Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ til e-up?

Startet av Mippen, torsdag 14. desember 2017, klokken 12:53

« forrige - neste »

Mippen

Ønsker et enlelte tak stativ til min e-up slik at jeg kan frakte større og lette ting på taket. Noen som har testet om dette fra biltema virker? Ser ikke så fancy ut, men jeg skal ikke kjøre med stativ annet enn når det er behov for å frakte noe.
Fremtiden er elektrisk.

tolapet

Jeg har prøvd, passet ikke. Kjøpte originalt til E()-UP, fra møller, dyrt, litt over 2000, men passet.
Har kjørt mye kledningsbord, o.l. Helt supert.

Mippen

Sitat fra: tolapet på torsdag 14. desember 2017, klokken 15:35
Jeg har prøvd, passet ikke. Kjøpte originalt til E()-UP, fra møller, dyrt, litt over 2000, men passet.
Har kjørt mye kledningsbord, o.l. Helt supert.

Fikk du det ikke til å sitte skikkelig?
Fremtiden er elektrisk.

tolapet

Hei
Mener å huske at de bøylene som skal ned og inn "over" døren var for korte og feil utforming, for buet.
Åpnet emballasjen forsiktig, testet. la tilbake og returnerte. Der er Biltema veldig greie, lett og returnere.
Så det er bare å prøve..

aageaasved


Mippen

Noen som har erfaring med sykkelstativ som du klipser fast på bakluken? For eksempel Thule ClipOn eller biltema sitt enkle stativ?
Fremtiden er elektrisk.

jonrb

Har Thule WingBar med 2 sykkelstativ og skiholdere. Fungerer veldig greit!  :+1:
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

Up_&_Away

bumper denne litt - noen gode (rimelige) alternativer her?

Kom gjerne med pris.
VW e-Up! nybil fra august 2018

Mippen

Forsøkte universale fra biltema siden jeg nesten er nabo, men de passer ikke. Endte derfor opp med å kjøpe Thule sitt firkantrør stativ. Merker ikke spesielt støy eller økt forbruk, så du trenger ikke wing ar. Betalte vel 1800 på tilbud. Du kan eventuelt kjøpe stativet brukt eller finne et brukt stativ på finn og kjøpe nytt monteringskitt for å få det litt billigere. Selve stativet passer flere biler da det går på lengde men føttene er anderledes.
Fremtiden er elektrisk.

Haakon-

#9
Thule sitt stativ funker fint.

https://www.instagram.com/p/BmiFiFXFvS7/

VW e-up! - med takboks

jonrb

VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ


BjornAage

Tar opp denne igjen. Noen erfaringer med det originale takstativet eller Thule Wingbar? Jeg ser at det originale ikke stikker ut over sidene på bilen, men da tenker jeg at det kanskje blir veldig smalt?

RJK

Sitat fra: BjornAage på onsdag 02. september 2020, klokken 19:29
Tar opp denne igjen. Noen erfaringer med det originale takstativet eller Thule Wingbar? Jeg ser at det originale ikke stikker ut over sidene på bilen, men da tenker jeg at det kanskje blir veldig smalt?


Nå har jeg ikke den type bil, men har Wingbar Edge. Jeg sjekket med Thule da jeg så de ikke ville anbefale noen av takteltene de selger, selv om vekten er grei. Viser seg at på min bil kommer plasten på føttene innen området for der "bjelkene" for takteltet skal gå.  Med Wingbar (ikke edge-versjon) så får man ikke det samme problemet.


Ut fra bildet ser ikke de originale ut til å være værre eller bedre enn Wingbar, bortsett fra at wingbar og wingbar edge er mere aerodynamisk og gir derfor mindre lutmotstand og er dessuten også stillere pga dette.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

sverre:)

Har det originale og veldig fornøyd, montert takboks Thule 200
Volkswagen  E-UP 2015
Volkswagen E-Golf 2016 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA