Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Godkjent lithiumombygging av Think Classic

Startet av Caspar, torsdag 23. november 2017, klokken 19:04

« forrige - neste »

Caspar

Betyr dette at du har bygget om Think Classic til lithium og fått det godkjent?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Nei, det betyr ikke det Men at jeg kan bistå med det.

Har vært i kontakt flere ganger med veistasjon i denne forbindelsen der de er positive.
Men ingen ønsker dette så derfor har det aldri blitt.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Har en Think Classic med skilt, men som vurderes skrotet av diverse årsaker.

Kunne gjort et forsøk med å fått den godkjent med litium. Når de kommer med 150 punkts listen sin gjør det ingenting, og vi kan sette batteriet over i en annen Think i stedet.  :P
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

Må ikke skrotes, jeg ser ingen åpenbare årsaker til at dette ikke skal la seg godkjenne. Jeg har bedt om et møte med spesialistgruppa for om og oppbyggdde kjøretøy for å klarlegge denne setningen om at noen må dokumentere at de benyttede delene er egnet. Jeg kommer tilbake med mere info såsnart jeg har fått til det møtet
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Venter i spenning.

Vedlagte biler viser en 12 kW og en 22 kW pakker med Thindersky LiFePo4 celler som kommer ut av Think Classic.

Disse bruker GK anlageteknikk BMS som antakelig er den mest brukte BMS systemet i ettermarkedet. Står i alt fra Cree Sam via Fiat127 til Audi A2 og A8 til VW T5 ombygginger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OneMore

Sitat fra: Caspar på fredag 24. november 2017, klokken 16:09
Må ikke skrotes, jeg ser ingen åpenbare årsaker til at dette ikke skal la seg godkjenne. Jeg har bedt om et møte med spesialistgruppa for om og oppbyggdde kjøretøy for å klarlegge denne setningen om at noen må dokumentere at de benyttede delene er egnet. Jeg kommer tilbake med mere info såsnart jeg har fått til det møtet


Det er fult mulig å gjennomføre...  Kan godt være med på slikt prosjekt om du ønsker.
Viktigste er at du ikke gjør det komplisert... holdt det enkelt og forståelig.
Begynner du å snakkke om regelverk, CE, godkjenniger osv. Er det ute.
Det er batter, lader og batteristyring...

Har også en formening om hvordan designet på batterikasse oppbygging må være.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Caspar

Hei, designet på batterikassen tror jeg at jeg har grei kontroll på. Kan vanskelig se hva som kan passe bedre enn eup moduler, de virker jo å være laget til Think.
Hvordan du skal klare å få godkjent dette uten å snakke om regler blir vanskelig for meg å fatte. Kjøretøyforskriften er klokkeklar på ECE100 og ISO6469-1. Hvordan har du tenkt å komme deg rundt det? Har du noe smarte triks å komme med så er det bare å synge ut.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA