2017, klokken 07:48

« forrige - neste »

Halvor Sebastian Hjelde

Vi har merket oss at vår ioniq har fått flere loddrette riper i sidevinduene som sannsynligvis stammer fra partikler i vinduslista, og vi har reklamert på dette hos forhandler som sier dette er helt normal slitasje på denne bilen.

Nå denne uka sprakk frontruta fra ramma og innover, og det er ikke én steinsprut på ruta.

Er det flere som opplever problemer med glass på Ioniq Electric?

Zimon

Nå har ikke jeg Ioniq enda, får tidlig vår/vår.

Hvor gammel er bilen?
Er siderutene kjørt opp og ned ekstremt mye, eller normal?
Hvor skittent er det med grus/sant som setter seg på vindu/karmer der du kjører?

Det at frontruten har sprukket er enten produsksjon/monteringsfeil som har fått ett hakk i kanten, eller annen små kakk i kantene av en eller annen type. Om man kjører på med full varme på en rute som er iskald, så vil ruta varmes opp forskjellig her og der og det kan skape spenningsforandringer som kan knekke rute. Tesla Bjørn la ut en video hvor han får det, men han hadde en grei steinsprut rose i ruta på forhånd da.

Jeg ville uansett stått på å reklamere dette, bevisspørsmålet ligger hos forhandler som må bevise at dette er bruker/kunde feil som ikke dekkes av garanti/reklamasjon evt.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

larsif

Er sikkert normal Hyundai holdning.

gjobjo

Frontruten sprakk her også, fra midten nede og oppover ca 10 cm, ikke noe steinsprang, Riis byttet rute for 1000 kr i egenandel, men det er min første rute som har gått, helt utrolig, har kjørt bil siden 1990, sikkert en svakhet
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

iknutis

Frontruten på min var nylig byttet når jeg kjøpte bilen, hadde da gått 90k.
Riper i siderutene er det på min også, men det blir det på alle biler som kjøres slik at det legger seg småstein der og vinduet brukes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA